Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Perä alhaalla.
ViestiLähetetty: 29.03.2020 09:53 

Viestit: 767
Aamuisin ollu takapää hieman laskenut....
Ei kai se mitän haittaa?
C5 2004.
nousee ajoasentoon sitte kyllä...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Perä alhaalla.
ViestiLähetetty: 29.03.2020 14:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Jousisylinteri vuotaa läpi, omassa samaa vikaa. Joskus aamulla economymodessa kun on innostunut korjailemaan perän korkeutta yöllä jostain systä. Olen kiertänyt vian laskemalla yöksi ala-asentoon, mutta vaihtaahan tuo pitää..



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Perä alhaalla.
ViestiLähetetty: 29.03.2020 17:47 

Viestit: 107
Täällä oli samanlainen ominaisuus (C5 2.2 Hdi 2002) -auton perä tipahti muutamassa tunnissa alas. Alkuperäiset takapallot olivat myös vaihtokunnossa. Vaihdoin paremmat jousipallot ja nyt on auton perä pysynyt normaalikorkeudessa kolmatta päivää. Liekö noilla ollut mitään syy-yhteyttä keskenään?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Perä alhaalla.
ViestiLähetetty: 29.03.2020 18:40 

Viestit: 724
Sporttinapillisissa voi myös vuotaa jäykkyydensäätöventtiili.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Perä alhaalla.
ViestiLähetetty: 03.04.2020 10:54 

Viestit: 292
sport napillisissa saattaa istua kuin ajokoira kun avaat oven niin nousee ylös aikanaan 2,0 breakissa alkoi tuollainen että istui persiillään ostin uudet tiivisteet takajousisylintereihin kun ei kerinnyt vaihtaa niitä niin puolivuotta 5 vehtasi mutta yksi aamu ongelma pois korjautu itsekseen .oota puol vuotta saattaa korjautua itsekseen


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Perä alhaalla.
ViestiLähetetty: 03.04.2020 13:03 

Viestit: 767
Jotain tämmöstä ajattelin... mutta suunnitelmissa oli enste vuosi ku perä "vuosi"....
Jos sais uusinnalla "leiman" ja sitte vaan kovaa ajoo...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Perä alhaalla.
ViestiLähetetty: 04.04.2020 09:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Todellinen vika tai ongelmahan on siinä, että joku puupää sai ysärillä päähänsä tunkea Citroëniin tuon vajoamisenestojärjestelmän. Siinä meni lapsi pesuveden mukana, puhumattakaan iso osa Citroënin luonteesta. Olen todennäköisesti jämähtänyt, mutta edelleen aamulla tolppien nokassa parkkiksella tönöttävä "Sitikka" näyttää ennemmin vialliselta...



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Perä alhaalla.
ViestiLähetetty: 04.04.2020 11:58 

Viestit: 767
No todellakin huomaa jo kaukaa että se on "citikka"...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Perä alhaalla.
ViestiLähetetty: 06.04.2020 18:09 

Viestit: 767
Tuore leima on. Nyt ajattelin laittaa viimeiset rahani uusiin jousipalloihin...
Varmaan melko kannattavaa sijoitustoimintaa???


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Perä alhaalla.
ViestiLähetetty: 07.05.2020 06:47 

Viestit: 767
Kävi ku amikasille... tanana kaikki kolme palloo vaihdettu ja kas...
Perä on nyt aamulla ylhäällä. On ollu aamuisin aivan alhaalla...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Perä alhaalla.
ViestiLähetetty: 07.05.2020 10:06 

Viestit: 1220
Paikkakunta: Turku
Olisko tossa pallot olleet niin tyhjiä, että kylmä ilma yöllä olisi pienentänyt pallossa olevan kaasun volyymia niin paljon, että auto alkaa silmin nähden laskea? Toisaalta päivällä auton olisi pitänyt sitten itsekseen nousta...

Tuotahan tapahtuu pienemmässä määrin täysilläkin palloilla, mutta niissä painetta on sen verran paljon, että auto pysyy hyvin ylhäällä, vaikka kaasun tiheys kasvaakin kylmetessä, jolloin paine taas pienenee. Mutta jos mennään sopivan rajan yli, niin paine ei riitä kumoamaan perään kohdistuvaa vetovoimaa...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Perä alhaalla.
ViestiLähetetty: 07.05.2020 11:07 

Viestit: 982
Käyttöpaine auton seisoessa on sama tyhjässä ja uudessa pallossa, mutta uudessa kaasutilavuus on isompi ja pieni ohivuoto ei vaikuta paineeseen niin paljon.
Aikoinaan Bexeillä oli taipumus pitää peränsä paremmin ylhäällä muutaman päivän ajan sen jälkeen kun ne oli käyttänyt katsastuksessa. :shock: Joko niillä oli sielu, tai sitten takapyörien hetkellinen roikuttaminen sai korkeudensäätimessä paine-erot menemään sopivasti nurin päin niin että ajan saatossa kertynyt sakka kulkeutui vähäksi aikaa muualle.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: