Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xm TD Epic:n elvytystä
ViestiLähetetty: 14.12.2020 00:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2739
Paikkakunta: Koria
Kokeillaanpa, saisiko itse aiheutettu julkisuuspaine aikaan tämän, XM TD -99 2,1 BTE-koneisen kaunottaren, kuntoonsaattamisen nopeutumista. Jospa yrittäisin kertoa kaikista eteen tulevista niin harmin, kuin ilonkin aiheista. Kuviakin saatan silloin tällöin liittää, ainakin silloin, kun on tietotekniikkaguru maisemissa.

Vähän hitaasti on alkanut tämä projekti. Sen verran olen käymättömyyden syytä selvittänyt, että hehkurele ei tunnu toimivan. Tai ei siis toimi, kuten vahemmassa Y3 TD:ssä. Kun virrat kääntää päälle, niin rele vetää päälle alle 1/10s ajaksi. Naksahtaa kyllä, mutta ei jää päälle. Eikös pikahehkutuskin vaadi sentään 1-2 s. Myöskään hehkun merkkivalo ei mittaristoon syty hetkeksikään. Onkohan tässä Epic-koneen kanssa pikahehkut, vai vanha hidas hehkutus?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm TD Epic:n elvytystä
ViestiLähetetty: 14.12.2020 11:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 160
Paikkakunta: PKS-LPR
-98 Xantian EPIC hehkuttaa kyllä useamman sekunnin, kesäkelilläkin noin hihasta arvioimalla viitisen sekuntia.



- Tapsa
Vous n'imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous:
C5 III 2.2 HDi - BX 19 GTi 4WD - Xantia Activa 2.0 TCT - Xantia Activa 2.1 TurboD - Xantia 2.1 TurboD Break
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm TD Epic:n elvytystä
ViestiLähetetty: 15.12.2020 19:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
Kovin herkkä on tuo ilmavuodoille. 2,5:n Bosch toiminnaltaan samanlainen ja ainoa mikä pysäytti matkan oli suodattimen ilmauspumpun kalvon vuoto. Näissä oli muistaakseni myös se stop-solenoidi vikaherkkä? Muuten pitäisi olla nättikäyntinen ja taloudellinen. Lexialla pääsee tekemään (ainakin siinä boshissa) syötön säätöä savutusmittausta varten :D . Aika paljon löytyy netistä asiaa..



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm TD Epic:n elvytystä
ViestiLähetetty: 15.12.2020 21:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2739
Paikkakunta: Koria
Kiitos vastauksista. Eilen tuli matkoineen 19 tunnin työpäivä, joten eilen ja tänään edistystä tapahdu.
Mutta tuon hehkureleen kuori on nyt avattu, ajattelin vaan katsoa, ettei siinä ole hapettumaa, tai muuta karkeaa vikaa. Piirikortista en mitään ymmärrä. Releen malli on sama, kuin Y3:ssakin.
Taitaapa tässä XM:ssä olla ilmavikaakin. Tankilta tulevassa letkussa on puristeltava ilmauspumppu. Sen letkuliitoset täytyy myös tarkistaa, letku oli alapinnastaan märkä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm TD Epic:n elvytystä
ViestiLähetetty: 15.12.2020 22:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2586
Paikkakunta: Päijät-Häme
Katso ettei hehkujen sähköjohto ota maihin. Silloin tekee sitä että vaan vilkauttaa valoa. En tiedä voiko hehku hajota siten että on oikosulussa, mahtaisi tehdä samaa.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm TD Epic:n elvytystä
ViestiLähetetty: 17.12.2020 00:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2739
Paikkakunta: Koria
Otin hehkujen syöttöjohdon irti hehkutulpasta. Ilman kuormaa releen ajastintoiminta toimi, merkkivalo syttyi ja paloi n. 5-7 sek. Myös 1-sylinterin hehkutulpan vaihdoin, entinen oli ihan mekaanisesti rikki. Kun kytkin syöttöjohdon paikalleen, niin tilanne oli entisenlainen :( . Rele vain naksahtaa, mutta ei jätä hehkuja päälle. Myöskään merkkivalo ei edes ehdi syttyä.
Mittasin vielä hehkupiirin kokonaisvastuksen releen lähtevästa ruuvista akun - napaan. N. 1,4 ohmia johdot mukaanlukien, vaikutti minusta oikealta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm TD Epic:n elvytystä
ViestiLähetetty: 21.12.2020 23:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2739
Paikkakunta: Koria
Mitenkähän mahtaa EPICin johtoliittimen saada takaisin kiinni. Tuossahan on 13-napainen pyöreä liitin 120 asteen kiertolukituksella. Harjoittelin avausta ensin varaosalla. Auki lähti, mutta takaisin kiinni ei kirveelläkään. Tuntuu, että kiertokappale lukittui aukiasentoon, siis 120 astetta aukikäännettynä. Edes irrallisena ei käänny takaisin kiinniasentoon.
Onko tuohon joku kikka? Kun ei raakaa väkivaltaa haluaisi käyttää...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm TD Epic:n elvytystä
ViestiLähetetty: 14.04.2021 12:30 

Viestit: 102
Paikkakunta: Siikajoki
XM-Hannu kirjoitti:
Kokeillaanpa, saisiko itse aiheutettu julkisuuspaine aikaan tämän, XM TD -99 2,1 BTE-koneisen kaunottaren, kuntoonsaattamisen nopeutumista. Jospa yrittäisin kertoa kaikista eteen tulevista niin harmin, kuin ilonkin aiheista. Kuviakin saatan silloin tällöin liittää, ainakin silloin, kun on tietotekniikkaguru maisemissa.

Vähän hitaasti on alkanut tämä projekti. Sen verran olen käymättömyyden syytä selvittänyt, että hehkurele ei tunnu toimivan. Tai ei siis toimi, kuten vahemmassa Y3 TD:ssä. Kun virrat kääntää päälle, niin rele vetää päälle alle 1/10s ajaksi. Naksahtaa kyllä, mutta ei jää päälle. Eikös pikahehkutuskin vaadi sentään 1-2 s. Myöskään hehkun merkkivalo ei mittaristoon syty hetkeksikään. Onkohan tässä Epic-koneen kanssa pikahehkut, vai vanha hidas hehkutus?


Hei.

Itselläni myös -99 2,1 td automaatti odottaa inspiraatiota. epic pumppu vaatis huoltoa ja autossa myös lievä öljyvuoto jossakin vaihteiston ja moottorin välissä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm TD Epic:n elvytystä
ViestiLähetetty: 15.04.2021 15:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
xmrane kirjoitti:
Itselläni myös -99 2,1 td automaatti odottaa inspiraatiota. epic pumppu vaatis huoltoa ja autossa myös lievä öljyvuoto jossakin vaihteiston ja moottorin välissä.
Meilläkin samanmoinen, taisi olla '98 kuseskeli samalta suunnalta. Venttiilikopan tiivisteen vaihdolla rauhoittuivat pahimmat, mutta jonnekin määrittämättömään paikkaan turbon suunnalle tuntui vielä vuotoa jäävän. Ei keretty ikinä selvitellä loppuun asti, kun päätyi purkuun. Varaosaksihan se alunperin oli hommatukin, vaikka sillä sitten käytiinkin välillä Norjassa kääntymässä, kun niin hyväksi varaosaksi osoittautui. Kone Epiceineen olisi kyllä lattialla odottamassa uuden onnellisen omistajan löytymistä, kun siitä ei paljoa varaosaksi puolison bensakoneiseen ole. Ja olisi kyllä irrallinen Boschin pumppukin moiseen, jos Epicin kanssa taisteluun kyllästyy...



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: