|
Kirjoittaja |
Viesti |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 03.04.2021 22:37 |
Viestit: 2161
|
Aikanaan 1500 GL Wingin omistaneena, en voi hirveesti sen ominaisuuksia kehua. Nopeudella 50km/h ohjaus alkoi vatkaamaan hulluna, mutta rauhoittui, joko nostamalla, tai laskemalla nopeutta ja oli kuulemma kaikkien ominaisuus. Sen jälkeen siirryin BMW K 1200 LT:n ja pyörä oli kuin eri planeetalta, mutta olihan jo aikaakin kulunut kehitys vuosisssa.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 03.04.2021 23:32 |
Viestit: 5856 Paikkakunta: Lahti
|
kaseva kirjoitti: P.S. Goldwingin ajettavuutta ja ketteryyttä ei muuten kannata lähteä arvioimaan ilman omakohtaista kokemusta. Moni on yllättynyt. Tässä on pakko olla jotain perää, 10v sitten Pariisissa ihmettelin kun kaupunkiruuhkassa puikkelehtivien skootterimiesten seassa veteli useampikin Wingi ihan samoista raoista, muita vastaavia isoja mopoja ei näkynyt.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 04.04.2021 00:42 |
Viestit: 1878
|
Xarin huomio lienee naulan kantaan. Ylikokoinen skootterihan Goldwing oikeasti on.
Se mikä harmittaa tänään: En keksi mitään.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 04.04.2021 00:57 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Xari kirjoitti: Tässä on pakko olla jotain perää, 10v sitten Pariisissa ihmettelin kun kaupunkiruuhkassa puikkelehtivien skootterimiesten seassa veteli useampikin Wingi ihan samoista raoista, muita vastaavia isoja mopoja ei näkynyt. Täytyy siis olla isot raot, jos skoottereilla mahtuu. Paria skootteria on tullut ajeltua ja ovat ne kyllä niin karmeita, ettei mitään tolkkua. 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 04.04.2021 01:02 |
Viestit: 1878
|
Skootterilla ajaminen vaatiikin ihan erityistä luonnetta. Niissä hommissa ei motoristit pärjää.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 04.04.2021 09:45 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
Mitäpä luonnetta mulla oli 6 vuotta molemmat siis wingi ja skootteri toi skopa on vaan niin kätevä kaupungissa verrattuna wingiin.
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
hogander
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 04.04.2021 11:18 |
Viestit: 532
|
hogander kirjoitti: hogander kirjoitti: Luottamus sitikan käyttövarmuuteen koki kolauksen tänään. Kone todennäköisesti leikkasi kiinni. Starttikaan ei enää jaksa pyörittää. Harmittaahan se.  Tämän näköistä jälkeä:  Toisen puolella pakoventtiilit osuneet mäntiin. Kampi ja pakoventtiili toisesta poikki ja männässä reikä. Toisessa männässä vain jälki osumasta. Mikähän mahtaa olla syy? Jakohiha hypännyt pari hammasta? Auto oirehti pitkään siten, että kuumana kuului terävä "takatus" juurikin tällä puolen joka nyt paskana. Venttiilvälysten säätö ei auttanut. Ja taas mennään! Auto leimattu pääsiäiseksi ja taas ajossa. On se GSA vaan ennen kaikkea hauska auto.  Noin viisi vuotta siinä meni, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan 
|
|
|
|
 |
vtsbx
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 09.04.2021 19:54 |
Viestit: 526
|
Saatanan rakkine nykii ja pätkii vieläkin.. uskottava se kait 17 suuttimen kokemuksella että toimii ne..
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 30.04.2021 14:27 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Taas tänään sitä tajusi vääränmerkkisen käyttäjänä kuinka hienoa se on, että sitikanomistajaa palvelee erittäin aktiivinen ja asiantunteva foorumiyhteisö... Harmin aihe siksi, koska vääränmerkkisen kanssa vastaavasta ei voi kuin haaveilla 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 30.04.2021 22:27 |
Viestit: 1417 Paikkakunta: Porvoo
|
Teuski kirjoitti: Taas tänään sitä tajusi vääränmerkkisen käyttäjänä kuinka hienoa se on, että sitikanomistajaa palvelee erittäin aktiivinen ja asiantunteva foorumiyhteisö... Harmin aihe siksi, koska vääränmerkkisen kanssa vastaavasta ei voi kuin haaveilla  Jos Subaruun viittaat,niin kovin merkkiuskovaisia ovat omistajat..(Ainakin vanhemman kaluston omistajat)Yhdysvalloissa paljon autoja,myös foorumeita, Mutta jos tupaöljyllä käyvä,ei kannattane mennä nolaamaan itseään jenkkifoorumeille.. https://www.subarumemphis.com/subaru-owner-clubs.htm
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
vtsbx
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 12.05.2021 14:44 |
Viestit: 526
|
Routapatit, keturalleen asennetut pakoputken pannat ja erinomaisesti toimiva hydromystinen jousitus..
|
|
|
|
 |
citrophoros
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.05.2021 19:01 |
Viestit: 404 Paikkakunta: Etelä-Pirkanmaan seutukunta
|
Piti ottaa digivalokuva vastatehdystä kaupasta uudesta Citroënista kylkien isojen sivumainostarrojen takia - totta kai juuri tällöin Panasonic Lumix 4K DMC-TZ100:n akku tyhjeni. Eipä ole koskaan aiemmin sipannut ennen käyttöä. Tuli fläshbäkki: Kun veljeni Ford Sierra turbotekniikalla varastettiin Toijalan keskustasta 90-luvulla ja löytyi metsän keskellä Punkalaitumella, niin filmirullakameran paristot tyhjät. Sierrasta oli viety kaikki turboelementit. Aika näky siellä syvällä metsässä konepelti ylhäällä ja yläelementit vietynä moottoritilasta.
Lisää tämän päivän harmia koitui tankkauksesta! Vasta kolmannella kerralla onnistui! Tarina: Helatorstaiviikon alkupäivillä Osuuspankki lähetti tekstiviestin epäilyttävästä tilisiirrosta: NINE POINT EIGHT veloitti 1,02 euroa. Kortti meni sulkuun. Kun ajoin tänään tankkaamaan, muistin vasta 98-pistoolia lykätessäni ranskalaiseen kortin olevan suljettu. Takaisin kotiin ja uusi kortti käyttöön, allekirjoitus taakse. Nyt sitten herja taas Mallaksen Neste EXP:llä: väärä salasana. Takaisin kotiin ja nettiiin pankin sivuille: Mikäli lukitun kortin tilalle tulee uusi kortti, salasana tulee muuttumaan. En ole saanut vielä kirjettä uudesta kortin salasanasta. No, varmaankin ensimmäisen kerran tällä millenniumilla piti maksaa polttoaineostos automaattiin seteleillä, nyt Shellin V-poweria tankkiin ensin 50 eurolla ja sitten 20 eurolla.
Tahtoiko kohtalon voimat evätä autokauppa-aikeeni? Mietin.
25 C5 X PureTech 225 21 C4 PureTech 130 19 C3 Aircross 110 15 C4 Aircross 1,6i 12 C4 VTi 120 Exclusive 05 C4 1,6i 16v VTR coupé 03 C5 2,0i 16v SX berline 98 Xsara 2,0i VTS coupé 95 ZX 1,9i Volcane berline 93 BX GTI berline 91 Visa 14 TRS berline
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 22.05.2021 19:55 |
Viestit: 5124
|
citrophoros kirjoitti: ... No, varmaankin ensimmäisen kerran tällä millenniumilla piti maksaa polttoaineostos automaattiin seteleillä, nyt Shellin V-poweria tankkiin ensin 50 eurolla ja sitten 20 eurolla.
Tahtoiko kohtalon voimat evätä autokauppa-aikeeni? Mietin. Ei, kyllä ne olivat oikein suopeita, voi olla että monessa paikassa olisi tarvittu erikoisvarusteltua DeLorean DMC-12, että löytäisi seteleillä toimivan bensa-automaatin... Itse tosin yllätyin jokunen vuosi sitten SEOn asemalla kun ainoa mahdollinen maksutapa automaattiin oli seteli.
|
|
|
|
 |
xanpoke
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 27.05.2021 17:37 |
Viestit: 509 Paikkakunta: NAKKILA
|
Harmitti niin pirusti laittaa hienokäyntinen Xantia Break romurin kyytiin. Samaan kyytiin meni toisenkin santun osia, ehjät ovet, konepelti+ paljon muuta sälää. Paljon ei mieltä lämmitä myyntihinta 150€ johon hintaan tarjosin kulkinetta palstalla. Sentään ehdin pelastaa joitakin osia mm. pumpulta ohjaustehostimelle menevän uuden putken.
|
|
|
|
 |
Mustis
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 27.05.2021 20:06 |
Viestit: 818 Paikkakunta: Ylivieska
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 28.05.2021 07:02 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Kesän tullen sitä tulee taas selailtua Nettiautosta ja Torista vanhempia vehkeitä. On ihmisillä kyllä suhteellisuudentaju hämärtynyt aika roimasti, ihan käsittämättömiä hintapyyntejä nykyään vaikka olis minkälaista paskaa tarjolla  Olis edes sinnepäin että voisi kehdata mennä tinkimään...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 28.05.2021 09:03 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Jep, reilu 10v sitten ei saanut museorekisteröidystä, alle 100 tkm ajetusta Fordista sen vertaa mitä nyt pyydetään jostain peltoautona käytetystä saman mallisesta. Vaikeaa on tosin myymisenkin kanssa, asiallisesti hinnoitellunkin harrasteauton pitäisi olla kaikin puolin näyttelykuntoinen, sille pitäisi tehdä kaupan päälle täysi huolto, antaa takuu ja neuvontapalvelu puhelimitse.
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 28.05.2021 09:37 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Hessu kirjoitti: Jep, reilu 10v sitten ei saanut museorekisteröidystä, alle 100 tkm ajetusta Fordista sen vertaa mitä nyt pyydetään jostain peltoautona käytetystä saman mallisesta. Vaikeaa on tosin myymisenkin kanssa, asiallisesti hinnoitellunkin harrasteauton pitäisi olla kaikin puolin näyttelykuntoinen, sille pitäisi tehdä kaupan päälle täysi huolto, antaa takuu ja neuvontapalvelu puhelimitse. Se vaan on kylmä tosiasia, että se '86 Escortti ei ole sama asia kuin '76 Escortti 10 vuotta sitten vaikka olis kuinka siistissä kunnossa 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 28.05.2021 21:33 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
C5 2.0 bens -03 tuulilasi rupesi halkeamaan itsestään. Auto on ollut liikennekäytöstä poistettuna viime syksystä asti, nyt käytin leimalla ja jatkoin poistoa. Pari päivää sitten huomasin ohimennen että tuulilasin alareunasta apumiehenpuolella oli nousemassa n 10cm halkeama. Seuraavana päivä oli tullut halkeamaan muutama sentti lisää pituutta. Porailin lasiin viirun eteen pari reikää ja laitoin kiinalaisella 3€:n lasinkorjaussysteemillä siihen hartsia, vai mitä liimaa se on. Saas nähdä miten pysähtyi eteneminen? Jos viiru menee kuljettajan puolelle näkökenttään tai reunasta reunaan, on se kenties tämänkin auton tuho... 
Liitteet: |

C5 tuulilasin korjaus 28.5.2021_n.jpg [ 38.03 KiB | Katsottu 14059 kertaa ]
|
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 28.05.2021 22:28 |
Viestit: 2644 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
eskere kirjoitti: Porailin lasiin viirun eteen pari reikää ja laitoin kiinalaisella 3€:n lasinkorjaussysteemillä siihen hartsia, vai mitä liimaa se on. Saas nähdä miten pysähtyi eteneminen? Jos viiru menee kuljettajan puolelle näkökenttään tai reunasta reunaan, on se kenties tämänkin auton tuho...  Itsellä onnistui kolmas poraaminen vasta, kun jostakin luin että reikä pitää porata halkeamasta parin sentin päähän ja itse halkaista lasi sinne reikää kohti. Ilmeisesti siellä joku mikrohalkeama tai jännitys on, että jos siihen halkeaman päähän poraa niin jatkaa halkeamista. Eli kyllä se onnistuu. Ja jos ei, niin tuossa pihassa olis melko siistin oloinen lasi paalattavassa muhkussa, puran siitä kojelaudan pois niin lasin irrotuskin pitäisi onnistua suht helposti. Ainakin Xantiasta oli helppoa feinmasterilla..
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 30.05.2021 10:16 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
eskere kirjoitti: Jos viiru menee kuljettajan puolelle näkökenttään tai reunasta reunaan, on se kenties tämänkin auton tuho...  Siinä vaiheessahan on hyvä ajaa auto lasiliikkeeseen lasinvaihtoon. Jos ei ole kerran tai pari jo tuon auton eliniän aikana lasia vaihdettu, niin lienee jo sen verran naarmuilla, että joutaa vaihtoon. Kulutusosahan sekin oikeastaan on. Halkeama on vain positiivinen asia, kun silloinhan vaihto menee vakuutuksen omavastuun hinnalla.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 30.05.2021 13:31 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Teuski kirjoitti: laakeri se taas yrittää keulia mutta nyt ei kyllä ihan onnistunut, ottaisitko itse ´03 ceevitoseen kaskon ja tuulilasivakuutuksen?  Juu en. Ei ole oikeasti mitään tietoa, paljonko tuo ikäiseen lasivakuutus maksaa. Tuskin sentään kauheasti? Mutta toisaalta tuskin lasikaan ihan älyttömiä maksaa?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Päivän harmin aihe Lähetetty: 18.06.2021 12:29 |
Viestit: 5856 Paikkakunta: Lahti
|
Ei pysy vedet sisässä vieläkään, romutuspalkkiorahatkin on jo käytetty.......... 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
|