Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Rakas C5
ViestiLähetetty: 13.02.2021 19:45 

Viestit: 51
Hello.
En ole vaihtamassa vielä, mutta uuden C4:n jousituksen arvostelut saivat pikkaisen värinää...
Mutta, tarjoan vaihdossa C5 204 HDI -14 kaikilla exclusive varusteilla, metrit 169tkm, kaikki huollot tehty ajallaan, automaattilaatikon liemet vaihdettu huuhtelulla 20tkm sitten ja samoin nokkahihna vesipumppuineen... Sain tarjouksen missä eriteltiin C4:n kaikki varusteet ja vaihdokkini varusteet mitkä olivat peruutustutka takana... siinä kaikki...autoni arvo 10 000€ vaihdossa... Eihän tuota Citroenia arvosta kukaan kun ovat vanhemmiltaan kuulleet että niissä on sähköissä ollut ongelmia, 60-70 luvulla... Ei se minua harmita, enemmän harmittaisi jos olisi uusi C4:n pihassa ja siihen ilmestyisi naarmu... Ja vielä kun tiedän että ajan vitosella enemmän kuin nykyiset kilometrit vielä ihan perushuolloilla, ja mukavasti... Kai johonkin jää koukkuun, minulla 12. citroen nyt, viimeinen xsara farkku on vaimolla, bensa ja toimii...
Mielestäni, jos peukalo ei ole keskellä kämmentä, tarkoitan että osaa rekisterivalon polttimon vaihtaa, citroen on todella järkevä vaihtoehto jos etsii edullista, mukavaa kulkinetta... Mutta, edellinen oli kai turhaa mainita täällä, ja jos dieseliä jaetaan vielä -20 luvun lopulla vaihdan rautajousiseen C5 farkkuun ja teen siitä pakun, jos ei verotus muutu ennen sitä...=:o)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rakas C5
ViestiLähetetty: 13.02.2021 20:48 

Viestit: 725
204 HDi C5 on ehkäpä paras vaihtoehto käyttis sitikaksi tällä hetkellä. Tuota tuoreemmat on moottoreiltaan huonompia ja vanhemmat on vanhempia.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rakas C5
ViestiLähetetty: 14.02.2021 22:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
2,0-16 bensa on paras tai ainakin edullisin käyttis, jos ajot jää 15 TKm tai alle.
Ne alkaa vaan olla 10 vuotta vanhoja.



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rakas C5
ViestiLähetetty: 14.02.2021 23:37 

Viestit: 725
jean-michel kirjoitti:
2,0-16 bensa on paras tai ainakin edullisin käyttis, jos ajot jää 15 TKm tai alle.
Ne alkaa vaan olla 10 vuotta vanhoja.

Niissä on ajamisen ilo aika kaukana, jos vertaa noihin 204 hodareihin.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rakas C5
ViestiLähetetty: 15.02.2021 19:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Kyselin C5 140 HDi Tourer 2009 vaihtoarvoa (kotvan alle 240 tkm ajettu) uuteen ëC4:ään, ihan 2500 euroa hyvittäisivät sähköneloseen :evil:



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rakas C5
ViestiLähetetty: 16.02.2021 08:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
sitikkaporo kirjoitti:
Kyselin C5 140 HDi Tourer 2009 vaihtoarvoa (kotvan alle 240 tkm ajettu) uuteen ëC4:ään, ihan 2500 euroa hyvittäisivät sähköneloseen :evil:



Eikös romutuspalkkio ole saman verran? Kun vie citikan paaliin ja käy kysymässä käteishintaa, voi seteli kourassa saada tupla hinnan, käteisalennuksen voisi kuvitella olevan tuon 2-3 keur verran



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rakas C5
ViestiLähetetty: 16.02.2021 09:45 

Viestit: 148
jean-michel kirjoitti:
Eikös romutuspalkkio ole saman verran? Kun vie citikan paaliin ja käy kysymässä käteishintaa, voi seteli kourassa saada tupla hinnan, käteisalennuksen voisi kuvitella olevan tuon 2-3 keur verran


Romutuspalkkio on tonnin ja käteisalennusta ei juuri uusien autojen kaupassa enää tunneta.

Toki C5:sta kun riisuu määrätyt osat ennen paalausta ja myy ne niin saa tehtyä tilin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rakas C5
ViestiLähetetty: 16.02.2021 10:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7820
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Jr- kirjoitti:
jean-michel kirjoitti:
Eikös romutuspalkkio ole saman verran? Kun vie citikan paaliin ja käy kysymässä käteishintaa, voi seteli kourassa saada tupla hinnan, käteisalennuksen voisi kuvitella olevan tuon 2-3 keur verran

Romutuspalkkio on tonnin ja käteisalennusta ei juuri uusien autojen kaupassa enää tunneta.

Eikös se nyt kuitenkin ole max 2000€ autoa ostaessa, sähköautossa varmastikin täydet pari tonnia.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rakas C5
ViestiLähetetty: 16.02.2021 10:47 

Viestit: 85
Paikkakunta: Espoo
sitikkaporo kirjoitti:
Kyselin C5 140 HDi Tourer 2009 vaihtoarvoa (kotvan alle 240 tkm ajettu) uuteen ëC4:ään, ihan 2500 euroa hyvittäisivät sähköneloseen :evil:


Siinä mielessä valtion sähköautotuki tuntuu varsin avokätiseltä tarjoukselta. Mutta todellisuus on kuitenkin se että tuokin auto liikkuu Suomen teillä vielä yli kymmenen vuotta kunnes on käyttöikänsä lopussa. Ja arvon lasku kiihtyy kun autonvalmistajista yksi toisensa jälkeen ilmoittaa luopuvansa polttomoottriautojen valmistuksesta aikavälillä 2030-35. Käytetty polttomoottoriauto tulee olemaan pääomakuluiltaan ennen näkemättömän halpa verrattuna sähköautoon ja käyttökulut tulevat todennäköisesti tasaantumaan, kun sähköautoille on pakko keksiä joku verotusjärjestelmä valtion talouden vuoksi. Nykykäytäntö että valtio maksaa saadakseen verotulonsa pienenemään on ilmeisen kestämätön.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rakas C5
ViestiLähetetty: 16.02.2021 13:37 

Viestit: 48
Paikkakunta: Helsinki
Jr- kirjoitti:
jean-michel kirjoitti:
Eikös romutuspalkkio ole saman verran? Kun vie citikan paaliin ja käy kysymässä käteishintaa, voi seteli kourassa saada tupla hinnan, käteisalennuksen voisi kuvitella olevan tuon 2-3 keur verran


Romutuspalkkio on tonnin ja käteisalennusta ei juuri uusien autojen kaupassa enää tunneta.

Toki C5:sta kun riisuu määrätyt osat ennen paalausta ja myy ne niin saa tehtyä tilin.


Alennusta saa uuden auton listahinnasta (ilman vaihtaria) tingittyä yleensä välillä 5-10 %, joten tuo jean-michelin kuvitelma 2-3 keurosta on hyvinkin oikea! Tuskin kukaan citroenisti on niin pöljä, että menee maksamaan täyden listahinnan! Meillä nuo alennukset noin vaatimattomia, esim. Saksassa välillä 10-20 %.



Grand C4 Picasso -17. Ex: C5 II -05, Xantia -96, BX 16 TRS -87
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rakas C5
ViestiLähetetty: 16.02.2021 19:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Jr- kirjoitti:
jean-michel kirjoitti:
Eikös romutuspalkkio ole saman verran? Kun vie citikan paaliin ja käy kysymässä käteishintaa, voi seteli kourassa saada tupla hinnan, käteisalennuksen voisi kuvitella olevan tuon 2-3 keur verran


Romutuspalkkio on tonnin ja käteisalennusta ei juuri uusien autojen kaupassa enää tunneta.

Toki C5:sta kun riisuu määrätyt osat ennen paalausta ja myy ne niin saa tehtyä tilin.



k-kauppias nokittaa jopa 4500 euron hyvityksellä sähköatosta. Valtiolla on joku 2 keur extratuki ja sähköautoa vastaan romutuspalkkio tuplataan. Näistä varmaankin se käteisalennus on 500e.

"
Nyt ei kannata odotella. Vie vähintään 10 vuotta vanha autosi romutettavaksi 1.12.2020–31.12.2021 aikavälillä ja voit saada jopa 4 500 euron edun uuteen täyssähköautoosi. Etu koostuu 1 000 € (bensiini, diesel, ei-ladattava hybridi) tai 2 000 € (kaasu, ladattava hybridi, täyssähköauto) valtion romutuspalkkiosta sekä 500 € autoalan osuudesta. Ostaessasi täyssähköauton yhdistät romutuspalkkioon 2 000 € sähköauton hankintatuen.
"

Kaveri koitti taannoin vaihtaa A-mersua vastaavaan uuteen, sai 3000 eur hyvitstarjouksen. Seuraavalla viikolla oli samansuuruinen käteisalennus jonkun kaupparyhmän kortilla. Eli vaihdossa ei olisi saanut mitään. Auto oli ihan siisti reilu 10 v vanha. Nettiautossa tuolloin pyynnit olivat vastaaville 3500-6000e



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rakas C5
ViestiLähetetty: 18.02.2021 23:39 

Viestit: 530
Oli vielä eilen..
Tänään kun ei aamusella 28 asteen pakasesta lähtenyt lämmittelemättä käyntiin niin oli jo suhde koetuksella..
Joutui siis nöyrtymään ja viereisen IFan käynnistämään apuvirtaa antamaan.. sille ei vissiin ollut tieto pakkasesta vielä kerinnyt kun kerran ilman lämmityksiä lähti sekunnin startilla kuin sen palmun alta.
No hyvin jaksoi virtaa antaa useiden loputtoman pitkin startti yritysten ajaksi..
No töihin päästiin lämpimään parkkihalliin niin olikin sitten hyvä hetki aloittaa LDS nesteiden vaihto..
Hoiti itse tyhjennyksen takajousituksen kautta suoraan vieressä olevaan kaivoon niin ei jäänyt edes juuri siivottavaa..
Tyhjillä putkilla ja säiliöllä olikin sitten ratkiriemukas kotimatka 70km.
No käytin sitten varmuuden vuoksi oikean takasylinterin pöydällä ja päätin vaihtaa siihen tulevan putken 5270 VF kun oli päässyt hapantumaan.
No aamusta Autoartikkeliin josko sielä saisi uudet LDS hankittua ja tuon hapantuneen putken..


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: