Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: risk of filter glogging
ViestiLähetetty: 20.07.2020 22:16 

Viestit: 4
Moi,
Elikkäs auto Citroen berlingo 1,6l diesel 2011. Auto on ruvennut välillä ilmoittelemaan risk of filter glogging, olisko mitään ideoita?
Tankkasin autoon keväällä eolys aineet, jonka jälkeen kävin korjaamolla nollaamassa aineet ja samalla yritin tiedustella voisiko aineen vähyys olla syynä (ei mennyt kyllä litraakaan säiliöön), kaveri ei osanut sanoa, mutta katsoi koneella hiukkassuodattimen ja totesi olevan vasta 5% tavaraa sisällä. Mitäs kannattaisi tehdä? Onko mitään hyötyä koe poltosta? Autola ei ajeta paljoa kaupungissa.
Tekis mieli jo pistää auto kiertoon tai puuhun.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: risk of filter glogging
ViestiLähetetty: 20.07.2020 22:38 

Viestit: 725
Jossain 200tkm tuntumilla usein tulee tuo valitus vaikka kaikki olisikin okei. Varmaan siinä vaiheessa tehdas haluaisi, että vaihdettaisi uusi suodatin tai ostettaisi uusi auto. Vielä ei ole tullut vastaan sellaista PSA:n autoa, jossa pelkkä kuittaus uuden suodattimen asennuksesta testerillä ei olisi riittänyt. Toki pitää tarkastaa testerilla, että suodattimen paine-erot on ok.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: risk of filter glogging
ViestiLähetetty: 21.07.2020 10:05 

Viestit: 4
Moi,
Kiitos vinkistä, täytyypä vissiin käydä merkkihuollossa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: risk of filter glogging
ViestiLähetetty: 21.07.2020 16:34 

Viestit: 62
Yksi syyhän tuohon ilmoitukseen on riittävän monta epäonnistunutta hiukkaspolttoa peräkkäin. Tästä on maininta, jopa käyttöohjekirjassa: herjan tullessa aja vähintään 60 kmh:n nopeudella kymmenen minuuttia.
Luulisi tosin, että tuo olisi huomattu hiukkassuodattimen tukkoisuutta tarkasteltaessa.

Omassakin diagbox herjaa hiukkassuodattimen puhdistuskynnykseksi 200tkm.
Minulla on huoltokirjassa jakohihnan vaihton yhteydessä (n.130tkm) merkintä: lisäainetta jäljellä noin puolet.
Se mikä on mielenkiintoista Diagboxilla tutkiessa huomasin hiukkassuodattimen "vaihdetuksi" juurikin niillä kilometreillä. Luulisi, jos oikeasti vaihdettu lukisi myös huoltokirjassa.
Onkohan nuo hiukkassuodattimen tukkoisuusarvot samanlailla laskennallisia, kuin eolys määrä?



DS 4 THP 200 Sport Chic,Suzuki GSF650S Bandit -06
EX:C4 HDi 2.0 VTRS-07,Xsara 2.0i-16v-02,C5 2.0i-16v Break aut- 04,Honda CR-V 2.0 aut-97,MB E230-aut-89,MB 190 E 2.0-aut -84,Oldsmobile Omega Coupe -75,Fiat 127,Nissan Cherry 1,5 turbo-85,Volvo 144 -74/75
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: risk of filter glogging
ViestiLähetetty: 22.07.2020 17:14 

Viestit: 106
Omassa edellisessä C5:ssä samalla moottorilla kuin kysyjällä tuli sama vaiva kilometreillä 200t. Irrotin hiukkassuodattimen ja pesin sen omatoimisesti. Tuhkaa tuli melkoinen määrä. Pesun jälkeen auto muuttui aivan selvästi herkemmin kulkevaksi ja herjoja ei enää tullut. Uusi omistajakin sittemmin on jatkanut ajelua sillä tyytyväisenä. Eolysit oli täytetty omatoimisesti 180 tkm kohdalla ja samalla laskuri niistä nollattiin.



ë-C4 Shine -22
3008 Puretech 130 Active mt6 -18
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: