Soundi kirjoitti:
Lämmityskenno on vuotanut tasaisin väliajoin. Olen paikannut sitä Yaccon paikkausnesteellä, noin kerran vuodessa lisännyt nestettä. Se on auttanut.
Kennon vuoto ei ole missään vaiheessa ollut häiritsevän iso.
Voiko kenno olla tukossa? Saako sen jotenkin rassattua auki ?
Voi - ja koska vuotaa, niin kenno vaihtoon vaan ja samalla koko jäähdytysjärjestelmän pesu noista tukkimisaineista. Xantiassa lämppärin kenno on tosiaan näppärästi ilmeisestikin se ensimmäinen osa, joka tehtaan liukuhihnalla on saatu käsiin ja sen ympärille on sitten koko auto rakennettu. Unkissa taitaa olla jonkun laittamana kuvia ko. kikkareen vaihtoprojektista.
Soundi kirjoitti:
Voiko kennossa olla ilmalukko? Avasin ilmausruuvin, joka sijaitsee moottoritilan puolella, siinä ennen letkujen sisäänmenoa ohjaamonpuolelle.
Vettä tuli, tuli kyllä ilmaakin. Mutta lopulta tuli vettä.
Voiko olla ilmaa vielä joka estää veden kierron kennossa?
Ilmavaivoilta tuo kyllä myös kuulostaa, jos sieltä kerran ilmaa tuli. Risan kennon kautta imaissut? Ei muuta kuin sitten kennon vaihdon jälkeen ilmauspullo paisuntasäiliöön kiinni, nestettä reilusti ja koneen käyttely lämpimäksi ruuveja availlen.
Soundi kirjoitti:
Silti lämmitysasenossa ohjaamoon tulee vain haaleaa lämpöä.
Varmista toki myös, että läpät liikkuvat oikeaan asentoon. Ei ole kauheasti lämpimästä ilmasta kennolla hyötyä, jos sitä ei oteta sisälle asti. Ja olethan kokeillut muillakin lämpösäätimen asetuksilla kuin sitä "lämmitysasentoa"? Ei sekään mahdotonta ole, että olisi liukupotikka hajalla. Vaimonkin Xantiassa tuntuu puhallusnopeuden liuku pätkivän.