Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: halpa pikkuvikainen vai kalliimpi huollettu
ViestiLähetetty: 18.11.2009 00:18 
Käyttäjän avatar

Kumpi loppupeleissä halvempi, pikkuvikainen vai huollettu.

jos otetaan vaikka xantia vm94
Hinta 450e.
Jakohihnaremppa tulossa (korjaamolla n.400e sis.varaosat)
Molemmat etupyörän laakerit
takakynkän laakerit
katsastus

Xantia vm94
1000e

Jakohihnaremontti tehty
laakerit kunnossa
katsastettu
Isot remontit tehtynä

Tuon halvemman xantian jakohihnaremontti pelkästään nostaa auton kokonaishinnan melkeinpä kalliimman tasolle,muut remontit huomattavasti kalliimmaksi kuin vastaava kalliimpi huollettu.
Lisäksi olettaa voi että halvempi on huonommin huollettu eli yleiskunto on huonompi kuin kalliimmassa.

Ainakin itse olen oppinut sen että maksaa jatkossa kunnon hinnan,ei ylihintaa mutta auton kuntoon perustuvan hinnan ja saa todellakin kunnossa olevan pelin jolla ei ole tiedossa isoja vakioremppoja ja näin ollen minimoi riskit tulevaisuuden kannalta.
Halvat on pommeja,remontit nostavat halvankin sitikan hinnan uudelle tasolle

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

Viestin otsikko: Re: halpa pikkuvikainen vai kalliimpi huollettu
ViestiLähetetty: 18.11.2009 00:59 

"Kumpi loppupeleissä halvempi, pikkuvikainen vai huollettu."

Itse yritän löytää sen pikkuvikaisen huolletun, perushuollettu ja hoidettu yksilö jossa jokin paikka on antanut periksi.

Tuon ikäisessä mikä paikka vaan voi pettää koska vaan ja jos nuo mainitsemasi viat korjaa itse ja omalle ajalle ei laske arvoa voi siihen halvempaan tehdä paljon enemmän kuin mainitsemasi ja silti pysyä alle 1000€ kokonaishinnassa.

Poissa

ViestiLähetetty: 18.11.2009 01:08 
Käyttäjän avatar

Itselläni ei ainakaan ole mitään privakorjaamoa jossa työkaluja olisi joka hommaan ja sit joutuukin viemään korjaamolle,tosin pääasiassa vain isompien remonttien osalta.
Mutta monen auton kokemuksella en aio jatkossa ostaa romua halvalla vaan jakorempat,yms tehtynä olevan yksilön. Meinaan jo pelkät osat monesti nostavat hinnan aika ylös ettei järkeä

Poissa

ViestiLähetetty: 18.11.2009 10:44 
Käyttäjän avatar

Aika hurjalta kuulostaa tuo jakopäänhihnan rempan hinta. Itse vaihdatin pari vuotta sitten jakopään hihnan, vesipumpun, venttiilinohjurin kumit sekä säädätin korkeuden ja maksoi sen 400 euroa osineen! :shock:

Poissa

ViestiLähetetty: 18.11.2009 17:26 
Käyttäjän avatar

Laura78401 kirjoitti:
Aika hurjalta kuulostaa tuo jakopäänhihnan rempan hinta. Itse vaihdatin pari vuotta sitten jakopään hihnan, vesipumpun, venttiilinohjurin kumit sekä säädätin korkeuden ja maksoi sen 400 euroa osineen! :shock:

no ehkä noin 400. osat 150 luokkaa ja sitten työ (70e/h) niin tuleehan sitä

Poissa

ViestiLähetetty: 18.11.2009 17:50 
Käyttäjän avatar

Saahan kaiken vaikuttamaan kalliilta, jos lisää jo pelkkien osien hintoihin monta kymppiä ilmaa...

1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa

ViestiLähetetty: 18.11.2009 18:00 
Käyttäjän avatar

Olen suosinut kyllä viimeaikoina noita "pikkuvikaisia" kovasti :mrgreen: 8-)

CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa

ViestiLähetetty: 18.11.2009 20:53 

Jos tekee itse remontit niin suosittelen ostamaan pikkuvikaisen edullisesti, tarjoaa tommosesta xantiasta 300 euroa niin pääsee varmaan kauppoihin. Olen huomannut että vaikka ostaa olevinaan huolletun vehkeen niin samat pikkuviat niissä voi olla silti. Korjaamoilla tommosta vanhaa xantiaa ei varmaan kannata ruveta huollattamaan, jos meinaa halvalla selviytyä.

Ds5 sport chic 2,0 hdi -14,peugeot 5008 hdi -12, 306 gti -00, 505 gri -88
Poissa

ViestiLähetetty: 18.11.2009 21:33 
Käyttäjän avatar

"Aika hurjalta kuulostaa tuo jakopäänhihnan rempan hinta. Itse vaihdatin pari vuotta sitten jakopään hihnan, vesipumpun, venttiilinohjurin kumit sekä säädätin korkeuden ja maksoi sen 400 euroa osineen!"

Kuulostaa lähinnä naurettavalta... Tämä siis varmaan tapahtui jossakin syvässä itäissä Suomessa. Mikä tahansa korjaamo tänä pnä ottaa auton kuin auton pelkästä jakoremmityöstä 400 eur osineen. Tuo hinta on niin alhainen että jotain valohoitoa on osa hinnasta ollut eli veikkaan että ohjurilaakerit on jätetty väliin. Tosin niiden vaihto on oikeasti turhaa. Ne kuuluu vaihtaa vain joka toinen remmin vaihdossa joka sekin on liki liioittelua. Siis, hinta oli hyvin liki asiallista mutta ei siitä kyllä voittoa jäänyt.

Mutta: halpa pikkuvikainen vai kalliimpi huollettu

Ehdottomasti "halpa pikkuvikainen" koska "kalliimpi ja huollettu" on asia joka on melko hypotettinen sillä sen todistaminen on lähellä mahdotonta. Leima huoltokirjassa on yhtä kuin valohoito, yleensä.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 20.11.2009 00:47 
Käyttäjän avatar

Tulipa kiintoisa referenssi esille tänään: XM:n vesipumpun vaihto = 450 eur kuuluisassa hyvin palvelevassa Citikka-firmassa Tuusulassa. Pumpun hintahan on 30 eur. Pumppu on jakopääkopan alla joten hinta on jakopään vaihdon hintainen tietenkin.
Se on niin paljon rahaa että siinä melkein haluis jo vaihtaa autoa. Joutuukohan tässä taas nöyrtymään korjaamaan itse kun tuo hinta on auton arvon verran...

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 20.11.2009 01:12 
Käyttäjän avatar

tuota juuri tuolla pontilla tarkoitan,että jos ei itsellä ole taitoa niin jo tuollainen pieni operaatio tekee äkkiä sen 500e

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ]