Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Partikkelifiltteri servise, nesteiden vaihto itse
ViestiLähetetty: 28.08.2020 19:06 

No pitkällehän sitä ajettiin, kun service valo syttyi :roll: Partikkelifiltteri. Onko C5 08 uusi koppa partikkelifiltteri sama kun vanhassa kopassa, että samat aineet pyörii ja auto ilmoittaa kun kilsat tulee täyteen, että pinta olisi alentunut.
Eli nesteiden vaihto pitäisi onnistua itse. Saisiko ohjeistusta. Pajoilla aivan ylihinnoiteltu huolto.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Partikkelifiltteri servise, nesteiden vaihto itse
ViestiLähetetty: 28.08.2020 20:02 
Käyttäjän avatar

maakiitoalus kirjoitti:
No pitkällehän sitä ajettiin, kun service valo syttyi :roll: Partikkelifiltteri. Onko C5 08 uusi koppa partikkelifiltteri sama kun vanhassa kopassa, että samat aineet pyörii ja auto ilmoittaa kun kilsat tulee täyteen, että pinta olisi alentunut.
Eli nesteiden vaihto pitäisi onnistua itse. Saisiko ohjeistusta. Pajoilla aivan ylihinnoiteltu huolto.

Filtteri ei ole koppakohtainen vaan moottoriversiosta riippuva.

BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
Poissa

ViestiLähetetty: 30.08.2020 18:03 
Käyttäjän avatar

Mitähän nesteitä meinasit vaihtaa? Ettei mene eolys ja lds nyt sekaisin?

2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa

ViestiLähetetty: 03.09.2020 12:23 

Kyllä LDS on hanskassa, varmaan kaikilla citikka kuskeilla 8-) Auto ilmoitti että particulate nesteenmäärä vajaa. Vanhemmassa kopassa tuttu vaihtoi öljyt ja sanoi, että siellä kiertää samat öljyt, että pinta ei mihinkään alene. Ajettujen kilsojen mukaan hälyttää. Korjaamolla oli silloin kiinteä hinta 600€. Nesteet makso muistaakseni toistasataa ja työhön meni 30min kun tuttu vaihtoi ja kuittasi samaan rahaan vian pois

Poissa

ViestiLähetetty: 03.09.2020 12:36 
Käyttäjän avatar

maakiitoalus kirjoitti:
Vanhemmassa kopassa tuttu vaihtoi öljyt ja sanoi, että siellä kiertää samat öljyt,

Tästä lähtien kandee uskoo ainoastaan patongin ohjeisiin.

BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
Poissa

ViestiLähetetty: 03.09.2020 17:00 

Sitä Eolys tms. nestettä ei yleensä kutsuta öljyksi, vaikka neste/liuotin on jotain parafiinipohjaista, varsinainen tehoaine on jotain joka alentaa puhtaaksipolttolämpötilaa, cerium ainakin monissa vaikuttava aine, ja kyllä sitä ihan oikeasti kuluu (suihkutetaan ja se lopulta päätyy nokihiukkasten mukana suodattimeen), eli kyllä sitä lisätään (joissain aikoinaan oli vaihdettava pussikin, mutta ei sekään ollut "vaihto" vaan täydennys, tyhjempi pussi korvattiin täydellä). Tuolla ei kylläkään ole todellisen määrän mittausta, vaan laskennallisesti päädytään varoittelemaan, vaikka olisi paljonkin jäljellä. Tämän takia pelkkä lisäys ei poista myöskään varoitusta, vaan laskuri täytyy nollata.

Noita aineita on ollut useampaa erilaista ja ainakin ennen se oikea aine piti päätellä valmistusvuodesta (RPO/Orga-mumerosta) sekä lisäksi täyttöliittimen väristä (lukituskappaleen muovi oli vihreä, sininen tai valkoinen) Jotain niistä pystyi korvaamaan toisella ja joitain erikseen kiellettiin sekoittamasta. Muutama vuosi sitten sai vaikka Motonetistä, mutta ei taida enää oikein kuulua niiden valikoimaan, enkä ole muutenkaan seurannut mitä tarvikevalmistajat nykyään myyvät.

Poissa

ViestiLähetetty: 04.09.2020 13:30 

Ok. Kiitos infosta. En muista miten meni vaihto ja mitä nestettä vanhaan Cvitoseen meni. Sain vaan halvalla teetettyä.
Pitää rupee selvittää pajoilta, että mitä maksaa tänäpäivänä..

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ]