|
Kirjoittaja |
Viesti |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice Lähetetty: 18.03.2020 16:32 |
Viestit: 2154
|
Ahaa, nythän tämäkin juttu alkaa aukeamaan. Tietysti silloin, kun on aikaa rajattomasti ja tarkoitus vain harrastukseksi säästää Juhla Mokka paketin hinta kikkailemalla, ettei vain joudu maksamaan koskaan mistään mitään, niin silloin tulee paha mieli.
Tuon plagun kommentin perusteella annan PSA konsernille täyden tukeni tehtyyn valintaan ilmaispalvelun poistamiseksi.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice Lähetetty: 18.03.2020 17:45 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
On kyllä beta niin söpö jos olisin sanonut että paras uudistus ikinä niin olisi varmasti sitä mieltä että palvelun pitäisi olla ilmainen.
No tästä motivoituneena päätin testata asiaa ja vpn:llä kun koukkasee japanin kautta palvelu toimii normaalisti, rekisteröin tuota varten uuden tilin varmuudeksi. Melko kalliit on kahvit kokemäellä kyllä se on pakko kommentoida.
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice Lähetetty: 18.03.2020 18:19 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
Sinänsä ironista että romuhessu niin kovasti on psa:n puolella tässä asiassa, jos tuollaiselta konsernilta asiaa utelee niin romuhessut ovat suurimpia vihollisia kun parsivat paskoja kasaan ja hidastavat uusien autojen myyntiä, saati kaikki ne korjaukset jotka menevät ohi konsernin kassan. tälläistä ameriikan menoako beta haikailee? https://youtu.be/F8JCh0owT4whttps://youtu.be/NuAMczraBIM
|
|
|
|
 |
jaakkovaakko
|
Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice Lähetetty: 18.03.2020 19:27 |
Viestit: 684
|
Tänään itsekin ihmettelin, kun piti sopivuuksia osille servicestä varmistella. eipä enää toiminut. Prcstä sanon minä. Noita vanhoja pskoja ei näköjään enää PSA halua pitää ajokuntoisina. Tarvikeosien sopivuus suoraa valmistenumerolla oli aika näppärä. Noihin uudempiin olisi voinut joitain rajoituksia keksiä. Vanhempiin, joissa enää takuuta ei enää ole, tuo toiminta ei ole mielestäni hyvä juttu. nm. persaukinen
|
|
|
|
 |
ovi
|
Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice Lähetetty: 18.03.2020 19:36 |
Viestit: 297
|
Viihteestä ollaan valmiita maksamaan, mutta tiedon pitää olla ilmaista. Miksi?
|
|
|
|
 |
jaakkovaakko
|
Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice Lähetetty: 18.03.2020 19:47 |
Viestit: 684
|
Itse olen ollut aikanaan ko merkkiorganiosaatiossa ollut yli 25v. ja nykyisinkin olen tilannut sieltä aina oikealla varaosanumerolla varaosat töissä näihin uudempiin, tietäen että osa on oikea. Nykyiset varaosajullit ei välttämättä tiedä mitä tarvitaan ja missä merkeissä on käytetty samaa osaa.
|
|
|
|
 |
jaakkovaakko
|
Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice Lähetetty: 18.03.2020 19:48 |
Viestit: 684
|
jaakkovaakko kirjoitti: Itse olen ollut aikanaan ko merkkiorganiosaatiossa ollut yli 25v. ja nykyisinkin olen tilannut sieltä aina oikealla varaosanumerolla varaosat töissä näihin uudempiin, tietäen että osa on oikea. Nykyiset varaosajullit ei välttämättä tiedä mitä tarvitaan ja missä merkeissä ja malleissa on käytetty samaa osaa.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice Lähetetty: 18.03.2020 20:10 |
Viestit: 2154
|
Plagu kirjoitti: On kyllä beta niin söpö jos olisin sanonut että paras uudistus ikinä niin olisi varmasti sitä mieltä että palvelun pitäisi olla ilmainen.
No tästä motivoituneena päätin testata asiaa ja vpn:llä kun koukkasee japanin kautta palvelu toimii normaalisti, rekisteröin tuota varten uuden tilin varmuudeksi. Melko kalliit on kahvit kokemäellä kyllä se on pakko kommentoida. Tässä ei ollut mitään henkilökohtaista ja osittain arvostan ulostuloasi, koska tuot reilusti julki tarpeesi kikkailla. Tietysti te kikkailijat tulette mielestänne olemaan ne voittajat tässä ja PSA katsoo onnettomana vierestä toimintaanne, vai voisikohan se vielä kääntyä kaikkia vastaan ja koko palvelun käytölle asetetaan todella tiukat ehdot? Mitä tuohon söpöyteeni tulee, niin tiedän sen, mutta ensimmäistä kertaa kuulen sen saman sukupuolen edustajalta. Kuitenkin ymmärrän tämän teidän pienen piirin patongissa käyttävän tuollaisia hellitely nimiä toisistanne ja se on minulle suvaitsevaisena aivan OK. Kohdaltani kuitenkin joudun tuottamaan sinulle pettymyksen, kun en ole "One of the boys!"
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
IJN
|
Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice Lähetetty: 18.03.2020 20:17 |
Viestit: 977
|
ovi kirjoitti: Viihteestä ollaan valmiita maksamaan, mutta tiedon pitää olla ilmaista. Miksi? Viihteestä maksetaan koska viihde on se varsinainen tuote. Varaosat ovat osa tuotteen (ajoneuvon) jälkimarkkinointia ja osien tietokannat ovat jälkimarkkinoinnin työkaluja joiden tarkoitus on helpottaa osien myyntiä. Maksulliset osakuvat on vähän sama asia kuin toimitusmaksut autojen kaupassa. Millä muilla tuotteilla on erillinen maksu myyjälle vain siitä että asiakas saa ostaa tuotteen? Verohallinnon maksuja ei lasketa koska niillä on eri tarkoitus. Autovalmistajien toimintalogiikka on myydä uusia autoja ja yli 10v kaluston poistuminen markkinoilta on vain heidän etunsa, siltä kannalta ymmärrettävää.
|
|
|
|
 |
huoltomies
|
Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice Lähetetty: 18.03.2020 23:35 |
Viestit: 208
|
Tuohan on kuitenkin pieni hinta, verrattuna siihen, mitä kyseinen tuote maksaa jälkimarkkinoinnin ammattilaiselle.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice Lähetetty: 19.03.2020 15:09 |
Viestit: 5065
|
Minusta tuo on ollut hyvä palvelu nimenomaan ilmaisena, tuskin olisin saanut mistään muualta varmuutta käykö vanhan pösön osa vanhaan sitikkaan ja toisaalta en kovin montaa kertaa olisi halukas maksamaan vieläpä kahden tai useamman automerkin maksua vain todetakseni että eri osa vaikka saman vuoden malli ja sama moottori, joskus vaihtuu jotain samallakin merkillä keskellä vuotta tai riippuu muista varusteista tai mistä milloinkin. Ei toki niillä mitään velvoitetta ole antaa mitään tietoa ilmaiseksi, mutta jälkimarkkinointia on harrastajienkin palveleminen.
Lähetin PSA:lle palautetta/ehdotuksen: Seuratkaa tulokertymää eri autojen ikäryhmissä ja jos mahdollista laittakaa tuo takaisin ilmaiseksi vanhoissa autoissa: perustelut tuo tuskin tuottaa paljon tulokertymää, eikä aiheuta juuri kuluja, eikä satunnainen käyttäjä/harrastaja ole valmis ostamaan: esimerkkinä vaikka tarve kahteen malliin: peugeotin ja citroenin käyttöoikeutta vain todetakseen että se kyseinen tarjottu käytetty Peugeotin osa ei käykään minulle (esimerkkinä vaikka osa jota Citroen ei enää uutena/tehdasuutena toimita)
Laitoin samaan myös ehdotuksen että korsernin autojen DRL-valoilla tulisi olla pohjoismaissa säädettävissä haluaako takavalojen palavan samalla (tai sitten pohjoismaiden autoissa aina päällä myös takavalot) - perusteluina talvella lumipölly/matalalta paistava aurinko ruuhka-aikoinakin, eikä LEDit paljon kuluta/kulu.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice Lähetetty: 19.03.2020 15:33 |
Viestit: 2154
|
Jälleen ensiluokkaista toimintaa olli_o:lta!  Nyt toivotaan parasta, että viesti löytää oikean tahon konsernissa. Paras tapa toimia on jättää merkistä riippumatta maahantuonti pois välistä. Te jotka käytte ainoastaan satunaisesti tarkistamassa jotain osasopivuutta saatte sympatiani maksuttomuudelle, mutta niiden osien sopivuudelle kuitenkin tuntuu löytyvän muitakin kanavia, joten hirveästi en vieläkään vetäisi siitä herneitä nenääni. Itse en edelleenkään koe maksullisuutta tässä mittakaavassa ongelmaksi. Toivotaan vastausta viestiin ja myös jos sellainen tulee PSA:n selvitystä, miksi haluavat näin toimia, mutta kikkailua en hyväksy edelleenkään.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice Lähetetty: 19.03.2020 15:45 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
olli__o kirjoitti: Laitoin samaan myös ehdotuksen että korsernin autojen DRL-valoilla tulisi olla pohjoismaissa säädettävissä haluaako takavalojen palavan samalla (tai sitten pohjoismaiden autoissa aina päällä myös takavalot) - perusteluina talvella lumipölly/matalalta paistava aurinko ruuhka-aikoinakin, eikä LEDit paljon kuluta/kulu. Täytyisi jaksaa samasta VAG:ille laittaa palautetta. Veemäinen, kun pitää väkisin namiskasta kääntää valot päälle ajoon lähtiessä, että takavalot syttyvät ja samalla sitten xenonitkin pamahtavat päälle. Lisäksi ainakaan Passat ei sitten valojen päälle jättämisestä muistuta mitenkään (taitaa jättää pelkät parkit sentään), joten saldona tuon sähköjensäästötoiminnon takia sähköä kuluu loppujen lopuksi paljon enemmän...  VAG:lla toinen "hieno" toiminto on auto start/stop, joka pitää joka käynnistyksen jälkeen napsauttaa erikseen pois päältä. Sen muistaa sitten ensimmäiseen risteykseen hiljentäessä ja tulee liikenteen sijasta tuijotettua keskikonsolia - todella turvallista. Ja miksikö se pois? No kun se on niin hyvä, kun sammuttaa moottorin risteykeen pysähtyessä ja käynnistää heti uudelleen, kun laskee jalan jarrulta ja jättää auto holdin varaan 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
jaakkovaakko
|
Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice Lähetetty: 19.03.2020 21:22 |
Viestit: 684
|
betaromeo kirjoitti: Jälleen ensiluokkaista toimintaa olli_o:lta!  Nyt toivotaan parasta, että viesti löytää oikean tahon konsernissa. Paras tapa toimia on jättää merkistä riippumatta maahantuonti pois välistä. Te jotka käytte ainoastaan satunaisesti tarkistamassa jotain osasopivuutta saatte sympatiani maksuttomuudelle, mutta niiden osien sopivuudelle kuitenkin tuntuu löytyvän muitakin kanavia, joten hirveästi en vieläkään vetäisi siitä herneitä nenääni. Itse en edelleenkään koe maksullisuutta tässä mittakaavassa ongelmaksi. Toivotaan vastausta viestiin ja myös jos sellainen tulee PSA:n selvitystä, miksi haluavat näin toimia, mutta kikkailua en hyväksy edelleenkään. Nyt Asiallinen palaute BR;ltä. Harrastekäytössä tuo 150€ tuntuu kuitenkin kohtuuttomalta. Johan samalla hinnalla saa harrasteauton
|
|
|
|
 |
ovi
|
Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice Lähetetty: 19.03.2020 21:30 |
Viestit: 297
|
IJN kirjoitti: Viihteestä maksetaan koska viihde on se varsinainen tuote.
Varaosat ovat osa tuotteen (ajoneuvon) jälkimarkkinointia ja osien tietokannat ovat jälkimarkkinoinnin työkaluja joiden tarkoitus on helpottaa osien myyntiä. Maksulliset osakuvat on vähän sama asia kuin toimitusmaksut autojen kaupassa. Millä muilla tuotteilla on erillinen maksu myyjälle vain siitä että asiakas saa ostaa tuotteen? Verohallinnon maksuja ei lasketa koska niillä on eri tarkoitus.
Autovalmistajien toimintalogiikka on myydä uusia autoja ja yli 10v kaluston poistuminen markkinoilta on vain heidän etunsa, siltä kannalta ymmärrettävää.
Kommenttini ei liittynyt pelkästään Citroen Servicen maksullisuuteen, vaan yleiseen mielipiteeseen, joka tahtoo olla sellainen, että netissä kaiken pitäisi olla maksutonta. Poislukien viihde.
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Citroen Service Lähetetty: 19.03.2020 22:11 |
Viestit: 2617 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Eihän kellään oo maksettua tuntia ja kerkeis samalla katsoa värikoodin VF7RERFJF76795541 ajoneuvosta? Kiitos jo etukäteen..
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice Lähetetty: 19.03.2020 22:19 |
Viestit: 1521 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Onko jopa "characteristics" mennyt maksumuurin taakse? Eipä tarvinne tuohonkaan palveluun enää juuri kirjautua.
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: Citroen Service Lähetetty: 20.03.2020 10:08 |
Viestit: 1201 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Kaapelimies kirjoitti: Eihän kellään oo maksettua tuntia ja kerkeis samalla katsoa värikoodin VF7RERFJF76795541 ajoneuvosta? Kiitos jo etukäteen.. EZW - MAALI GRIS FER
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Citroen Sevice Lähetetty: 20.03.2020 20:02 |
Viestit: 2617 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Kiitos!
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
|
|