Joo, tuossahan venttiilin laipassa on kierrereiät, venttiili tulee pakosarjassa olevan laipan päälle ja pultit kierretään reikään alapuolelta, yläkautta operoiden. Ja tilaa tosi vähän. Tulin siihen tulokseen, että jossain kyynärvarren puolivälissä ranskalaisilla insinööreillä on ylimääräinen nivel.
Venttiilin laippaan voisi porata vähän isommat reiät ja rälläkällä halkiot sivusuunnasta, kuten tuossa mustis ehdotti. Sen jälkeen tiiviste pultti-mutteri-yhdistelmillä kohdilleen ja sujautetaan venttiili paikoilleen. En nyt tuohon lähtenyt.
Liitin imupuolelle tulevan putken löyhästi venttiiliin siinä vaiheessa kun se oli vielä irti. Ajattelin että olisi näin helpompi, saattoi olla virhe. Edestä päin katsoen vasemmanpuoleinen pultti meni kohtuu helposti paikoilleen. Oikeanpuoleisen kanssa taistelin monta tuntia, kunnes keksin löysätä imupuolen putken liitosta. Pultti meni tämän jälkeen yllättävän helposti paikoilleen. Voi olla, että toi putki olisi kannattanut liittää venttiiliin vasta venttiilin kiinnittämisen jälkeen.
Semmoinen vihje samaan sortuville, että moottorin suojamuovin vasemmanpuoleinen taempi vaarnaruuvi kannattaa irrottaa. Se painaa muuten tosi kipeesti käsivarteen, minkä huomaa kunnolla vasta jälkikäteen

Toinen vihje: jos ei ole nosturia käytössä, keula kannattaa nostaa ennen operaatiota sillä tavalla ylös, että pudonneet pultit ja työkalut on helpompi etsiä maasta, parhaassa tapauksessa autotalllin lattialta. Hydrauliikan varassa olevan sitikan alle ei tietenkään mennä.
Operaation jälkeen oranssi valo mittaristossa sammui eikä depollution faulttia enää vilkkunut. Eli siinä mielessä onnistunut operaatio
Tohon pulttien kierteelle saamiseen mietin yksinkertaista työkalua, joka 3 mm levystä laserilla polttaen ei olisi edes kovin kallis. Ehkä saan tuollaisen joskus askarreltua (ei oo laseria käytössä) ihan koemielessä.