Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: mielenkiintoinen AL-4 looda
ViestiLähetetty: 14.04.2021 09:25 

minun c5 al4 laatikon toimintahäiriöt sain pois käyttämällä magneetti venttiilit irti ja pesemällä ne jarruliinerillä, homman jälkeen on toiminut ainakin toistaiseksi hyvin.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.04.2021 12:33 

timrie kirjoitti:
minun c5 al4 laatikon toimintahäiriöt sain pois käyttämällä magneetti venttiilit irti ja pesemällä ne jarruliinerillä, homman jälkeen on toiminut ainakin toistaiseksi hyvin.

Kiva jos joku selviää pelkällä puhdistuksella.

Tuollaiseen viestiin olisi kuitenkin hyvä laittaa hieman enemmän tietoa, esimerkiksi paljonko kilometrejä on kertynyt toimenpiteen jälkeen.

2005 - 2008 C5 Break 2.0i AT 2002 (100 - 170 tkm)
2008 - 2017 C5 Berline 2.0i AT 2005 (70 - 298 tkm)
2017 - 20__ C5 Berline 2.0i AT 2005 (113 tkm -)
Poissa

ViestiLähetetty: 15.04.2021 08:35 

no niin, kävin kattomassa mittarin, noin 50 tkm on kertynyt , lisään vielä että yksikkö jossa vent. on kiinni, pitää myös pestä. Vaikka olin vaihtanut öljyt monta kertaa, oli metalli moskaa kertynyt yksikön pinnoille.
Oli siellä kopan alla pienet magneettipalat, liekö tehdas asennetut.https://youtu.be/WsJBWWLtP7w

Poissa

ViestiLähetetty: 19.04.2021 20:49 

Jalamari53 kirjoitti:
Minulla kävi samoin kun vaihdoin Puolasta tilatut solkut, meni toiminta paljon huonommaksi. Merkki oli joku ihmeellinen.

Tilasin siten Vaihteistokaupasta Borg Warnerin laatusolkut ja nyt laatikko pelittää kuin uusi.

Eli elkää tilatko muuta kuin Borg Watner solkkuja.

Näiden piti olla alkuperäisiä... maksoikin yli 80e pari plus alv. Ehkä ne sitten oli kopioita, laatikon heitin jo pois ja solkusta on paha tarkistaa. Jotenkin hinnasta oletin että nyt on laatua kyseessä, kun myyvät samankaltaisia ihan parilla kympilläkin ebayssa. Miten tarkkaan ottaen sulla oireili?

Poissa

ViestiLähetetty: 20.04.2021 12:55 

Solkussa on merkintä BW ja numero, uusissa oli 50219.

Minulla alunperin oireili nykäsyjä vaihtaihtaessa 2-3:lle eli huonoja vaihtoja alkuperäisillä solk uilla. Öljyjä vaihdettu säännöllisesti ettei siitä kiinni.

Kun vaihdoin Puolasta tulleet solkut niin jysähtäen kakkoselle vaihto eli laatikko meni pahasti huonoksi. En ajanut sen enempää. Tilasin Vaihteistokaupasta BW solkut ja vaihdoin ne tilalle. Avasin venttiliyksikön pari kantta mutta siellä oli ihan puhtaan siistiä . Sain Puolalaisista solkuista rahat takaisin kun palautin ne.

Venttiiliyksikkö takaisin paikalleen tarkistaen että takapuolella on ne 2 o-rengasta paikoillaan ja ylhäällä oleva kara oikealla paikalla vaihteensiirtimessä. (Kerran ei ollut niin laatikossa ei pelannut kuin pakki)

Nyt laatikko pelaa kuin uusi, ei minkäänlaisia nykimisiä vaihdossa.

GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 30 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2