Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Sensodrive C2.
ViestiLähetetty: 26.09.2020 15:15 

Viestit: 28
Tälläkertaa tarvittaa sensodrive tietäjää, autona 1.6 16v C2 2005 sensona. Mielestäni auto toimii ihan oikein kylmänä mutta kun lämpiää niin rupee satunaisesti mutta useasti vilkuttaan mittariin lumihiutaletta ja auto tekstiä. Kun auto on sammuksissa virrat päällä nii kytkimen käyttöyksiköstä (?) Kuuluu naputusta sillon kun lumihiutale ilmaantuu. Kun lumihiutale tulee nii vaihteet ei vaihdu eikä edes aina lähe liikkelle. Ikävä kyllä lexia kone meni rikki mutta autocomi sanoo "Kytkimen käyttölaitteen asento; yhtenäinen -jatkuva". Akun kun käyttää irti nii pääsee taas liikenteeseen. Tämän sekavan tekstin jälkeen kysyisinkin että mistä tätä vyyhtiä lähdettäisiin purkamaan? :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sensodrive C2.
ViestiLähetetty: 26.09.2020 17:37 

Viestit: 28
https://youtu.be/dvS7ppY038E
Tolta videolta kuulu se kytkimen narskutus.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sensodrive C2.
ViestiLähetetty: 26.09.2020 18:55 

Viestit: 712
Kai tämä sensodrive oli sama kuin bmp, ainakin rakenteeltaan?

Äänen perusteella väittäisin painelaakerin liikkuvan, eli luultavasti hydrauliikka toimii. Toki voi mitata painelaakerille menevän asentoanturin johdot, että kestävät jonkinlaista kuormaa ja sit voi mitata toki tapahtuuko anturissa mitään. Mutta luultavasti kytkinrempaksi menee eli uusi painelaakeri, jossa se asentoanturi on ja samalla kytkinasetelma muutenkin uusiksi. Olettaen sensodriven olevan rakenteeltaan ja toiminnaltaan sama kuin bmp.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sensodrive C2.
ViestiLähetetty: 27.09.2020 16:25 

Viestit: 28
HEPS, lexia toimii taas (onneksi). Koodihan muuttu melko paljon toki liittyen kytkimen toimintamoottoriin (P1804). Ylikuumenimen sopii kuvaukseen kyllä että vika ilmaantuu vain kuumana. Oisko kellään kokemusta/hyviä arvauksia mistä ylikuumeneminen johtuisi ja mitä lähdettäa korjaamaan?
https://ibb.co/GP37Vh8 <- vikakoodista kuva.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sensodrive C2.
ViestiLähetetty: 27.09.2020 16:55 

Viestit: 28
Kävin kiusaamassa vielä hiukan lisää C2:sta, ajossa tuntu kaikki pelaavan ihan normaalisti mutta oli ilmestyntyt uusi koodi (P1755).
https://ibb.co/s3RqV0z <-- koodista kuva jälleen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sensodrive C2.
ViestiLähetetty: 27.09.2020 21:39 

Viestit: 5065
Tuolla näkyy jotain piirroksia asennoista ja ohjeet resetointiin (kaksiosainen), mutta koskeekohan ohje sinun laatikkoa?
http://ww2.justanswer.com/uploads/nabil ... 12_cas.pdf

Mutta onko tuo kytkimen toimilaite ihan sähkömekaaninen, jotakuinkin tuollainen:
https://www.autodoc.fi/sachs/1227940

Noissa taitaa olla jonkinlainen automaattisäätökin sisällä, ainakin youtubesta löytyy paljon videoita tuon sisuksista, jonkinlainen muovinen pirunnyrkki säätöosana:
https://www.youtube.com/watch?v=-0ZKwSW2sVU


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sensodrive C2.
ViestiLähetetty: 27.09.2020 22:20 

Viestit: 28
Se on juurikin ton näkönen möykky mistä pistit linkin. Kovasti kallistusin että vika piilee juurikin siinä möykyssä nyt kun vielä sais joltain asiana perehtyneeltä tulitukee että oonko yhtään oikeilla linjoilla. Myöskin se mietityttää että voiko sinne nakata vaan uuden tilalle vai oliko siinäkin joku sopeutus juttu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sensodrive C2.
ViestiLähetetty: 28.09.2020 08:09 

Viestit: 5065
venetpohjaaa kirjoitti:
Se on juurikin ton näkönen möykky mistä pistit linkin. Kovasti kallistusin että vika piilee juurikin siinä möykyssä nyt kun vielä sais joltain asiana perehtyneeltä tulitukee että oonko yhtään oikeilla linjoilla. Myöskin se mietityttää että voiko sinne nakata vaan uuden tilalle vai oliko siinäkin joku sopeutus juttu.

On sopeutus, eli tuo mitä edellä kutsuin resetoinniksi, ihan pdf:n lopussa, tosin hieman outoa kielenkäyttöä, osin varmaan huonoa käännöstäkin.
Ja alussa varoitus:
Lainaa:
CAUTION : Each time you refit the clutch actuator, do a position adjustment (pre-load) and an initialisation

Eli ilmeisesti muuten voi kihnuttaa painelaakerin rikki tai luistattaa kytkintä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: