|
Kirjoittaja |
Viesti |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 10.03.2020 09:43 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Arvoisa patonkiväki,
Mieltäni on askarruttanut otsikon kysymys ajoittain. Ei siksi että nykyinen ratsu olisi taantumassa, vaan koska markkinoilla ei ole mitään, mikä innostaisi käyttöautona. Ei mitään.
Olen kovin tyytyväinen menopeliin. Exclu varusteisena se tarjoaa varsin mukavat puitteet siirtymälle ja on riittävän tilava koko perheelle ja koirakin mahtuu kyytiin. Taloudellinenkin se on. Korjauksiin ja huoltoihin ei ole mennyt toistaiseksi 4 vuotta /85 000 km matkalla juurikaan tonnia enempää. 2.0 vaparibensa on melko huoleton moottori, kunhan vaihtaa öljyt ajallaan. kuutosvaihde voisi olla. Automaatti olisi varmaankin laiskahko vajaalohkoisen moottorin perässä.
Mutta mitä sitten? Olisikohan ilmajousitetusta saksalaisesta tai peräti englantilaisesta ranskalaisen korvaajaksi, sitten kolmen-neljän vuoden päästä, kun alkaa olla mailit tapissa ja ovet irtoilla. Järkeviä käyttöautoon soveltuvia bensakoneita ei ole tehty sitten vuoden 2009, joten nekin ovat tuossa kohtaa vähintään yhtä vanhoja ja todennäköisesti saman verran ajettuja. DIeselit on varmaankin verotuksen avulla siihen mennessä kielletty. Ja THP ei oikein vakuuta. Mitenkähän bensakutonen on toiminut, niitä ilmeisesti tehtiin vielä vuosimalliin 2014? Taitaa olla harvakseen saatuvilla? Joutuu hakemaan rajan takaa?
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Jr-
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 10.03.2020 11:46 |
Viestit: 148
|
Renault Talisman, hinnat alkaen mallit alkavat olla Ruotsissa 10k€ Alta 20k€ saa jo valita esim. https://www.blocket.se/annons/stockholm ... g/87823007Myöskin uudempi Grand Picasso/ Picasso ollut mielessä, 2l hdi honeella, automaatilla ja exlusive varustein. Meillä X7 ollut vähän toista vuotta, siinä on remonttia riittänyt ja nyt näyttää että hanttarin oven alareuna on ruosteessa... No maalaamalla sen saa kuntiin, mutta eiköhän se ole merkki että auto alkaa pikkuhiljaa mätänemään. Tuo on 08vm farmari exclusive automaatilla, mittarissa kohta 350tkm. En tiedä vieläkö siihen tekis jakopään vai laittaisko vaan pois. Hemmetin mukava auto ajella mutta tosiaan ollut kallis ylläpitää. Toki edellisen omistajan pari töppiä on tullut korjattua.
|
|
|
|
 |
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 10.03.2020 12:24 |
Viestit: 1709 Paikkakunta: Kuopio
|
jean-michel kirjoitti: Mitenkähän bensakutonen on toiminut, niitä ilmeisesti tehtiin vielä vuosimalliin 2014? Taitaa olla harvakseen saatuvilla? Joutuu hakemaan rajan takaa? Kuuvetosen valmistus taisi jäädä vuoteen 2009. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... DESCENDING
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
sepkar
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 10.03.2020 16:29 |
Viestit: 108
|
Samat tulevaisuuden murheet.Tällä hetkellä käytössä x7 2.0 hdi A - 2014 aj 115 th. Varmin ja mukavin Citikka käyttöautona. Määräaikaishuollot ajallaan eikä välikäyntejä eikä myöskään vikoja.Aloitin x7 09:llä 2.0 bensalla, mutta kokonaiskulut ovat dieselillä samat ja lisävarusteet mitä autossa tarvitaan Webastosta alkaen. Hankintahinta 3 vuotiaana puolittunut uuden hinnasta, joten saan sellaisen hankittua. En ole kokenut palstalla kerrotuista vioista. Mukavin laite 500 km mökkimatkalla ja muussa käytössä. Kokemusta cx,bx,xm ja välillä jopa Audi 4 ja 6 ja muut eurooppalaiset merkit muutaman kymmenen vuoden ajalta.Toivon että vielä löytyis vaihdon ajankohtana x7 - 16 mallinen 2.0 hdi
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 10.03.2020 17:59 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Ei ole kyllä Citroëniltä X7:n jälkeen mitään yhtään kiinnostavaa tullut. Ja X7:ssakin on ihan käyttöautona pieniä rajoitteita: pari vetoakselia ja kardaani yms on unohtunut asentaa. Viime talvena taas ikävästi muistui mieleen, kuinka iso merkitys sillä onkaan, vaikka ei edes kärryä ollut perässä, kun ei vaan sohjossa meinannut vauhtia saada yhtään. Mutta - kesäkelissä ja ilman kärryä on kyllä kokonaisuutena hyvä peli - vaan ei silti täydellinen. Laatikko ei minun makuuni pelaa ihan kuten pitäisi, mutta siihenkin kyllä tottui. sepkar kirjoitti: En ole kokenut palstalla kerrotuista vioista. Vaimon X7 on vasta n. 300 Mm ajettu 2013 2.0 HDI A Tourer, mutta kyllä siinäkin on jo noita tyyppivikoja näkynyt: kierros tolppia on vaihdettu vuotojen takia ja molempien etuovien lasinnostimet ovat vaihtuneet. Eivätpä nuo silti mitään maata kaatavia vikoja ole. Mutta sitten se - mitä tilalle moisen jälkeen? Eiväthän nuo(kaan) valitettavasti taida ikuisia olla. Tuli hieman jo vaihtoehtoja mietiskeltyä ja liikkeitä avoimin mielin kierreltyä ennen omaa edellistä kulkineen vaihtoa. Yleisesti ottaenkin tosi vähän on kiinnostavia vaihtoehtoja, kun etsii tuon kokoluokan farmaria. Itselle kun käyttökulkineeseen ne vetoakselit taaksekin halusin edelleen, niin X7:n hankkimisen sijaan harkitsin rinkelivehkeissä pysymistä, mutta niiltäpä ei nykyisin löydy farmareita kai ollenkaan, vaan pelkästään luiskaperiä. Niin paljon rohkeutta ei vielä ollut, että olisin tähtiä keulalle alkanut harkita, joten tuli kansanautoon siirryttyä. On kyllä A4:n jälkeen mahdottoman kova, mutta koira sentään mahtuu takapaksiin (joka ensisijainen syy vaihtoon olikin). Nyt jos kokeiltavia miettii, niin ehkä edelleenkin Passat ja MB E tulevat ensimmäisinä mieleen. Kenties BMW 5:stakin voisi katsella. Ja sitten PSA:n tuotteista yksi: Insignia. Citroënejä on toki mukava harrastella, mutta kun ei käyttöpeliksi kiinnostavia oikein ole, niin ei viitsi väkisin mitään hankkia. Toivotaan, että tilanne kuitenkin lähivuosina muuttuisi ja jotain kiinnostavaa tulisi taas kauppoihin.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 11.03.2020 17:40 |
Viestit: 1878
|
Alfa Romeo Giulia
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 11.03.2020 17:50 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
kaseva kirjoitti: Alfa Romeo Giulia Taitaa kaatua samaan kuin C6 XM:n korvaajana - eli ei löytyne takapaksillisena?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 11.03.2020 19:41 |
Viestit: 2000 Paikkakunta: JKL
|
Että mikä sitikan jälkeen. No Toyota! Autoilusta tosin katoaa mukavuus, tyylikkyys sun muuta. Kukaan ei tule Esson baarissa enää kertomaan, mistä saa parhaat ranskalaiset. Työkaverien suunnalta tullut säälinsekainen kommentointi häviää ja muutut melkein hyväksyttäväksi kansalaiseksi (tosin pitäisi olla mieluummin olla joku VW-johdannainen, mutta rahat ei riitä). Toisaalta sormet ei ole enää rasvassa ja autosta (=sen oikuista) johtuva jännitys katoaa. Auto lähtee liikenteeseen kun haluat, ei silloin kun auto haluaa. Tervetuloa vaan meidän harmaantuvien ja harmittomien joukkoon. Meneehän se näinkin. Eikä sitten herneitä nenään  Been there, done that. 
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 12.03.2020 14:59 |
Viestit: 1878
|
Giuliasta ja C6:sta haluttavia tekee juurikin se, ettei tyyliä ole uhrattu näennäisen tavarankuljetuskapasiteetin alttarilla. Jos pitäisi jollain koppiautolla ajaa niin sitten tosiaan tuo Toyotakin lienee ihan käypä vaihtoehto. 
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 12.03.2020 19:31 |
Viestit: 3974
|
Perusongelma on se, etteivät autonvalmistajat panosta hiukkaakaan mukavaan jousitukseen. Tarjolla on yleensä helkkarin kova perusmalli ja sitten siitä saa vielä madallettuja versioita lisähintaan. Niillä raasereilla ajetaan sitten kahdeksaakymmentä kelirikkoteitä pitkin.
Sitikan citymaasturi (C5 Aircross) on saanut hyviä arvosanoja mukavuudesta, vaikka rautajousinen onkin. Se rallimaailmasta tuotu KYBin ihmeiskari ilmeisesti ihan oikeasti on jonkin verran mukavampi kuin perinteisellä pumpulla tehty toteutus.
Hyde on aika huono nopeiden iskujen suhteen, tuo uusi systeemi saattaa joissakin tilanteissa olla jopa Hydeä mukavampi.
Lisää mukavuutta saa vaihtamalla renkaat korkeampiin ja kapeampiin.
Sysiruma tuo vain minun silmissäni on.
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 12.03.2020 20:12 |
Viestit: 2666
|
DS9 Break?
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
Mustis
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 12.03.2020 20:19 |
Viestit: 818 Paikkakunta: Ylivieska
|
pvalila kirjoitti: Perusongelma on se, etteivät autonvalmistajat panosta hiukkaakaan mukavaan jousitukseen. Tarjolla on yleensä helkkarin kova perusmalli ja sitten siitä saa vielä madallettuja versioita lisähintaan. Tottakai jousituksen pitää olla jämäkkä, tarkka, tunnokas, reagoiva, urheilullinen, vasteikas, dynaaminen, ja mitälie muita höpöhöpö adjektiiveja että voidaan purnata teiden kunnosta. Mulle kun joku alkaa purnaamaan teiden huonosta kunnosta, otan hämmästyneen ilmeen naamalle ja sanon että sitikkamies ei ymmärrä mistä puhutaan.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 12.03.2020 21:30 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
ds-jekkeri kirjoitti: DS9 Break? Ei citikasta viitsisi sentään noihin konsernin halpismerkin malleihin siirtyä 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 12.03.2020 22:29 |
Viestit: 5869 Paikkakunta: Lahti
|
Ole vielä edes päässyt siihen X7 ja tuskin sitä edes tuleekaan, uus Cactus? siitä olis suht hyvä tarjous (D+A) mut kun tarjousautoon ei saa haluamiani varusteita eikä verhoilua, Shine sopivilla varusteilla on 6000€ lisää ja se on liikaa niistä, isommat vaihtoehdot menee kalliiksi, tai paremminkin vuosittainen arvonalenema menee tolkuttomaksi, valikoimakin on aika surkea.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 13.03.2020 07:54 |
Viestit: 7819 Paikkakunta: Eurajoki
|
Mä tulen askeleen perässä, mulla on vihdoin viimein herännyt kiinnostus X7:aan.
C3 Picassoon olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen eikä tuosta 1.6 HDi:stäkään ole juuri pahaa sanottavaa, ja siinä mielessä seuraava askel voisi olla Berlingo. C4P pelottaa ja uudempaan malliin ei riitä pörssi. Ajattelin jo kun tuon C3P:n hommasin, että X7 jäänee multa välistä, mutta kyllä sitä hydeä ja automaattia vaan on ikävä ja nyt onkin sitten X7-ostohousut jalassa.
En kyllä tosiaan tiedä mistä X7 seuraajaksi olisi, hydeistä kun joka tapauksessa joutuisi tinkimään niin kaipa se konsernin sisällä kääntyisi 508 breakiin...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 14.03.2020 13:31 |
Viestit: 1709 Paikkakunta: Kuopio
|
Jaguar XF 3.0D farkkuna ja 275hp-300hp tehoilla alkaa saada Saksasta hyvin maltillisilla kilsoilla 15k€ nurkille. Verojahan tommosesta joutuis tietysti vielä perkeleesti maksamaan, ja miten lie brittisähköjen kanssa? Kyytihän siinä lienee suht mukava rautajousiseksi ja moottori olis "tuttu ja turvallinen".
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
sepkar
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 14.03.2020 17:45 |
Viestit: 108
|
Vanhan ajan automiehet sanoivat Jaguarista ."jaguarissa on 36 relettä jotka on valmistanut Lucas- sellainen auto ei voi toimia" nyt voi olla jo toisin 
|
|
|
|
 |
Jr-
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 14.03.2020 20:27 |
Viestit: 148
|
Ai ai, tänään ajeltiin pohjoiseen X7:lla. Harvassa on ne autot jossa voi ja viitsii istua 800km matkan yhtä soittoa. Lähdettiin aamusta varhain liikkeelle ja ajeltiin Rovaniemelle asti ennenkuin pysähdyttiin syömään. Toki matkassa oli eväsleivät termari ettei alkanut aiemmin huikomaan.
|
|
|
|
 |
ovi
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 14.03.2020 21:01 |
Viestit: 297
|
Jaguarit on jäsysti rakennettuja autoja, mutta valitettavasti ne on sitä myös alustan osalta. S-typessä oli vielä hieman mukavuuttaa, mutta XF:n alusta on turhan kova.
Olen pyöritellyt ajatusta X350 XJ Jagesta pitkän aikaa, koska siinä on ilmajousitus. Kävin koeajamassa dieselversiota tällä viikolla ja täytyy sanoa, että ilmajousitus oli suuri pettymys. Ulosjousto teki autoon jonkinlaista mukavuutta, mutta jäykkä sisäänjousto sai auton tuntumaan kivireeltä.
Jaguarien alustan kovuus harmittaa hieman, koska muuten ne olisivat mukavia autoja. Sellaista hiljaisuutta tapaa todella harvoissa autoissa.
|
|
|
|
 |
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 28.04.2020 20:32 |
Viestit: 1941 Paikkakunta: Helsinki
|
Itse tein X7:n jälkeen pienen syrjähypyn Renault-maailmaan ja sielläkin sinne japonialaiseen Nissan-perheen tuotteeseen - Qashqai ja voi sitä v...n määrää mitä emännän suusta alkoi tulemaan, sitä edes tälläinen rauhallinenkaan mies hiiltymättä tahtonut oikein kestää  Niin tuo riisikippo sitten lopulta vaihtuikin Berlingo XL:ään ja nyt tuntuu jälleen olevan asiat oikeilla paikoillaan, paras Shine-varustetaso lähes kaikilla lisävarusteilla mitä vaan rahalla tuohon ikinä saa. Niin on tuo emäntäkin jälleen suu maireana että 
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24 Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 28.04.2020 21:35 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Jr- kirjoitti: Ai ai, tänään ajeltiin pohjoiseen X7:lla. Harvassa on ne autot jossa voi ja viitsii istua 800km matkan yhtä soittoa. Eikä kuulu X7:kaan niihin autoihin. Paljon mukavampi on taittaa matkaa rauhallisemmin ja pysähdellä. Olikohan Xantialla vai XM:llä, kun kerran yhdessä päivässä pyyhkäistiin Kerimäeltä Kilpisjärvelle Kajaanin ja Rovaniemen kautta, sisältäen lähinnä ruoka- ja kahvitaukoja. Jotain 1100 km luokkaa taisi olla. Samaa hölmöyttä ei kyllä enää uudestaan tehdä millään kulkineella. Ei seuraavana päivänä kyennyt oikein mihinkään. Noin 600 km pyrähdys Oulusta kotiin on tullut X7:lla tehtyä pariin kertaan ja se vielä meni siedettävästi suht vähillä tauoilla.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 28.04.2020 21:46 |
Viestit: 1941 Paikkakunta: Helsinki
|
laakeri kirjoitti: Noin 600 km pyrähdys Oulusta kotiin on tullut X7:lla tehtyä pariin kertaan ja se vielä meni siedettävästi suht vähillä tauoilla. Tuon tein itsekin aikanaan Nokialla duunissa ollessani -95, kun syyhkästiin työpäivän päätteeksi Oulunsalon tehtaalta Helsinkiin, autona Toyota Camry 1.8 -88. Sittemmin noita 500+km non-stop ajeluja ei ole enää ollutkaan, nykyisin vetää enää vain tuollasia max. 200-300km siivuja stoppien välillä, ei ole silleen kiiru, kestäisikö enää rakkokaan 
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24 Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 28.04.2020 22:30 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Juu, ajelin joskus tynnyrisaunallA-lailalla Kuusamosta Oulun kautta Espooseen ja heitin vielä duunikaveri Mikkeliin, kun se oli matkan varrella. Olisiko tullut 1100km päivässä ja 2400km km kolmessa päivässä.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
tcane
|
Viestin otsikko: Re: Mitä C5 III X7 jälkeen Lähetetty: 28.04.2020 22:31 |
Viestit: 38
|
X7:lla tuli useasti ajettua yli 1100km päiväsiivuja ja yli 500km päiväreissuna sekä tankkausvälinä oli aikanaan lähes rutiinia, siihen käyttöön mukavimpia autoja mitä minulla on ollut ajossa. Olen ajanut esim. Megane GT:llä samoja matkoja eikä sekään kuolemaksi ollut mutta on selvää että mukavuus oli eri tasoa, toisaalta sen ketteryys ja herkkyys tarjosi erilaista viehätystä. Ainoa kerta kun tuollainen reilu 1100km päivämatka kävi jo tuskaiseksi oli BMW F650GS:n kanssa mutta se ei varmaan kuulu tähän lankaan.
Nykyisellä C5 Aircross 180 HDI:llä on tullut vasta muutama 600km päiväkeikka mutta väittäisin ettei X7:lle häpeä, ainakaan suomen vauhdeilla.
|
|
|
|
 |
|
|