Tuosta lähtisin liikkeelle annetuilla spekseillä:.
viewtopic.php?f=4&t=30145Laitan, eli C5 II kanssa tuli ajettua 200tkm -430tkm josta eka satku oli halpa ja vähävikainen. Seuraava ei niinkään. Läppävika oli ainut vitsaus joka ei sattunut kohdalle. Iso ja mukava ajopeli. Yhdeksän vuoden kokemuksella.
Pyörän laakerit kestää noin satkun
takakynkät meni 300tkm kohdalla.
Ainakin diesel moottorissa oli kakšoismassavauhtipyörä, joka oli kallis vaihtaa (tuolloin osat yli tonnin), kesti noin 350tkm.
Webasto on väyläpohjainen kannattaa kokeilla toimiiko. Muutama muukin juttu voi väylän varrella olla toimimaton kun Webasto lopettaa.
X7 oli huoltosopparilla ja Veho vaihtoi vielä jarrut ja toisen tolpan 145tkm kohdalla, missä Taipale alkoi. Nyt on suunnilleen 75 tkm (=220tkm ajettu yhteensä) ja neljä vuotta kokemusta bensa vaparilla (2.0/16v) ja mitään ei ole toistaiseksi tarvinnut huoltojen lisäksi ruuvata.
Käytetyn sitikan kanssa pitää osata sen verran tekniikkaa että ymmärtää mitä kannattaa tehdä missäkin välissä. Olen käyttänyt ajopelit ammattihuollossa, ja lähinnä korjaillut itsekseni viihdeläitteita, kuten lasinnostimet ja muita ei-etenemiseen liittyviä juttuja. Harraste autojen kanssa sitten harrastelen niitäkin.
Veho olisi halunnut ekassa huollossa myydä tonnin tolpan ja 450e hissiremontin etuoveen mutta torppasin ajatuksen. Ostin uuden tolpan varalle (220e) ja vaihdan/vaihdatutan sitten kun alkaa näkyvästi vuotamaan tai muuten tuntumaan. Ei ole vielä tarvinnut ja huollosta on kolme vuotta aikaa. Lasin korjasin 30e vaijeripakkauksella. Ja vaihdoin toiseen huoltoon.
Nyt etupää nypyttää parkkipaikalla pyöritettäessä. Pitää tutkia lähiaikoina mikä siellä mättää.
Puolinahkapenkkejä suosittel3n ja exclusive pakettia muutenkin, mutta varmaankin eka valintaperuste on yleiskunto. 140tkm on nokkahihna vaihdettu, siinä on kilometritolppa mitä kannattaa seurata.