Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Etupyrän laakerin lukkorengas.
ViestiLähetetty: 23.11.2020 18:40 

Viestit: 770
Vai sekin pitää olla tietyllä kohdalla...etpyörän laakeri vaihdettu ja c5 automaatti sekos. ..
Abs ja vaihteisto... löytyi vastaava Pösö juttu...
En kyllä ole vielä tarkastanut lukkorenkaan asentoa...
Enkä tiennyt tommosta juttua....
Eikä tiennyt prässääjäkään vissiin....
Kait se laakeri on oikein päin...
Palaan asiaan...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etupyrän laakerin lukkorengas.
ViestiLähetetty: 23.11.2020 20:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 709
Lukkorenkaan asento pitää olla just oikein. Jossakin laakerissa on tullut liian pitkä lukkorengas jota on joutunut lyhentämään.



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etupyrän laakerin lukkorengas.
ViestiLähetetty: 23.11.2020 22:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1334
Paikkakunta: Järvenpää
Kannattaa merkata se segerin asento tai ottaa kuva ennen irroitusta. Aika kapea se väli tosiaan on joillakin segereillä ja pitää olla noin millin tarkkuudella oikein. Useampi tuollainen on tullut vaihdettua. Siltikin anturin kiinnitys on paaaljon parempi kuin vaikka X7:ssa jossa ei varmasti saa anturia ehjänä irti enemmän ajetusta. Syynä noihin vikoihin varmaankin tuo abs:n toimimattomuus. Jos anturin kiinnittää sokkona näppituntumalla saaden pultin reikään, jää anturi vinoon ja kauas kehästä jos jää kantamaan väärin laitetusta seegeristä. Alta kun katsoo näkee onko anturi nätisti seegerin päiden välissä samoin kun näkee että laakeri on oikein päin. Ainakin viimeisissä laatulaakereissa on se magneettikehän puoli sellaista punertavaa muovi/kumia (viton?) pinnaltaan kun taas väärällä puolen on peltikuorinen tiiviste. Jos nämä ok, niin on paljon mahdollista että anturin johto on saanut ylimääräistä kuormaa ja voi olla poikki sisältä.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etupyrän laakerin lukkorengas.
ViestiLähetetty: 24.11.2020 00:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Kerran hain C5 X7 etupyörän laakerin varaosaliikkeestä, silloin myyjä varoitteli että magneettikehää ei kannata kauheasti kopautella, ABS saattaa tykätä kyttyrää.



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etupyrän laakerin lukkorengas.
ViestiLähetetty: 24.11.2020 06:23 

Viestit: 770
Olihan tossa ollut korjauskäsikirja mutta....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etupyrän laakerin lukkorengas.
ViestiLähetetty: 24.11.2020 10:36 

Viestit: 202
Paikkakunta: Hämeenlinna
>jää anturi vinoon ja kauas kehästä jos jää kantamaan väärin laitetusta seegeristä.

Itselle kävi just noin ekassa laakerinvaihdossa.Tarjosin hieman viilaa anturille niin upposi paikalleen.Seegeri ei kantanut kuin hivenen reunasta.

Sen jälkeen on tullut asia muistettua ihan itsestään


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etupyrän laakerin lukkorengas.
ViestiLähetetty: 26.11.2020 13:16 

Viestit: 983
Lukkorenkaan ura pitää olla kokolailla hyvin putsattu että uusi rengas pääsee asettumaan oikeaan mittaansa ja päiden väliin jää oikean kokoinen rako anturille.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etupyrän laakerin lukkorengas.
ViestiLähetetty: 02.12.2020 15:40 

Viestit: 770
nyt on millin tarkkuudella ja pelaa....
ei tosiaan me "heittämällä"...


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: