Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Raidetanko "väljässä reiässä".
ViestiLähetetty: 11.04.2020 19:28 

Viestit: 767
Tanko ylös alas suunnassa kuskin puolella väljä.
Onkohan siinä "putkessa' vaihdettava holkki...
Ajossa jo kuuluu kolina.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raidetanko "väljässä reiässä".
ViestiLähetetty: 11.04.2020 20:45 

Viestit: 5125
Joissain käy näin, ja joissain on ihan vaihdettavaksi tarkoittettu erillinen osakin ja joissain voi koneistaa kolon tuollaiselle, esimerkiksi tuolta saa vaikka mittojen mukaan tilattua:
https://www.tori.fi/varsinais-suomi/Cit ... 115542.htm

Onko tuo sitten halpa vai kallis hinta osasta, en osaa sanoa?

Mutta mikä auto ja malli on kyseessä (aika tarkastakin voi joutua valitsemaan, joissain malleissa kun voi hammastanko ja ohjaustehostimen tyyppikin voi vaihdella moottorin mukaan?)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raidetanko "väljässä reiässä".
ViestiLähetetty: 11.04.2020 21:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Useimmiten ollaan vähän olli_o:n linkkaamia vastaavia laitettu C3/C2 hammastankoihin apparin puolelle, nekään ei kaikista pahimpia pelasta, mutta saattaa vähentää sen verran että leimasedälle kelpaa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raidetanko "väljässä reiässä".
ViestiLähetetty: 11.04.2020 22:07 

Viestit: 767
Ai juu... c5 2004...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Raidetanko "väljässä reiässä".
ViestiLähetetty: 12.04.2020 11:54 

Viestit: 146
Tietääkseni kuskin puolella ei ole sitä samaa holkkia mikä on apparin puolella. Vaan ainut keino on kiristää hammastakoa hammastangossa olevasta kiristysmutterista. Tuo mutteri kiristää jousikuormitteista luistia hammastankoa vasten, hammastangon vastakkaisella puolen on ohjausakselin hammasratas.

Noin ainakin on menetelty C3:n hammasvaihteessa. 17mm hylsy ja pitkä jatkovarsi niin helppo homma. Mutta ei liian kireälle ettei ohjaus jäykisty liikaa. Minulle kävi C3:n kanssa siten niin oli jäykähkö ohjaus maantiellä missä muu tehostus häviää. Pienissä nopeuksissa ei vielä huomannut kun toi sähköinen tehostus kompensoi.



GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: