Kait se on ihan sama mikä operaattori, hinta ratkaisee. Kuuluvuus on suurimmassa osassa maata samaa luokkaa.
Itse vaihdoin oman ja mummun liittymät Elisasta Dna:han hyvän tarjouspuhelimen perässä.
Ei vain meinannut mitenkään päästä irti kun olin Elisa/Saunalahti asiakkaana n. 20 vuotta. Ensimmäinen itkuviesti Elisalta tuli heti vielä kun olimme Dna myymälässä.
Kotona soitin annettuun numeroon ja kerroin etten tykkää näistä itkuista, laittakaa hinta kerralla oikein vakiintuneisiin asiakassuhteisiin. Myyjä ymmärsi tilanteen ja antoi hintatarjouksen molempiin liittymiin pari €/kk alle Dna:n kahdeksi vuodeksi ja 50€ lahjakortin. No, annoin suostumukseni että jatketaan vielä yhdessä.
Seuraavana aamuna Dna pisti pari euroa kovemman tarjouksen, no hyväksyin sen ja ajattelin että katsotaan nyt sitten miten meistä riidellään.
Kohta taas Elisa otti taas yhteyttä ja lupasi vielä toisen 50€:n lahjakortin....
Taas hyväksyin sen.... Ja sitten Dna teki viimeisen tarjouksen 3€/kk alle Elisan hinnan... Elisa otti vielä kerran yhteyttä, mutta ei pystynyt parempaan, joten liittymät siirtyivät Dna:lle.
Kilpailu asiakkaista on kovaa, mutta tämä kilpalaulanta ei minua miellytä. Jos kerran asiakas halutaan pitää niin tuotteen hinnan olisi syytä olla kilpailukykyinen vakioasiakkaille.
Tätä samaa jälki-itkua harrastaa myös sähköyhtiöt. Lehtitaloista kannattaa aina tilata tarjouksesta lehdet. Itse olin TM:n tilaaja yli 30 v. mutta kun puolet halvemmalla sain lehdet tarjouksesta, niin tilasin sitä kautta.