Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Parhaat aineet ruostekorjauksiin?
ViestiLähetetty: 26.08.2020 22:31 
Käyttäjän avatar

Kiitokset erinomaisista vastauksista. Fosforihappo tuntuisi olevan paras aine - mikä noiden forforihappopohjaisten, kalliimpien aineiden salaisuus on kun niitä ei näytä tarvivan kuivattaa tai huuhdella, voi maalata päälle päivän päästä?

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

ViestiLähetetty: 26.08.2020 22:39 
Käyttäjän avatar

amikutoseeni kirjoitti:
Tässä suomalainen jälleenmyyjä mm. POR-15-tuotteille ja Rustyco-ruosteenpoistoaineelle. Kaikkea muutakin kivaa on tuolla tarjolla.
https://www.mve-online.com/index.php/rustyco-c-118

Näistä olen paljon kuullut, onko kellään käytännön kokemusta miten toimivat?

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

ViestiLähetetty: 26.08.2020 23:17 

ds-jekkeri kirjoitti:
amikutoseeni kirjoitti:
Tässä suomalainen jälleenmyyjä mm. POR-15-tuotteille ja Rustyco-ruosteenpoistoaineelle. Kaikkea muutakin kivaa on tuolla tarjolla.
https://www.mve-online.com/index.php/rustyco-c-118

Näistä olen paljon kuullut, onko kellään käytännön kokemusta miten toimivat?

Olen käyttänyt POR-15-maaleja jo vuosia. Toimii hyvin kun käyttää ohjeen mukaan. Tarttuu tiukasti ja muodostaa kovan ja sitkeän kalvon.

Valmistaja https://www.por15.com kauppaa 3 aineen sarjaa: pesuaine, happo, maali. Tätä myös Suomen jälleenmyyjä aiemmin myi ja yhä itse käytän.

Tuo POR-15-perusmaali voi jäädä pintamaaliksi, mutta se vähitellen harmaantuu UV-säteilyn vaikutuksesta ja muuttuu laikukkaaksi. Kestävyyteen tämä ei vaikuta. Siistin lopputuloksen saamiseksi se pitää vielä maalata joko saman firman Top Coat:lla, tai primerilla ja halutulla pintavärillä, esim automaalilla. Pintaväri suoraan POR-15:lle maalattuna tarttuu huonosti.

Pintavärin saa tarttumaan myös maalaamalla se jo kun POR-15 on melkein kuiva mutta vielä hieman nihkeä.

Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Poissa

ViestiLähetetty: 28.08.2020 00:00 

Pienten irto-osien peittaukseen olen itse käyttänyt vanhoista akuista talteenotettua rikkihappoa. Toimii melkolailla ärjymmin, mitä fosforihappo, ruosteet lähtee ihan hetkessä. Varsinkin, jos akku, josta happo on, ei ollut täysin tyhjä. Eikä litku maksa mitään.

Tuo jää sitten ruostuttamaan. Itse olen pessyt pesuainevedellä ja sen jälkeen käyttänyt vielä fosforihapossa, että saa passivoidun pinnan.

Poissa

ViestiLähetetty: 29.08.2020 22:44 

fosforihapon päälle laittaisin sinkityksen Zinga sinkillä, vastaa kuumasinkitystä ja
ammattimiehrt paikkaa tällä kuumasinkityksiä..

en tiedä kuinka tätä on saatavilla yksityisille

http://www.tuulissuonrautavarasto.fi/in ... t&Itemid=1

Poissa

ViestiLähetetty: 02.09.2020 09:08 

vanha eurooppalainen keksintö tehdään suomessa terva .veneterva ohennetaan ensin vaikka tinnerillä ns tervamaaliksi ja ruiskutus koteloihin tulee hitsaussaumasta läpi .uusinta hieman jäykemmällä lämmitetyllä tekee sen suojaavan pinnan .jännä ja liian halpa ja hyvä aine lehtimäinen ruoste kalistellaan pois jos ei ole käytettävissä hiekkapuhallusta. ohut ohennettu terva ensin pohjaan koteloihin anna pohjustautua vaikka vuorokausi sitten paksumpi terva mutta lämmitä ja ruiskuta pohjaan .jos vielä haluaa mielen rauhaa kulutuslinjoille voi ruiskuttaa alustamassaa suojaksi terva pysyy kimmoisana massan alla .
-jos onnistuu suojaamaan auton ilman että itse on tervaamatta tervaa on käytetty liian vähän
-tinneri+terva juoksevana syttyy sitten herkästi ei avotulta eikä sikaria työn aikana
-autoa sanovat tämän käsittelyn jälkeen kirkkoveneeksi joten vaikka mela mukaan

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2