|
Kirjoittaja |
Viesti |
Juuso
|
Viestin otsikko: Outo tanko C5II 2.2 HDi Lähetetty: 23.03.2020 18:01 |
Viestit: 533 Paikkakunta: Mäntyharju
|
Polut yhtyivät tällaisen kanssa. Kone siis on 2.2 HDi ja auto C5 -05. Joku tanko, jonka pää on rikki, varaosa pitäis saada. Edestä katsottuna imusarjan vieressä oikealla, ks. kuva.
Mikä tuo tanko on ja mikä on sen funktio?
Liitteet: |

image1.jpeg [ 105.44 KiB | Katsottu 6434 kertaa ]
|
[size=50] DS19 58 DS21ieH 5v. 71 C8 V6 04 BX19GTi 16V 90 Xantia TCT Activa 96 Xantia V6 Break 98, 2 x 00 14 x Xantia 1.8-2.0 95-01 Traction avant B15H -54 (projekti)
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Outo tanko C5II 2.2 HDi Lähetetty: 23.03.2020 19:07 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Ei mitään tietoa mikä, mutta näyttäs purkubiilissä olevan ehjä. Toinen pää on jossain syvällä piilossa mutta kai se sieltä irtoaa?
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Outo tanko C5II 2.2 HDi Lähetetty: 23.03.2020 19:23 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Ihan näyttää imukanavan läppien aktuaattorin vivulta.
Jumitat sen vain auki asentoon ja matka jatkuu, eroa et toimivaan huomaa. Oikean asento löytyy nettiä kahlaamalla, tai sitten vain jumitat sen molempiin asentoihin ja käyt kokeilemassa kummassa asennossa vetää kunnolla kierroksilla.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: Outo tanko C5II 2.2 HDi Lähetetty: 23.03.2020 19:59 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
Jankos kirjoitti: Ihan näyttää imukanavan läppien aktuaattorin vivulta.
. sehän se
|
|
|
|
 |
Mustis
|
Viestin otsikko: Re: Outo tanko C5II 2.2 HDi Lähetetty: 23.03.2020 20:01 |
Viestit: 818 Paikkakunta: Ylivieska
|
Komppaan jankos.ta. Swirl läppien vipuhan se. Polkase kaasu pohjaan ja kato mihin päin liikahtaa, siihen suuntaan paat nippusiteen. Muistaakseni ohjaamoon päin.
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Outo tanko C5II 2.2 HDi Lähetetty: 23.03.2020 23:36 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
Kyllä se kannattaa vaihtaa, oli pari v sitten noin 45 € marmorilla. Siis mukaan lukien tangon toisessa päässä oleva alipaine rasia. Auki lukittuna ei polta niin hyvin pintansa sulla ja kulutus nousee desejä. Pakokaasut haisee myös tyhjäkäynnillä "epäterveellistä".. Tangon päähän voi toki tehdä virityksiä tai vaikka tulostaa uuden nivelen, mutta usein on rasian kalvo rikki niin että näyttää kaasutellessa paikallaan että läppä liikkuu, mutta kalvo täynnä pieniä reikiä, eikä pidä paine-eroja.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Outo tanko C5II 2.2 HDi Lähetetty: 23.03.2020 23:42 |
Viestit: 5125
|
Ja tarkoitus on kai se että toisessa asennossa saa lisää tehoa&vääntöä alakierroksilla ja toisessa yläkierroksilla. Letkut ovat kanssa usein halkeilleita tai muuten vuotavia, eli jos vaihtaa rasian, niin ehkä letkutkin samalla.
|
|
|
|
 |
Juuso
|
Viestin otsikko: Re: Outo tanko C5II 2.2 HDi Lähetetty: 24.03.2020 13:13 |
Viestit: 533 Paikkakunta: Mäntyharju
|
Kiitos ohjeista ja neuvoista! Eiköhän tuon kanssa aleta pärjätä! Nythän Patonki on kuin hyvinä vanhoina aikoina: urpolle annetaan asiallisia neuvoja ja ohjeita eikä kukaan viisastele eikä vittuile. Ainakaan toistaiseksi!
Koronako se nyt tämän aiheuttaa?
[size=50] DS19 58 DS21ieH 5v. 71 C8 V6 04 BX19GTi 16V 90 Xantia TCT Activa 96 Xantia V6 Break 98, 2 x 00 14 x Xantia 1.8-2.0 95-01 Traction avant B15H -54 (projekti)
|
|
|
|
 |
kimmoa
|
Viestin otsikko: Re: Outo tanko C5II 2.2 HDi Lähetetty: 12.04.2020 21:44 |
Viestit: 169
|
Tästä on nyt kahdesta autosta kokemuspohjaista tietoa. Vaikka ensin en ollut itse uskoa, -01 autossa tuo vipu toimii toisinpäin! Siinä läpät on auki kun kannesta tuleva akseli on käännetty myötäpäivään. Pitkään talossa olleessa -03 autossa akseli pitää kääntää vastapäivään.
Tärkeintä tämän ketjun kannalta on se , että tämä sama kokemustieto molemmista autoista osoittaa että koko läppäakselin toiminta on yhtä tyhjän kanssa. Läppien auki jumittaminen laskee kulutusta selvästi, samoin auto kulkee huomattavasti mukavammin niin täysillä kuin osakaasullakin verrattuna sulki oleviin läppiin TAIKKA alipainekellon ohjaamiin läppiin.
Uudella autolla ero ehkä ei ole niin dramaattinen mutta kun autot alkavat olla väh. 350tkm ajettuja ja vielä jos ei entiset käyttäjät ole tajunneet tulpata EGR:ää niin ne pienet kanavat, joita läpät eivät sulje, alkavat olla melkoisen tukossa kaikenmaailman töhkästä ja paskasta. Tällöin läppien kiinniolo korostuu. Sanoisin, että käytetyssä autossa noita ei kukaan halua toimimaan, niin paljon paremmin toimii auki jumimalla. Ja se ennen pitkää hajoava alipainekellokaan ei sitten enää haittaa: sen ohjausventtiilille menevän letkun voi tulpata vaikka ruuvilla ja taas ajaa kohti auringonlaskua ilman ruplankaan korjauskustannuksia tästä asiasta.
|
|
|
|
 |
|
|