|
Kirjoittaja |
Viesti |
jts88
|
Viestin otsikko: Re: Paras varavoimala tiluksillesi merkiltään Citroen? Lähetetty: 08.07.2020 10:42 |
Viestit: 301 Paikkakunta: Hämeenlinna
|
Hirviän omavarasta kun sitikalla ajetaan generaattoria. Saa siinä päätä rapsutella ihan tosissaan kun ihmiskunnan tuho koittaa 
Ooppelipeli
|
|
|
|
 |
Säxä77
|
Viestin otsikko: Re: Paras varavoimala tiluksillesi merkiltään Citroen? Lähetetty: 09.07.2020 13:52 |
Viestit: 471
|
Mustis kirjoitti: Säxä77 kirjoitti: [ Ja vanhan ajan dieselihän käy polttoöljyllä joka on kohtuuhintaista ja varmaan säilyy vuoden. Uuden ajan dieselikin käy PÖöllä koska Diesel ja Polttoöljy on sama asia. On niissä joitakin pikkueroja lisäaineistuksessa, ainakin valmistajat mainostavat lisäaineita jotka vähentävät vaahtoamista tankatessa ja parantavat ruiskutuspumpun voitelua. Mutta lyhytaikaisessa käytössä tuskin huomaa eroa.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Paras varavoimala tiluksillesi merkiltään Citroen? Lähetetty: 09.07.2020 14:20 |
Viestit: 5124
|
Kevyen polttoöljyn (lämmitysöljy) ei tarvitse tayttää dieselin vaatimuksia, (kevyt) moottoripolttoöljy sen sijaan täyttää ne. Mutta vaikkei tarvitsikaan, niin esimerkiksi kaikki Suomessa Nesteen lämmitysöljy täyttää Euroopassa myytävän dieselin vaatimukset (EN 590). Teboililla toinen tuote "Motor/Lämmitys kevytpolttoöljy" täyttää myös, mutta "Motor/Lämmitys kevytpolttoöljy Activ" ei ole ainakaan mainittu "on erityisesti lämmityskäyttöön tarkoitettu korkealaatuinen kevyt polttoöljy. Se sisältää tehokkaan palamiskatalyytin, joka aktiivisesti parantaa palamista ja vähentää merkittävästi noen muodostumista kattilassa.".
Teboil ja Neste myyvät Suomessa suurimman osan kevyestä polttoöljystä.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Paras varavoimala tiluksillesi merkiltään Citroen? Lähetetty: 10.07.2020 22:13 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
pvalila kirjoitti: Pojat, suunnitelmanne ovat hyviä tai jopa erinomaisia. Valitettavasti ne eivät huomioi suomalaisen yhteiskunnan erityispiirrettä, ainutlaatuisia pysäköinninvalvojia.
Ellei ydinpommi osu niin lähelle, että pysäköinninvalvojalta höyrystyvät molemmat kädet, tulette takuuvarmasti löytämään parkkisakkoja Sitikkanne tuulilasin alta heti kun olette kaksi minuuttia ladanneet akustojanne. Kun löydän pysäköinninvalvojan yksityiseltä omakotitontilta niin tiedän todella maailmanlopun koittaneen ja oikeastaan suhtaudun siinä tilanteessa moisiin, kuten zombeihinkin... Tuohon jakopää-swap kysymykseen ei tullut selkeyttä...?
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Paras varavoimala tiluksillesi merkiltään Citroen? Lähetetty: 11.07.2020 11:42 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Akaile kirjoitti: pvalila kirjoitti: Pojat, suunnitelmanne ovat hyviä tai jopa erinomaisia. Valitettavasti ne eivät huomioi suomalaisen yhteiskunnan erityispiirrettä, ainutlaatuisia pysäköinninvalvojia.
Ellei ydinpommi osu niin lähelle, että pysäköinninvalvojalta höyrystyvät molemmat kädet, tulette takuuvarmasti löytämään parkkisakkoja Sitikkanne tuulilasin alta heti kun olette kaksi minuuttia ladanneet akustojanne. Kun löydän pysäköinninvalvojan yksityiseltä omakotitontilta niin tiedän todella maailmanlopun koittaneen ja oikeastaan suhtaudun siinä tilanteessa moisiin, kuten zombeihinkin... Tuohon jakopää-swap kysymykseen ei tullut selkeyttä...? Mielestäni ei onnistu mutta tarkistan asian, kunhan tuo sade hieman hellittää.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Paras varavoimala tiluksillesi merkiltään Citroen? Lähetetty: 11.07.2020 15:20 |
Viestit: 3954
|
Akaile kirjoitti: pvalila kirjoitti: Pojat, suunnitelmanne ovat hyviä tai jopa erinomaisia. Valitettavasti ne eivät huomioi suomalaisen yhteiskunnan erityispiirrettä, ainutlaatuisia pysäköinninvalvojia.
Ellei ydinpommi osu niin lähelle, että pysäköinninvalvojalta höyrystyvät molemmat kädet, tulette takuuvarmasti löytämään parkkisakkoja Sitikkanne tuulilasin alta heti kun olette kaksi minuuttia ladanneet akustojanne. Kun löydän pysäköinninvalvojan yksityiseltä omakotitontilta niin tiedän todella maailmanlopun koittaneen ja oikeastaan suhtaudun siinä tilanteessa moisiin, kuten zombeihinkin... Tuohon jakopää-swap kysymykseen ei tullut selkeyttä...? Mielenkiintoinen pointti, jopa ydinpommia edeltävää aikaa ajatellen! Eli jos auto käy tyhjäkäyntiä yksityisalueella niin tietenkin tuo tyhjäkäynti on laitonta kahden minuutin jälkeen. Mutta saako parkkipirkko astua pihaan autoa laputtamaan? Kerrosatalon pihaan luultavasti saa mennä, se ei erityisen yksityinen alue ole. Mutta omakotitalon pihaan meneminen on aika kyseenalaista, vaikka mitään kieltoja ei pihalle olisi pystytettykään. Ihan toinen juttu on sitten se, että sakot voi kirjoittaa vaikka ei lappua tuulilasiin laitakaan. Tällöinkin nousee ongelmaksi se, ettei tapahtunutta voi vapaasti dokumentoida valokuvaamalla, jos auto seisoo yksityisyyden suojan alueella. Sekin on minulle aina ollut jotenkin epäselvää, mikä on laitonta tyhjäkäyntiä ja mikä ei. Käytönnössä mun mielestäni lakia luetaan suunnilleen niin, että laitonta on auton lämmittäminen tai jäähdyttäminen tai ihan vain sen unohtaminen käymään pihaan. Luultavasti melkein mikä vain autoremppaan liittyvä tms. tyhjäkäynti on sallittua. Voitaisiin siis suunnilleen puhua Lex Webastosta? Tietääkö joku muuten, saastuttaako Webasto enemmän vai vähemmän kuin lämmittäminen tyhjäkäynnillä? Automatkan pahin saastutus osuu aina alkupätkälle, kun moottori on vielä kylmä: tuolta saastuttavalta periodilta ei säästytä, vaikka lähdettäisiin liikenteeseen suoraan kylmällä moottorilla, ilman lämmitysperiodia. Vanhan ajan automiehenä olen tottunut ajatukseen, että hyvä isäntä antaa kovilla pakkasilla auton hetken lämmetä ennen liikenteeseen lähtöä, vaikka nykyöljyillä (ja autoilla) tuo ei kai samalla tavalla tärkeää olekaan kuin silloin joskus ennen. Sekin on mulle epäselvää, kuinka kauan moottorin pitää olla sammuksissa sallitus kahden minuutin jälkeen ennen seuraavaa kahden minuutin periodia. - Mullakin kun autossa on automaattivaihteisto niin kaukokäynnistys olisi tosi halpa rakentaa. Käytännössä en todellakaan ala mitään viritellä mutta ihan vain periaatteen tasolla tuokin olisi kiva tietää. Aika vähän ihmiset vanhaan aikaan autoaan tyhjäkäynnillä lämmittivät. Kun ihmiset pakotettiin ostamaan Webastot niin luulisin, että Webastoille kertyy vuodessa käyttötunteja hurjasti enemmän kuin mitä vanhaan aikaa käytettiin tyhjäkäyntilämmitystä. Sitäkin vähän epäilen, että lainsäätä tiesi nettovaikutuksen saastuttamiseen olevan plus miinus nolla tai jopa negatiivinen ja laki säädettiin silti.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Paras varavoimala tiluksillesi merkiltään Citroen? Lähetetty: 11.07.2020 16:14 |
Viestit: 5857 Paikkakunta: Lahti
|
pvalila kirjoitti: Eli jos auto käy tyhjäkäyntiä yksityisalueella niin tietenkin tuo tyhjäkäynti on laitonta kahden minuutin jälkeen. Jos se auto pyörittää generaattoria niin eihän se silloin käy tyhjäkäyntiä, tai laissahan kaiketi puhutaan joutokäynnistä jota tuo ei ole.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Paras varavoimala tiluksillesi merkiltään Citroen? Lähetetty: 11.07.2020 17:09 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
pvalila kirjoitti: Mutta saako parkkipirkko astua pihaan autoa laputtamaan? Kerrosatalon pihaan luultavasti saa mennä, se ei erityisen yksityinen alue ole. Mutta omakotitalon pihaan meneminen on aika kyseenalaista, vaikka mitään kieltoja ei pihalle olisi pystytettykään. Eikös se taloyhtiön pihakin ole yksityisalue, jonne parkkipirkolla ei ilman erillistä lupaa ole asiaa laputtamaan ?
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Paras varavoimala tiluksillesi merkiltään Citroen? Lähetetty: 11.07.2020 19:56 |
Viestit: 5124
|
Laki pysäköinninvalvonnasta https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2011/20110727 kattaa myös joutokäynnin valvonnan. Pysäköintivirheistä on laissa maininta ettei yksityisellä alueella tai maastossa saa ilman pyyntöä tai valtuutusta sakottaa (eikä tietysti poliisikaan, mistäs ne sen muuten tietäisivät onko lupa vai vei), mutta joutokäynnistä ei ole vastaavaa mainintaa ja nykyään pysäköinninvalvojat hoitavat myös noita sakottamisia, eli teoriassa ehkä voisikin sakottaa - mutta jos traktorilla pyörittää sirkkeliä tai autolla generaattoria, jolla ladataan akkuja niin se ei ole kuitenkaan joutokäyntiä. Mielenkiintoinen sääntö on myös ettei sakoteta jos joutokäyntirikkomuksen tekijä on alle 15 vuotias?
|
|
|
|
 |
aapo
|
Viestin otsikko: Re: Paras varavoimala tiluksillesi merkiltään Citroen? Lähetetty: 11.07.2020 22:58 |
Viestit: 221 Paikkakunta: Villeneuve
|
Teuski kirjoitti: pvalila kirjoitti: Mutta saako parkkipirkko astua pihaan autoa laputtamaan? Kerrosatalon pihaan luultavasti saa mennä, se ei erityisen yksityinen alue ole. Mutta omakotitalon pihaan meneminen on aika kyseenalaista, vaikka mitään kieltoja ei pihalle olisi pystytettykään. Eikös se taloyhtiön pihakin ole yksityisalue, jonne parkkipirkolla ei ilman erillistä lupaa ole asiaa laputtamaan ? Joo, sille voi sanoa, että ala laputtaa!
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Paras varavoimala tiluksillesi merkiltään Citroen? Lähetetty: 12.07.2020 01:06 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
jptcool kirjoitti: Akaile kirjoitti: pvalila kirjoitti: Pojat, suunnitelmanne ovat hyviä tai jopa erinomaisia. Valitettavasti ne eivät huomioi suomalaisen yhteiskunnan erityispiirrettä, ainutlaatuisia pysäköinninvalvojia.
Ellei ydinpommi osu niin lähelle, että pysäköinninvalvojalta höyrystyvät molemmat kädet, tulette takuuvarmasti löytämään parkkisakkoja Sitikkanne tuulilasin alta heti kun olette kaksi minuuttia ladanneet akustojanne. Kun löydän pysäköinninvalvojan yksityiseltä omakotitontilta niin tiedän todella maailmanlopun koittaneen ja oikeastaan suhtaudun siinä tilanteessa moisiin, kuten zombeihinkin... Tuohon jakopää-swap kysymykseen ei tullut selkeyttä...? Mielestäni ei onnistu mutta tarkistan asian, kunhan tuo sade hieman hellittää. Sateen hellitettyä toteaisin edelleen, ettei onnistu.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: Paras varavoimala tiluksillesi merkiltään Citroen? Lähetetty: 12.07.2020 12:56 |
Viestit: 1417 Paikkakunta: Porvoo
|
laakeri kirjoitti: pvalila kirjoitti: Ellei ydinpommi osu niin lähelle, että pysäköinninvalvojalta höyrystyvät molemmat kädet, tulette takuuvarmasti löytämään parkkisakkoja Sitikkanne tuulilasin alta heti kun olette kaksi minuuttia ladanneet akustojanne. Ei ole ihmisen asuttavissa paikoissa pysäköinninvalvojia onneksi vielä näkynyt.  Heh,tuosta tulikin mieleeni..Kun 2004 muutettiin Norjaan,niin lähikaupungissa,Vesisaaressa (Vadsø) oli jokin aika sitten poistettu parkkimittarit.. Syy kuulemma se,ettei kukaan suostunut maksamaan parkkimaksuja... Toinen ääripää on sitten Oslo,kaupungin alueella ei ole yhtään ainoata parkkiruutua joka ei olisi maksullinen..Mutta Norja on muutenkin äärimmäisyyksien maa..Lainsäädäntö pitkälle meidän 50 lukua... 
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Paras varavoimala tiluksillesi merkiltään Citroen? Lähetetty: 12.07.2020 15:03 |
Viestit: 3954
|
aapo kirjoitti: Teuski kirjoitti: pvalila kirjoitti: Mutta saako parkkipirkko astua pihaan autoa laputtamaan? Kerrosatalon pihaan luultavasti saa mennä, se ei erityisen yksityinen alue ole. Mutta omakotitalon pihaan meneminen on aika kyseenalaista, vaikka mitään kieltoja ei pihalle olisi pystytettykään. Eikös se taloyhtiön pihakin ole yksityisalue, jonne parkkipirkolla ei ilman erillistä lupaa ole asiaa laputtamaan ? Joo, sille voi sanoa, että ala laputtaa! 
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Paras varavoimala tiluksillesi merkiltään Citroen? Lähetetty: 21.07.2020 13:04 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
rmattila kirjoitti: Mulla oli tuossa XUDin perässä kaksi 100 A laturia pienemmillä siivoilla, kolme 120 Ah akkua ja 1400 VA invertteri. En vaan ehtinyt tehdä jännitteenvalvonnasta ohjausta moottorin käyntiin/seis -ohjaukselle ennen kuin tauti vei ranteet. https://www.youtube.com/watch?v=fAhrIEQ8laMTuo on komia! Lähti käyntiin kuin palmun alta. Harva BX:n kone lepää vanin pulkan alla, vaikka mukana onkin kulkenut.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
|
|