Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 45 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice
ViestiLähetetty: 18.03.2020 16:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2154
Ahaa, nythän tämäkin juttu alkaa aukeamaan. Tietysti silloin, kun on aikaa rajattomasti ja tarkoitus vain harrastukseksi säästää Juhla Mokka paketin hinta kikkailemalla, ettei vain joudu maksamaan koskaan mistään mitään, niin silloin tulee paha mieli.

Tuon plagun kommentin perusteella annan PSA konsernille täyden tukeni tehtyyn valintaan ilmaispalvelun poistamiseksi.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice
ViestiLähetetty: 18.03.2020 17:45 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
On kyllä beta niin söpö jos olisin sanonut että paras uudistus ikinä niin olisi varmasti sitä mieltä että palvelun pitäisi olla ilmainen.

No tästä motivoituneena päätin testata asiaa ja vpn:llä kun koukkasee japanin kautta palvelu toimii normaalisti, rekisteröin tuota varten uuden tilin varmuudeksi.
Melko kalliit on kahvit kokemäellä kyllä se on pakko kommentoida.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice
ViestiLähetetty: 18.03.2020 18:19 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Sinänsä ironista että romuhessu niin kovasti on psa:n puolella tässä asiassa, jos tuollaiselta konsernilta asiaa utelee niin romuhessut ovat suurimpia vihollisia kun parsivat paskoja kasaan ja hidastavat uusien autojen myyntiä, saati kaikki ne korjaukset jotka menevät ohi konsernin kassan.

tälläistä ameriikan menoako beta haikailee?
https://youtu.be/F8JCh0owT4w
https://youtu.be/NuAMczraBIM


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice
ViestiLähetetty: 18.03.2020 19:27 

Viestit: 684
Tänään itsekin ihmettelin, kun piti sopivuuksia osille servicestä varmistella. eipä enää toiminut. Prcstä sanon minä. Noita vanhoja pskoja ei näköjään enää PSA halua pitää ajokuntoisina. Tarvikeosien sopivuus suoraa valmistenumerolla oli aika näppärä. Noihin uudempiin olisi voinut joitain rajoituksia keksiä. Vanhempiin, joissa enää takuuta ei enää ole, tuo toiminta ei ole mielestäni hyvä juttu.
nm. persaukinen


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice
ViestiLähetetty: 18.03.2020 19:36 

Viestit: 297
Viihteestä ollaan valmiita maksamaan, mutta tiedon pitää olla ilmaista. Miksi?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice
ViestiLähetetty: 18.03.2020 19:47 

Viestit: 684
Itse olen ollut aikanaan ko merkkiorganiosaatiossa ollut yli 25v. ja nykyisinkin olen tilannut sieltä aina oikealla varaosanumerolla varaosat töissä näihin uudempiin, tietäen että osa on oikea.
Nykyiset varaosajullit ei välttämättä tiedä mitä tarvitaan ja missä merkeissä on käytetty samaa osaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice
ViestiLähetetty: 18.03.2020 19:48 

Viestit: 684
jaakkovaakko kirjoitti:
Itse olen ollut aikanaan ko merkkiorganiosaatiossa ollut yli 25v. ja nykyisinkin olen tilannut sieltä aina oikealla varaosanumerolla varaosat töissä näihin uudempiin, tietäen että osa on oikea.
Nykyiset varaosajullit ei välttämättä tiedä mitä tarvitaan ja missä merkeissä ja malleissa on käytetty samaa osaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice
ViestiLähetetty: 18.03.2020 20:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2154
Plagu kirjoitti:
On kyllä beta niin söpö jos olisin sanonut että paras uudistus ikinä niin olisi varmasti sitä mieltä että palvelun pitäisi olla ilmainen.

No tästä motivoituneena päätin testata asiaa ja vpn:llä kun koukkasee japanin kautta palvelu toimii normaalisti, rekisteröin tuota varten uuden tilin varmuudeksi.
Melko kalliit on kahvit kokemäellä kyllä se on pakko kommentoida.


Tässä ei ollut mitään henkilökohtaista ja osittain arvostan ulostuloasi, koska tuot reilusti julki tarpeesi kikkailla. Tietysti te kikkailijat tulette mielestänne olemaan ne voittajat tässä ja PSA katsoo onnettomana vierestä toimintaanne, vai voisikohan se vielä kääntyä kaikkia vastaan ja koko palvelun käytölle asetetaan todella tiukat ehdot?

Mitä tuohon söpöyteeni tulee, niin tiedän sen, mutta ensimmäistä kertaa kuulen sen saman sukupuolen edustajalta. Kuitenkin ymmärrän tämän teidän pienen piirin patongissa käyttävän tuollaisia hellitely nimiä toisistanne ja se on minulle suvaitsevaisena aivan OK. Kohdaltani kuitenkin joudun tuottamaan sinulle pettymyksen, kun en ole "One of the boys!"



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice
ViestiLähetetty: 18.03.2020 20:17 

Viestit: 977
ovi kirjoitti:
Viihteestä ollaan valmiita maksamaan, mutta tiedon pitää olla ilmaista. Miksi?


Viihteestä maksetaan koska viihde on se varsinainen tuote.

Varaosat ovat osa tuotteen (ajoneuvon) jälkimarkkinointia ja osien tietokannat ovat jälkimarkkinoinnin työkaluja joiden tarkoitus on helpottaa osien myyntiä. Maksulliset osakuvat on vähän sama asia kuin toimitusmaksut autojen kaupassa. Millä muilla tuotteilla on erillinen maksu myyjälle vain siitä että asiakas saa ostaa tuotteen? Verohallinnon maksuja ei lasketa koska niillä on eri tarkoitus.

Autovalmistajien toimintalogiikka on myydä uusia autoja ja yli 10v kaluston poistuminen markkinoilta on vain heidän etunsa, siltä kannalta ymmärrettävää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice
ViestiLähetetty: 18.03.2020 23:35 

Viestit: 208
Tuohan on kuitenkin pieni hinta, verrattuna siihen, mitä kyseinen tuote maksaa jälkimarkkinoinnin ammattilaiselle.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice
ViestiLähetetty: 19.03.2020 10:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2817

Profiili ICQ
Jos hinta on tuon 150/vuosi niin itse voin tuon kyllä maksaa. Jengi maksaa kanavapaketeista useita kymppejä per kuukausi ja nyt toi reilu kymppi alkaa närästää. Irtisanoin HBO:n ja käytän sen tähän menee rahakin parempaan kuin istumiseen kotisohvalla. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice
ViestiLähetetty: 19.03.2020 15:09 

Viestit: 5065
Minusta tuo on ollut hyvä palvelu nimenomaan ilmaisena, tuskin olisin saanut mistään muualta varmuutta käykö vanhan pösön osa vanhaan sitikkaan ja toisaalta en kovin montaa kertaa olisi halukas maksamaan vieläpä kahden tai useamman automerkin maksua vain todetakseni että eri osa vaikka saman vuoden malli ja sama moottori, joskus vaihtuu jotain samallakin merkillä keskellä vuotta tai riippuu muista varusteista tai mistä milloinkin. Ei toki niillä mitään velvoitetta ole antaa mitään tietoa ilmaiseksi, mutta jälkimarkkinointia on harrastajienkin palveleminen.

Lähetin PSA:lle palautetta/ehdotuksen:
Seuratkaa tulokertymää eri autojen ikäryhmissä ja jos mahdollista laittakaa tuo takaisin ilmaiseksi vanhoissa autoissa: perustelut tuo tuskin tuottaa paljon tulokertymää, eikä aiheuta juuri kuluja, eikä satunnainen käyttäjä/harrastaja ole valmis ostamaan: esimerkkinä vaikka tarve kahteen malliin: peugeotin ja citroenin käyttöoikeutta vain todetakseen että se kyseinen tarjottu käytetty Peugeotin osa ei käykään minulle (esimerkkinä vaikka osa jota Citroen ei enää uutena/tehdasuutena toimita)

Laitoin samaan myös ehdotuksen että korsernin autojen DRL-valoilla tulisi olla pohjoismaissa säädettävissä haluaako takavalojen palavan samalla (tai sitten pohjoismaiden autoissa aina päällä myös takavalot) - perusteluina talvella lumipölly/matalalta paistava aurinko ruuhka-aikoinakin, eikä LEDit paljon kuluta/kulu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice
ViestiLähetetty: 19.03.2020 15:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2154
Jälleen ensiluokkaista toimintaa olli_o:lta! :) Nyt toivotaan parasta, että viesti löytää oikean tahon konsernissa. Paras tapa toimia on jättää merkistä riippumatta maahantuonti pois välistä.

Te jotka käytte ainoastaan satunaisesti tarkistamassa jotain osasopivuutta saatte sympatiani maksuttomuudelle, mutta niiden osien sopivuudelle kuitenkin tuntuu löytyvän muitakin kanavia, joten hirveästi en vieläkään vetäisi siitä herneitä nenääni. Itse en edelleenkään koe maksullisuutta tässä mittakaavassa ongelmaksi.

Toivotaan vastausta viestiin ja myös jos sellainen tulee PSA:n selvitystä, miksi haluavat näin toimia, mutta kikkailua en hyväksy edelleenkään.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice
ViestiLähetetty: 19.03.2020 15:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
olli__o kirjoitti:
Laitoin samaan myös ehdotuksen että korsernin autojen DRL-valoilla tulisi olla pohjoismaissa säädettävissä haluaako takavalojen palavan samalla (tai sitten pohjoismaiden autoissa aina päällä myös takavalot) - perusteluina talvella lumipölly/matalalta paistava aurinko ruuhka-aikoinakin, eikä LEDit paljon kuluta/kulu.
Täytyisi jaksaa samasta VAG:ille laittaa palautetta. Veemäinen, kun pitää väkisin namiskasta kääntää valot päälle ajoon lähtiessä, että takavalot syttyvät ja samalla sitten xenonitkin pamahtavat päälle. Lisäksi ainakaan Passat ei sitten valojen päälle jättämisestä muistuta mitenkään (taitaa jättää pelkät parkit sentään), joten saldona tuon sähköjensäästötoiminnon takia sähköä kuluu loppujen lopuksi paljon enemmän... :roll:

VAG:lla toinen "hieno" toiminto on auto start/stop, joka pitää joka käynnistyksen jälkeen napsauttaa erikseen pois päältä. Sen muistaa sitten ensimmäiseen risteykseen hiljentäessä ja tulee liikenteen sijasta tuijotettua keskikonsolia - todella turvallista. Ja miksikö se pois? No kun se on niin hyvä, kun sammuttaa moottorin risteykeen pysähtyessä ja käynnistää heti uudelleen, kun laskee jalan jarrulta ja jättää auto holdin varaan :evil:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice
ViestiLähetetty: 19.03.2020 21:22 

Viestit: 684
betaromeo kirjoitti:
Jälleen ensiluokkaista toimintaa olli_o:lta! :) Nyt toivotaan parasta, että viesti löytää oikean tahon konsernissa. Paras tapa toimia on jättää merkistä riippumatta maahantuonti pois välistä.

Te jotka käytte ainoastaan satunaisesti tarkistamassa jotain osasopivuutta saatte sympatiani maksuttomuudelle, mutta niiden osien sopivuudelle kuitenkin tuntuu löytyvän muitakin kanavia, joten hirveästi en vieläkään vetäisi siitä herneitä nenääni. Itse en edelleenkään koe maksullisuutta tässä mittakaavassa ongelmaksi.

Toivotaan vastausta viestiin ja myös jos sellainen tulee PSA:n selvitystä, miksi haluavat näin toimia, mutta kikkailua en hyväksy edelleenkään.


Nyt Asiallinen palaute BR;ltä. Harrastekäytössä tuo 150€ tuntuu kuitenkin kohtuuttomalta. Johan samalla hinnalla saa harrasteauton


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice
ViestiLähetetty: 19.03.2020 21:30 

Viestit: 297
IJN kirjoitti:

Viihteestä maksetaan koska viihde on se varsinainen tuote.

Varaosat ovat osa tuotteen (ajoneuvon) jälkimarkkinointia ja osien tietokannat ovat jälkimarkkinoinnin työkaluja joiden tarkoitus on helpottaa osien myyntiä. Maksulliset osakuvat on vähän sama asia kuin toimitusmaksut autojen kaupassa. Millä muilla tuotteilla on erillinen maksu myyjälle vain siitä että asiakas saa ostaa tuotteen? Verohallinnon maksuja ei lasketa koska niillä on eri tarkoitus.

Autovalmistajien toimintalogiikka on myydä uusia autoja ja yli 10v kaluston poistuminen markkinoilta on vain heidän etunsa, siltä kannalta ymmärrettävää.

Kommenttini ei liittynyt pelkästään Citroen Servicen maksullisuuteen, vaan yleiseen mielipiteeseen, joka tahtoo olla sellainen, että netissä kaiken pitäisi olla maksutonta. Poislukien viihde.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Service
ViestiLähetetty: 19.03.2020 22:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2617
Paikkakunta: Päijät-Häme
Eihän kellään oo maksettua tuntia ja kerkeis samalla katsoa värikoodin VF7RERFJF76795541 ajoneuvosta?
Kiitos jo etukäteen..



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice
ViestiLähetetty: 19.03.2020 22:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1521
Paikkakunta: The City of Häijää
Onko jopa "characteristics" mennyt maksumuurin taakse? Eipä tarvinne tuohonkaan palveluun enää juuri kirjautua.



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Service
ViestiLähetetty: 20.03.2020 10:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1201
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Kaapelimies kirjoitti:
Eihän kellään oo maksettua tuntia ja kerkeis samalla katsoa värikoodin VF7RERFJF76795541 ajoneuvosta?
Kiitos jo etukäteen..



EZW - MAALI GRIS FER


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice
ViestiLähetetty: 20.03.2020 20:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2617
Paikkakunta: Päijät-Häme
Kiitos!



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 45 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: