|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Citikkaaostamassa
|
Viestin otsikko: C5 mk1 valot jää päälle Lähetetty: 05.03.2021 17:20 |
Viestit: 11
|
|
Mistäköhön vois johtua että citikassa jää parkit sekä takavalot päälle vaikka virrat sammuttaa ja avaimen irroittaa?
|
|
|
|
 |
|
maximi
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 valot jää päälle Lähetetty: 05.03.2021 17:47 |
Viestit: 167 Paikkakunta: Turku
|
|
Työkaverin ykköskoppaisessa jäi toisen puolen parkit palamaan vaikka avain oli poistettu ja valot sammuksissa. Syylliseksi paljastui vetokoukun pistoke, joka oli täynnä suolavettä. Mikäli sinulla on vetokoukku, tarkista alkajaisiksi sen sähköt.
Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08 Ex: Xsara 2.0i Break Excl. x4 -02
|
|
|
|
 |
|
Citikkaaostamassa
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 valot jää päälle Lähetetty: 05.03.2021 18:30 |
Viestit: 11
|
|
Ei ole vetokoukkua, Mitä muita vaihtoehtoja voisi olla?
|
|
|
|
 |
|
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 valot jää päälle Lähetetty: 05.03.2021 18:58 |
Viestit: 738
|
|
bsi, viiksipaketti.
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
|
Citikkaaostamassa
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 valot jää päälle Lähetetty: 05.03.2021 21:06 |
Viestit: 11
|
|
Pystyykö millään testaamaan onko viiksipaketissa / bsi:ässä vikaa? Ei viittis turhaan ostaa.
|
|
|
|
 |
|
Japa
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 valot jää päälle Lähetetty: 05.03.2021 22:20 |
Viestit: 236 Paikkakunta: Oulu
|
|
Minun mielestä oireisiin sopii pikemminkin BSM eli moottoritilan sulaketaulu. Ei pahan hintainen ebaystä tilaamalla ja ei vaadi koodaamista.
Ajossa: C5R 2.0 HDI136 AM6 Break -06, C5 V6 Berline -01, C5 2,0 Berline -01, C5 2,0 Berline -04, 406 HDi -00 EX-PSA:t: C8 Monospace 2,2 bensa -05, 406 GW HDi -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90
|
|
|
|
 |
|
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 valot jää päälle Lähetetty: 05.03.2021 22:24 |
Viestit: 5157
|
Onko tämä nyt sama auto jossa on moottorikin rikki? Jos on moottori ja BSI rikki, niin ei tuolle lopulle oikein renkaiden ja bensatankin sisällöstä riippuen jää oikein mitään arvoa ja jos ei ole varaosa-autoa itsellä on vianhakukin ikävää. Merkkitesterillä (Lexia/Diagbox tai joku nerkkikohtainen tarvike) voi tutkia mikä tuolla on noilla ohjauksena (Eli onko sen mielestä päällä vai ei ja voi koettaa testata/ohjata) joskus releiden kärjet hitsautuvat yhteen, mutta ei tietoa millainen ohjaus tuossa on noille valoille. BSI-resettiä voisi kokeilla yrittää tehdä, eli akun irroitus ja takaisin laitto, odottaen joka välissä, esim tuollaisilla ohjeilla: http://www.bba-reman.com/gb/content/peu ... ol_failure
|
|
|
|
 |
|
Citikkaaostamassa
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 valot jää päälle Lähetetty: 05.03.2021 22:29 |
Viestit: 11
|
|
On sama auto, tuli huutokaupasta hommattua sähkövikaisena. Myöhemmin myös selvisi että kk laakerit ääntää. Akun napa tullut irrotettua aina kun auto seissyt yli tunnin. Tuttu korjaaja veikkasi valon viikseä mutta ei turhaan viitsisi vaihtaa kun ei nekään ilmaisia ole, voisko sitä testata jollain onko viiksestä kiinni?
|
|
|
|
 |
|
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 valot jää päälle Lähetetty: 05.03.2021 23:03 |
Viestit: 2164
|
|
Jostain syytä itselle on tullut tästä tapauksessa epäily korona ajan tylsyydestä? Kovasti ollaan ostattelemassa viiksi pakettia ja välillä moottoria, kovin odotellaan txt viesteihin vastauksia kuvien kera ja ne saatuaan asia unohtuu niiltä osin.
Jos kuitenkin olen väärässä, niin sitten vaan auto tuohon pihalle, niin katsotaan ilman veloitusta Lexialla, mikä sitä vaivaa.
Se mitä täällä jo muutama epäillyt, niin auton korjaamisessa ei ole mitään järkeä, vaikka auto olisi ollut ilmainen, sillä se on jo tullut selväksi, että omat taidot ei millään riitä sen kuntoon saattamiseen ja vaikka miten kyselee halvalla moottorille vaihtajaa, niin halvinkin seppä pyytää siitä varmasti useita satoja.
Se että vastaavista autoista joutuisi maksamaan luokkaa 1000€ kuulostaa kovalta, kun eilen myin siistin 300tkm ajetun 2.0i aut. -03 500€
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
|
uuno
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 valot jää päälle Lähetetty: 06.03.2021 10:24 |
Viestit: 776
|
|
Minäkin olin jo "valtolla" viemässä paaliin edellistä c5 kärryä vaikka ajoaikaa oli vielä kolme kuukautta.... Mutta siitä 170hdi myyjä sanoi antavansa 300e... Sinne meni sitte vaihdossa... Jousipallot olisin kyllä siitä ottanut...
|
|
|
|
 |
|
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 valot jää päälle Lähetetty: 06.03.2021 12:20 |
Viestit: 5157
|
|
Ehkä ilman testereitäkin selviäisi onko viiksipaketissa vai muualla vika, jos ottaa (ensin akku irti) koko viiksipaketin johtoliitokset irti ja laittaa akun kiinni, jos parkkivalot syttyy silti, niin ei ole viiksiyksikön vika (kaikenlaisia muita virhe- ja vikatiloja tuosta voi tulla, mutta mitäpä ne haittaa, voi nollata tarpeen mukaan) ja testiin voisi saada vaikka ilmaiseksi jostain viallisen viiksiyksikön, niissä kun usein katkeaa "kellonjousijohto", itselläkin on vielä jostain Xsarasta sellainen vintillä, siitä on turvatyynyn johto poikki mutta valo/vilkku yms. toimi kyllä (mutta noita on montaa erilaista mallia samassakin automallissa, osa voi toimia ristiinkin ja osassa on enemmän toimintoja, esimerkiksi ratin asentoanturi ESP:tä varten). (ja juutuupista löytyy videoita ratin, airbagin ja viiksiyksikön irroituksesta, irroitus/takaisinlaitto pyörät keskiasennossa eikä irto-osan kiertyvää osaa saa pyöritellä irtonaisena, ellei ole lukitusta ja keskiasennon viisaria).
Jonkinlainen pielavetinen ranetus olisi laittaa BSI-yksikön virransyöttöön vaikka päävirtakytkin tai iso rele, mutta voi olla vaikeaa saada viritettyä katsastuskelpoisesti ja BSI:n virtojen kytkemisen jälkeen pitäisi odottaa hetki että sen tietokone käynnistyy ha testaa yhteydet? Olikohan joku konetilan sulakerasian alla (piilossa, sulakerasia täytyy irroittaa klipseistä että pääsee kiinni) olevista Maxisulakkeista BSI:n syöttö?
Ylimääräisten releiden virittely parkkivaloille ei taitaisi auttaa ja varsin hankalaakin se olisi, ehkä virtaa kuluu silti liikaa jos laitteita on aktiivitilassa.
Ennen kuin konettakaan vaihtaa laakereiden kolinan takia, voisi kannattaa ehkä varmistaa onko varmasti laakerit vai joku kevyemmin korjattava joka kolkuttaa, vaikka venttiilinnostajat tai joku muu. Laakeriliuskatkin on usein paljon helpompi (=halvempi) vaihtaa kuin koko moottori, mutta riippuu kolkotuksen voimakkuudesta, onko mitään iloa (usein jos kiertokagen laakerit ovat kärsineet vaikka öljyn vähyydestä, niin silloin on muutakin vikaa koneen laakereissa).
|
|
|
|
 |
|
Citikkaaostamassa
|
Viestin otsikko: Re: C5 mk1 valot jää päälle Lähetetty: 06.03.2021 14:48 |
Viestit: 11
|
|
Ceevitoselle vastaus: auto tuli ostettua niin että oli ensin pelkkä sähkövika tiedossa, kuitenkin noin viikon ajon jälkeen tuli esiin mahdollinen kk laakeri vika ja tästä syystä kysyin koneen hintaa. Tällä hetkellä olen karanteenissa ja auto tutun hallissa niin en vikoja tai muutakaan pääse hetkeen tutkimaan enempää. Auto on tarkoitus kunnostaa kesäloman aikana koska aika arkena ei yksinkertaisesti riitä.
|
|
|
|
 |
|
|