C4_robotti kirjoitti:
Ensinnäkin: kuinka monta robo-kuskia täältä löytyy? Toiminnasta ajattelin kysäistä seuraavaa, eli onko muilla samoja havaintoja. Aamulla töihin lähtiessä robotti tuntuu haluavan isoa pykälää päälle jo alhaisemmassa nopeudessa kuin lämpöisenä. Tasamaalla ajettaessa loota saattaa tarjota kutosta jo 60-70:n nopeudessa. Kierroksia tällöin on jotain 1350-1400. Kun kone on lämmin, kutosta tulee peliin vasta hieman kovemmassa nopeudessa. Johtuuko asia kylmyydestä vai tasaisesta kaasunkäytöstä? Aamulla tulee kuitenkin ajeltua suht. siististi, ilman turhia kiihdyttelyjä.

Itse en ole havainnut mitään poikeamaa kylmässä, tai lämpimässä laatikossa. kutosvaihde kytkeytyy tarkalleen nopeudessa 83km/h todellista nopeutta. Siihen säädän yleensä vakkarin, jotta menisi taloudellisimmin. Mittarinopeus on silloin 86km/h.
Ainoa vaiva on ollut pienet klonksahdukset vaihdon yhteydessä. Sekin vaiva on hävinnyt vaihteeksi. Nyt ajettu päälle 90 tuhatta. Ajotietsikan mukaan keskikulutus painui viimeisellä 10 tuhannella jo 4,2 litraan.
Auton ja vaihteiston hyvän toiminnan takia olen itseasiassa kieltäytynyt nyttemmin kaikista softapäivityksistä.