Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: D-mallin starttimoottorit
ViestiLähetetty: 08.09.2020 20:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1521
Paikkakunta: The City of Häijää
Puhutaanko välillä vanhojen sitikoiden tekniikasta? :) Minulla on siis potilaana -66 DS 21 jossa on omistusaikanani ollut kaksi eri starttia. Kyseessä on malli jonka solenoidi on akun kengän yhteydessä. Ongelmana on, että startti pyörittää konetta hyvin vaivalloisesti mutta virrankulutus tuntuu olevan silti melkoista luokkaa.
Näyttää olevan olemassa nykyaikaisempia "high speed" startteja, muun muassa täällä. Homma näyttää menevän niin, että -65 asti on yksi malli, 66-69 toinen ja uudempiin kolmas. Sitten on vielä ainakin 9- ja 10-hampaisia pinjoneita. Mistä tiedän mikä kuuluu autooni? Ei ole mitään takuita että nyt paikalla oleva startti on oikean mallinen.



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D-mallin starttimoottorit
ViestiLähetetty: 08.09.2020 21:17 

Viestit: 318
Paikkakunta: Helsinki
Tästä ei taida olla sulle paljon hyötyä, mutta sain hommattua omaan D-Superiin kertaluokkaa jykevämmän startin, sellainen joka tulee takaosastaan lohkoon kiinni kahdella pultilla. Lajin luonne muuttui täysin. Pyörittää paljon paremmin, tuntuu ettei syö virtaa kuten edellinen. Joka siis oli pienempi Valeon startti, starttaus aina nihkeää. Tuntui että akku hyytyy jos joutui pidempääm pyörittämään, esim. pitkän seisonnan jälkeen. Kokoero siis huomattava, sen sai havaita kun ujutti uutta starttia paikalleen, pakosarja+jotain muuta piti purkaa että mahtui ujuttamaan hollille.



*B11 -52
*3CV AK350 -65
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D-mallin starttimoottorit
ViestiLähetetty: 08.09.2020 23:19 

Viestit: 272
Paikkakunta: Punkalaidun
Semmonen myös perästä kiinni oleva startti on neli hiilinen "ruiskun" startti. Toi apusolennoidilla oleva startti tuli "heittostartin" jälkeen. Kuumeneminen viittaa kyllä ankkurin osittaiseen oikosulkuun,jolloin se on myös "hengetön".Jotenkin muistelen,että ainakin 66-69 olis sama hammasratas koko.Kyllä startin hammasluvusta pystyy päättelemään sopivuuden,se vanhempi hammastus on niin paljon "rouheempi" ... Soita mulle kun kerkeet.Oon aika paljon päivisin pajalla. T: Simo PS: Mulla oli kans aikoinaan DS21 vm69.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D-mallin starttimoottorit
ViestiLähetetty: 11.09.2020 13:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Äkkiseltään veikkaisin, että kuutiotilavuuden kasvaessa myös startti on saanut lisää potkua...



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D-mallin starttimoottorit
ViestiLähetetty: 11.09.2020 17:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4682
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
joko Ducellier tai Paris-Hrone


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: D-mallin starttimoottorit
ViestiLähetetty: 14.09.2020 19:04 

Viestit: 124
Paikkakunta: Tuusula

Profiili WWW
Oireet viittaavat kovin siihen, että startin laakerihelat ovat kuluneet. Silloin ankkuri pääsee ottamaan kiinni kenttään. Pyörii huonosti, virrankulutus kasvaa himattavasti ja lämpenee. Sattaa oireilla myös niin, että hörähtää käymään vasta juuri kun lopettaa starttauksen.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: