Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Xantia automaatti loukkaantui?
ViestiLähetetty: 23.08.2020 02:20 
Käyttäjän avatar

Teuski kirjoitti:
"menenpä vikatilaan huvikseni koska olen sitikka"

On olemassa myös koodi "menenpä vikatilaan huvikseni koska olen pösö" ja "menenpä vikatilaan huvikseni koska olen rellu”.
Ei sitikat ole ainoita etuoikeutettuja, on muitakin merkkejä pilattu AL4sella.

Poissa

ViestiLähetetty: 23.08.2020 07:35 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
No jos tämä nyt menee ihan henkiin uskomiseksi, niin siinä xantussa on varmaan kello talviajassa ja alkoi vain ranskalaisittain vilkuttelemaan jouluvaloja :D

Yleensä teknisten vehkeiden kanssa vaan pääsee helpommin eteenpäin loogisella päättelyllä kuin kuvitelmilla. Jos laatikon valot vilkkuu, niin sille on joku syy ja se on jokin vikatila jonka syyn saa Lexialla esiin ja sitä voi sitten ratkoa parhaaksi katsomallaan tavalla. Tänä toki siinä tilanteessa, että ne vilkkuvat valot häiritsevät ja asiasta päätyy kysymään palstalla. Jos ei kiinnosta niin voihan sitä vaan ajella valot vilkkuen, c'est la vie...

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 23.08.2020 08:31 
Käyttäjän avatar

Teuski kirjoitti:
No jos tämä nyt menee ihan henkiin uskomiseksi, niin siinä xantussa on varmaan kello talviajassa ja alkoi vain ranskalaisittain vilkuttelemaan jouluvaloja :D

Yleensä teknisten vehkeiden kanssa vaan pääsee helpommin eteenpäin loogisella päättelyllä kuin kuvitelmilla. Jos laatikon valot vilkkuu, niin sille on joku syy ja se on jokin vikatila jonka syyn saa Lexialla esiin ja sitä voi sitten ratkoa parhaaksi katsomallaan tavalla. Tänä toki siinä tilanteessa, että ne vilkkuvat valot häiritsevät ja asiasta päätyy kysymään palstalla. Jos ei kiinnosta niin voihan sitä vaan ajella valot vilkkuen, c'est la vie...

Näin on näkyleivät. Puhut vähän mutta asiaa. Henkilökohtaisesti, kun rautainen päättelykykyni pukkaa hieman ruostetta, saattaisin edetä asiassa myös empiirisen tutkimuksen keinoin. Ennenkuin purkaisin koko kojelaudan uudelleen, voisin katsella vaikkapa noita aiemmin mainittuja sulakkeita. Ja sitten päräyttää ranskalaisvalmisteisen premiumauton tulille ja kurvailla sillä kilsan-parikin, mikäli laatikko suostuisi edes jonkinlaiseen yhteistyöhön vilkkuvista valoista huolimatta. Ammattiajopuolellahan on ainakin aiemmin ollut usein tapana teippailla häiritseviä vikavaloja piiloon. :P :D

BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
Poissa

ViestiLähetetty: 23.08.2020 09:22 
Käyttäjän avatar

Mustis kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
"menenpä vikatilaan huvikseni koska olen sitikka"

On olemassa myös koodi "menenpä vikatilaan huvikseni koska olen pösö" ja "menenpä vikatilaan huvikseni koska olen rellu”.
Ei sitikat ole ainoita etuoikeutettuja, on muitakin merkkejä pilattu AL4sella.

:P :P :P

Ottaisin kyllä AL nelosauton, jos kohdalle sattuisi. Nyt kun ei ole tarvetta työajolle ja rautatieasemalle on 190 metriä.

Koottuja otteita nettikeskusteluista:
Tosta ajovalojen merkkivalosta oli joskus aikaisemminkin juttua. Tuntuu toimivan monessa xantussa aika satunnaisesti. Itse huomasin ko. merkkivalon palavan ekan kerran vasta kun auto oli ollut mulla yli vuoden. Ei sen palaminen tunnu olevan mitenkään yhteydessä valojen palamiseen tai katkaisimen asentoon

Eilen öljyjä vaihtaessani ja "pohjapanssariin" öljynpropun reikää poratessani mietin että missä C5 mittaristossa on öljynpaineen merkkivalo? Ei missään eihän siinä ole airbagin merkkivaloakaan :-) Lisää tietoa aken sivulla.

Meidän C3:ssa -02 palaa moottorin toimintahäiriön merkkivalo. Viime talvena se sammuili ja pätki. Nyt keväästä lähtien se on kuitenkin toiminut normaalisti. Olen käyttänyt auton kahdessakin eri citroen-korjaamossa, joissa kummassakaan ei olla osattu korjata vikaa. :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
Poissa

ViestiLähetetty: 23.08.2020 19:02 

Kasasin sitten Xantian loppuun. Koeajotkin ajelin, ihan lähellä vähän vain, koska on tuo seisonnassa ja katsastamatta. Helmikuusta asti ilman akkua tuli se levänneeksi ennen kennoremonttia. Koeajossa automaatti toimii ihan hyvin. Kojetaulun ulkoilutuksen myötä sain siis laatikon vikatilaan, taitava olen. Täytyy kutsua vikakoodin lukija paikalle. Kerron sitten loukkaantumisen syystä paremmin joskus.

Poissa

ViestiLähetetty: 23.08.2020 19:46 
Käyttäjän avatar

wanhustiina kirjoitti:
Kasasin sitten Xantian loppuun. Koeajotkin ajelin, ihan lähellä vähän vain, koska on tuo seisonnassa ja katsastamatta. Helmikuusta asti ilman akkua tuli se levänneeksi ennen kennoremonttia. Koeajossa automaatti toimii ihan hyvin. Kojetaulun ulkoilutuksen myötä sain siis laatikon vikatilaan, taitava olen. Täytyy kutsua vikakoodin lukija paikalle. Kerron sitten loukkaantumisen syystä paremmin joskus.

Hieno homma. En lentäisi perseelleni vaikka laatikkoöljyjen vaihto auttaisi.

Poissa

ViestiLähetetty: 06.09.2020 19:55 

Aika parantaa, nyt xantia on antanut minulle anteeksi osien irroittelun. Annoin sen mököttää itsekseen pari viikkoa, ilman akkua ettei saa voimaa kiukun pitoon. Eipä vilku enään vaihteiston valot. Onneksi en etsinyt vikaa, jota ei kenties ole olemassakaan. Kyllä ne vaihteistoöljyt on hyvä vaihtaa silti, kun en tiedä niiden vaihdoista...

Poissa

ViestiLähetetty: 06.09.2020 21:04 

Jos vaihteisto toimii normaalisti, niin ilmeisesti vaatii vain öljylaskurin asetuksen testerillä. Tosin en ole aivan satavarma vilkkuuko kaikki vai ainoastaan sport- ja lumihiutalevalot, kun laskuri alkaa vaatii öljynvaihtoa.

Poissa

ViestiLähetetty: 06.09.2020 21:38 
Käyttäjän avatar

Juha Elomaa kirjoitti:
Jos vaihteisto toimii normaalisti, niin ilmeisesti vaatii vain öljylaskurin asetuksen testerillä. Tosin en ole aivan satavarma vilkkuuko kaikki vai ainoastaan sport- ja lumihiutalevalot, kun laskuri alkaa vaatii öljynvaihtoa.

Tervetuloa takaisin, Elmo!

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2