Bulevardihanke etenee hissukseen.
https://www.verkkouutiset.fi/yle-raitio ... /#29185966Luojan kiitos minä olen jo näin vanha: kymmenen vuotta ja saavat minun puolestani katkoa viimeisetkin kulkuyhteydet.
Tuusulanväylä on kai vanhan porintien jälkeen seuraava kavennettava väylä?
Muistan, kun joskus diplomityötä varten kävin haastattelemassa Tuusulanväylän ja Kehäkolmosen liittymän rakentajia. Niin paljon ehti vanhempi polvi tänne kulkuväyliä rakentaa, että nuorilla vihreillä on kova työ isiensä työn tuhoamisessa. Tuhoaminen on tunnetusti rakentamista helpompaa, joten takuuvarmasti tuo tulee kyllä onnistumaan.
Haikeudella muistan aikaa, jolloin tavoite oli vain rakentaa kaupunkiin hyvin toimiva julkinen liikenne. Sitten joku keksi, että sen julkisen liikenteen pitää olla nopeampi ja parempi tapa liikkua kuin yksityisautoilu. Ja se tavoite on valitettavasti mahdollista saavuttaa vain autoliikennettä rankasti haittaamalla; jänikseltä pitää ampua polvet rikki, jotta kilpikonna voi voittaa sen juoksussa.
Sitä vain hieman ihmettelen, että mitä tapahtuu, kun autoilijat ihan oikeasti väsyvät ja alkavat massoina luopua autoistaan? Sekin päivä tulee joskus, vaikka vihreät päättäjämme eivät sitä usko. Määrätäänkö joskus aikoinaan auton omistaneet maksamaan lopun ikäänsä jotain entisen autoilijan veroa?