eskere kirjoitti:
Olen ajellut kesän tuollaisella kulkineella. Keskikulutus 7,6l/100km, lukema yllätti minut positiivisesti. Nyt siinä kärähti lämmityslaitteen puhaltimen moottorin etuvastus ja piuhojen liittimet. Kumpi lie syy ja seuraus?
Toinen kysymykseni koskee havaintoa auton nokkapellin alla. Auton oikean (siis apukuskinpuoleiseeen) etupuskurin päätypoteroon (sinne missä II-koppasessa on sähköinen ohjaustehostimen pumppu) menee jäähdyttäjän edestä kaksi letkua lämmityslaitteelta, ja letkut lämpenevät auton käydessä, ihan kuin siellä olisi jokin webasto tai jokin muu lämmityslaite. Vaan autossa ei ole webaston kytkintä eikä edes sähköpistorasiaa lokilämmittimelle. Mikähän tarkoitus tuolla lämmitysputkien kierrolla voisi olla? En nyt viitsi etupuskuria irrottaa asian selkiämiseksi. Onko jollain tietoa näistä bensavehkeistä?

Eiköhän syy noiden liittimien sulamiseen ole:Alimitoitetut nastat,raitisilmasuodattimen tukkeutuminen(Rasittaa puhallinta),Liian tehokas puhallin..
Voihan siellä polttoainekäyttöinen lisälämmitin olla,vaikka ei ole kellokytkintä.Monella muulla automerkillä tuo on,kellokytkin sitten mahdollista jälkiasentaa.
Bensiinimoottorisissa autoissa tuollaiset lämmittimet aika turhia,lämpenevät muutenkin nopeasti,ja lohko+sisätila huomattavasti helpompi ja huoltovapaampi.Tupaöljyllä ajelevilla asia erikseen,nehän lämpenevät huonosti jopa ajon aikana.