aspike kirjoitti:
Moi!
Ei ollut näistä ohjeista apua. Terv. alpo
Nyt joutuu vähän arvailemaan mitä teit ohjeiden perusteella vai teitkö mitään?
Etänä diagnosointi helpottuu jos vaikka kerrot mitä on tehty ja mitattu, vaikka että "Inertiakytkin on mitattu ja testattu vielä hyppylangalla että ei vaikutusta" (ja olikos että siihen voisi kokeilla räpsäistä maatakin, silloin pitäisi kuulua kun tuplareleen toinen puoli vetää ja bensapumppu surisee, mutta silloin piti olla virtalukko sytytys asennossa) tai "en löytänyt koko inertiakytkintä"
Sen jälkeen, jos siinä oli kaikki ok, kannattaa googlata löydätkö edes summittaisen kytkentäkaavion, jossa näkyy vaikka tuon tuplareleen kytkennät, joko sieltä puuttuu plussa tai maa (tai ECUn antama maa, ei saa mitattua tuplarele irtonaisena).
Kannattaa myös kurkata mitä ECUn kyljessä lukee, eli kenen valmistajan ECU ja mikä malli on kyseessä (Voisi olla Bosch MP5.2, mutta se on minulta puhdas arvaus ei edes valistunut sellainen) ja katsoo mihin tulee suora plussa ja mihin virtalukon kautta, esimerkiksi tuossa voisi olla jotain sinnepäin (tai sitten ei, useampia kuvia, riippuen ECUsta):
https://vdocuments.mx/citroen-xsara-wir ... grams.htmlEkana kannattaa tarkistaa onko samanlainen tuplareleen kytkentä jos se on printattu sen kanteen, sen jälkeen
tuosta tuplareleeltä ainakin kannattaa mitata kaikki plussat irroitettuna (jos on tuollainen, niin ainakin 8 ja 15 kiinostaisi), sekä käämin että kärkien puolelta (eli vetääkö rele vai puuttuuko syöttö) Ainakin tuon kuvan MP5.2:n mukaan sinne tulee kaksi syöttöä saman kärjen tuloon (virran takia tuplattu) ja kärkien lähtöpuolelta lähtee mm. suuttimet, puola ja bensapumppu