|
Kirjoittaja |
Viesti |
jtro
|
Viestin otsikko: Soutuvenettä hankkimassa Lähetetty: 10.08.2020 15:35 |
|
Moro.Täältä löytyy asiantuntijoita joka lähtöön niin kertokaapa hyvä soutuvene.Olen Terhiä katsellut,mutta onko 50% hintalisä perusteltua?Näyttää olevan vanhojakin Terhejä vielä monta nettiveneessä myynnissä,eli onko kestävä?Muutamassa näyttäis olevan vuoto välitilaan,onko isokin ongelma vuosien päästä?Saa kertoa muistakin kestävistä soutuveneistä.Talvi säilytys on vene käännettynä taivasalla.Soutua ja pikkumoottorilla ajoa molempia pienellä sisäjärvellä
C5-05 bens C4-08 diesel AX-90 sport 1,3 BX-91 TGI C4-11 HDI C4 Picasso-14 HDI
|
|
|
|
 |
sepkar
|
Viestin otsikko: Re: Soutuvenettä hankkimassa Lähetetty: 10.08.2020 20:04 |
|
Soutuveneitten kanssa on tullut touhuttua melko pitkään.Käyttötarkoitus ja säilytys ratkaisee.Terhi 375 on melkein aina pommi. Vuotaa sisä tai ulkopohjasta välitilaan. Terhi 385 välitila täytetty uretaanilla,jos hyvän löydät niin käyttökelpoinen. Yli 20 vuotta olen viettänyt huolettomia soutuja ja säilytysta Lokari veneellä. Saa vetää kivikkoon ja hyvä soutaa ja menee pienellä moottorilla. Lasikuituveneet menee piloille kivikkoon vedosta ja pohjan naarmutuksesta. Ainut huono asia Lokarin kohdalla ettei ole usein käytettyä myynnissä. Joka ostaa, myös pitää
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Soutuvenettä hankkimassa Lähetetty: 10.08.2020 20:55 |
|
En ole löytänyt mitään huomauttamista meillä mökillä lähes 35 vuotta olleesta Lami 480 soutuveneestä. Mitään ei ole tehty paitsi ehkä kuurattu sisäpuoli kerran kesässä juuriharjalla. Talvisäilytys taivasalla pohja ylöspäin. Mitään korjaamisen tarvetta ei ole näköpiirissä joten on käytössä varmasti vielä pitkään. No okei, airot ovat jo järjestyksessään kolmannet ja hankaimien muoviholkit voisi vaihtaa, näkyy olevan 3 euroa Motonetissa.
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Soutuvenettä hankkimassa Lähetetty: 10.08.2020 21:47 |
|
hyvä SOUTUvene: https://www.clcboats.com/shop/boats/rowboats/chester-yawl-row-boat-kit.html Tuommoista olen itse pitkään haaveillut, kun saisi pelkät piirrustukset hommattua... rakennussarjana hiukka kallis, varsinkin rahdin kanssa... Omaa kokemusta puu-epoksi komposiittirakenteista on yli 20v. ajalta, hyvin kestää aikaa ja kulutustakin. 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Ajomies
|
Viestin otsikko: Re: Soutuvenettä hankkimassa Lähetetty: 12.08.2020 16:37 |
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Soutuvenettä hankkimassa Lähetetty: 13.08.2020 11:21 |
|
Jos tarkoitus on soutaa, unohda Terhi.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Soutuvenettä hankkimassa Lähetetty: 13.08.2020 13:41 |
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Soutuvenettä hankkimassa Lähetetty: 18.08.2020 21:24 |
|
Terhin isoin ongelma kestävyyden lisäksi on hankala korjattavuus, lasikuitupaatista korjaa isotkin reijät pikkurahalla.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Soutuvenettä hankkimassa Lähetetty: 20.08.2020 00:25 |
|
olli__o kirjoitti: Terhin soutuveneeksi tarkoitettu on ainakin Terhi Saiman ja sitä kehutaan hyväksi soudettavaksi, mm. tuossa testissä paremmaksi kuin Veto 5: https://venelehti.fi/wp-content/uploads ... 6399-1.pdfhttps://venelehti.fi/jututyleiskayttois ... rtestissa/Tuolla on muitakin ja joitain löytyy vieläkin uutena, vaikka testi on yli 10 vuotta vanha. Totta höpäjät, muistikuvani Terhillä soutamisesta on jymähtänyt aikaan mökillä olleeseen 375: seen. Olen jopa soutanut Saimalla, joka on ihan jees soudettava. Pahoittelen aiheetonta panettelua, terveiset Rymättylään.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: Soutuvenettä hankkimassa Lähetetty: 20.08.2020 15:01 |
|
Xari kirjoitti: Terhin isoin ongelma kestävyyden lisäksi on hankala korjattavuus, lasikuitupaatista korjaa isotkin reijät pikkurahalla. Mulla on terhi 440 en nyt tiedä onko kuinka kestävä sellainen kestävä vene sitten on kun ikää vasta vajaat 30:ntä vuotta tuolla terhillä. Mielestäni korjaaminen lasikuitu venettä huomattavasti helpompaa.  tuon korjaaminen maksoi vajaa 6€ (ja kaksi naperoilta rosvottua leegoa) ja vielä jäi asetonipullosta 97℅ jäljelle.  Väri nyt ei täysin osunu kohdalleen, mutta moinen ei mua haittaa. eikä tuo nyt aivan kaamea ole soutaakkaan, varmaan jos on pitkään ollut halki ja vettä 300 litraa sisällä saattaa olla aika raskas  Mutta itse tulee pikku perärutkulla tuota liikuteltua.
|
|
|
|
 |
jtro
|
Viestin otsikko: Re: Soutuvenettä hankkimassa Lähetetty: 20.08.2020 16:29 |
|
Kiitos raadille arvioinneissa.Vene tuli hommattua,lasikuitua 4.3m ja 75 kg.Järvi pieni,n.32ha ja keveys vetää rannalle oli mm.tärkeitä asioita.Täytyy varoa kiviä,niin kuin Sulo Vilen,kun tiesi järven joka kiven ja vene uppos.Eihän toi nyt vedä vertoja soudussa puuveneelle,mutta hinta oli uudelle veneelle paljon alle tasarahan.Vuodet näyttää oliko hyvä ostos,mutta tärkeintä kestävyydessä lienee huolellinen käyttö.
|
|
|
|
 |
|
|