Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tee se itse maalaamoa tai maalaria?
ViestiLähetetty: 17.02.2020 14:07 

Kellään itsellä tai tiedossa paikkaa jossa voisi esim ylimaalauksen suorittaa?
Lähinnä eteläisestä Suomesta olisi hakusessa.
Pohjat pystyy tekemään omassakin tallissa mutta pintaa varten olisi suotavaa olla edes jotenkin maalaamiseen tehdyt tilat.
Tai maalaria joka suostuu ”omien” pohjien päälle sovinnolla maalaamaan?
Tän nykyisen Käyttis vitosen keulan tuossa jo maalasin ja roskien määrä on tietysti melkoinen..
Tapetilla olisi mahdollisesti xantian maaluu josta pitäisi saada hyväkin ja sitten olisi väärän merkkisen ruostepaikkuu/ruttujen paikkuu maalaus.
YV:llä voinee huudella jos ei kehtaa julkisesti mainostaa.. ;)

Poissa

Viestin otsikko: Re: Tee se itse maalaamoa tai maalaria?
ViestiLähetetty: 17.02.2020 23:31 

Maalannu pelkän muovin suojassa,puhallin ulos päin,onnistu suht hyvin,mulla monttu siinä alla,joten sieltä puhdasta ilmaa,montussa vesi,joten musta ainekin tuo oli hyvä kokeilu

jarmojuhani.cederlund@gmail.com
Loimaa
Poissa

ViestiLähetetty: 18.02.2020 23:49 

xmfani kirjoitti:
Maalannu pelkän muovin suojassa,puhallin ulos päin,onnistu suht hyvin,mulla monttu siinä alla,joten sieltä puhdasta ilmaa,montussa vesi,joten musta ainekin tuo oli hyvä kokeilu

Minkä kokoisessa tilassa maalailit? Mikäs oli muovin laatu ja minkäs kokonen puhallin riitti pitämään näkyvyyden?
Itselläkin käynyt mielessä josko se muovilla holvatussa tallissa onnistuisi ..

Poissa

ViestiLähetetty: 19.02.2020 00:09 

Normi talli hiukan leveempi,puhaltimena bx puhallin,lisä ilma tuli alhaalta,veden pitaa pitkin,näkyvyys oli hyvä,tosin vedin osissa,vasen ja oikea kylki eri aikaan,tosin väli oli jotain 2 tupakkaa.ylä puolinen ruisku, liuotin asetoonilla,luukut,ja katto ei maalattu,ne tuli erikseen

Loimaa
Poissa

ViestiLähetetty: 19.02.2020 00:10 

Niin muovi oli normi raksa muovia,ei mitään erikoista

Loimaa
Poissa

ViestiLähetetty: 20.02.2020 09:02 

Muovista. Rautakaupissa myydään laskostettuna rullattua ohutta "hedelmäpussimuovia", rulla on keittiöpyyherullan kokoinen. Lisäksi yläreunassa on maalarinteippiraita, mikä estää ainakin meikäläisen hermojen menetyksen, kun suojamuovin saa teipattua n. 30cm leveänä kiinni seinälle ja sen jälkeen avaa peitteen laskokset, aina liki kolmemetriseksi (huonekorkeus). Pituus ja leveys on tietysti katottava omaan tarpeesen sopivaksi. Tavallinen raksamuovi on kallista, painavaa ja se sähköistyy helposti, kaikki lattian pöly on siinä kiinni. Mun pinna ei sitä tavaraa oikein kestä.

Tuttu jobbari kastelee lattian ennen maalausta ja lämmittää teltan sisäilmaa jonkin aikaa parin tuhannen watin puhaltimella. Roskia tulee yksi tai kaksi per auto.

Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ]