Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 38 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Paras aine
ViestiLähetetty: 04.12.2009 13:01 

psjääkäri kirjoitti:
Kun ei vanhan kansan myrkyt kelpaa tiivisteiden, ei maalipinnan huoltoon, yhdyn tuohon aseöljyn kannattajien mielipiteeseen. Paras on mielestäni CRC.
Aseöljy on hyvää joka paikkaan. Käytän sitä varsinaisten kohteiden lisäksi, lukoissa, myös Abloy-lukoissa, antipirspiranttina haiseviin kainaloihin, jalkahien eliminointiin ja suun raikasteena. Ei muuten hengitys haise ja on suussa mukava, tukeva, ehkä pyöreähkö maku.

No siihen sitä tuli päädyttyä kun en sitä silikoonipuikkoa löytänyt, ja itsellä sattui olemaan aseöljyä. Tarkoittaako CRC samaa kuin aseöljy. Kun olen ollut huomaavinani, että on CRC:tä, ja sitten on vielä erikseen aseöljyä, sama pohja niissä varmaan on, mutta onko varsinainen aseöljy vielä parempaa, vai onko se vain samaa aina. Eli onko CRC=ASEÖLJY ?

Poissa

ViestiLähetetty: 04.12.2009 13:23 
hssumies kirjoitti:
Eli onko CRC=ASEÖLJY ?

CRC on tuotemerkki.

ViestiLähetetty: 04.12.2009 13:47 

Nimenomaan CRC:n aseöljyä tarkoitin minä. On niitä muitakin tuotemerkkejä, varmaan saman asian useimmat niistäkin ajavat. Tuo "mainostamani" olen itse ihastunut. Hyvän hajuistakin.

Poissa

ViestiLähetetty: 04.12.2009 23:09 

Heh, jenkkien ihmeaine käy tähänkin hommaan:)

http://www.wd40.com/uses-tips/category/ ... s-boating/

Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa

ViestiLähetetty: 04.12.2009 23:36 
vibes kirjoitti:
Heh, jenkkien ihmeaine käy tähänkin hommaan:)
http://www.wd40.com/uses-tips/category/ ... s-boating/

Taitaa käydä ihan vaikka mihin. Pari päivää sitten käytin sitä ZX:n lukkomekanismeihin crc-puhdistuksen jälkeen, ja ovet ovat menneet ihan suosiolla kiinni pakkasesta huolimatta! Tuntui tosi oudolta, kun suljin oven ja odotin sitä tympeää "thumps"-ääntä, johon olen tottunut talvisin kun zeksin ovi ei suostu menemään kiinni, mutta sitä ei kuulunutkaan , vaan ovi meni ihan nätisti kiinni! Katotaan nyt miten pitkäaikainen vaikutus tuolla WD-40:llä on, mutta olen toiveikas.

svc: kannattaa kokeilla zx: oviin tätä. Ainakin mulla toistaiseksi auttanut, ensin kunnon puhdistus crc:llä ja sitten WD-40:ä niihin ovien lukkomekanismeihin!

ViestiLähetetty: 05.12.2009 08:38 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
Katotaan nyt miten pitkäaikainen vaikutus tuolla WD-40:llä on, mutta olen toiveikas.

Vanhan vitsin mukaan vaikutus- ja tehoaika on merkitty jo nimeenkin (40 päivää), mutta kyllä WD toimii "kuivanakin".

Huhun mukaan aineen pohjana on kalaöljy, siksi sitä voi vaikka syödäkin. Alunperinhän aineen kehitti "rakettifirma" ohjusten varastointisuoja-aineeksi (Water Displacement) joten kelpaa hyvin siviilipuolen sovelluksiinkin ...

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa

ViestiLähetetty: 05.12.2009 11:33 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
svc: kannattaa kokeilla zx: oviin tätä. Ainakin mulla toistaiseksi auttanut, ensin kunnon puhdistus crc:llä ja sitten WD-40:ä niihin ovien lukkomekanismeihin!
Mitä CRC:tä käytit Puhdistamiseen? Esim. CRC 5-56 on vastaava Water Dispersant, kuin WD-40. Vanha paksuuntunut rasva lähtee melkeinpä parhaiten jarruosien puhdistusaineella. Aseöljy notkistaa myös tehokkaasti vanhaa vaselinia.

Aikanaan Fiat Unoon tehosi lopulta se, että irrotin lukkomekanismit kokonaan ja pesin ne asetonilla. Sitten sumutin niihin valkovaseliinia ja asensin lukot alareunastaan auki olevan muovipussin sisällä takaisin oveen. Leikkasin vain pussiin tarpeelliset aukot vivustoille. Pussi suojasi lukkoa ikkunan tiivisteiden kautta valuvalta vedeltä.

Fiatin ongelmana oli talvisaikaan se, että korin poistoilma kulki ovien kautta, jolloin hengitysilman kosteus kondensoitui ja jäätyi ovien sisään. Tämä poistoilmareitti toimii ehkä välimeren ilmastossa, mutta pohjolan talvessa se ei ollut oikein toimiva. :roll:

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa

ViestiLähetetty: 05.12.2009 13:36 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Sovitaanko että jatkossa ei puhuta pelkästä CRCeestä mainitsematta mikä niistä? Se on tuotemerkki, jonka valikoimaan kuuluu useita kymmeniä totaalisen erilaisia aineita!

5-56 ja WD40 ovat periaatteessa samantyyppisiä yleisaineita, jotka eivät ole hyviä missään mutta kohtalaisia kaikessa voitelussa. Esimerkiksi irrotukseen on monta kertaa tehokkkaampia aineita, jotka on nimenomaan irrotukseen tarkoitettuja.
Mutta pikkusen eroa noilla kahdella kilpailijalla on, muistaakseni niin päin että WD40 on vähemmän voiteleva mutta paremmin irrottava? Joka tapauksessa niiden kahden käyttäminen parina samaan tarkoitukseen on turhaa, molempien käytöllä ei saada niin olennaista eroa toiseen nähden.

Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa

ViestiLähetetty: 05.12.2009 14:20 
Ekaks: älä nyt zX huuda, olen sentään aika hyvä ihmiseksi vaikken näistä aineista paljoo tiedä :? En vaan sillä hetkellä muistanut mikä CRC oli kyseessä, piti mennä tänään talliin tarkistamaan.

Käyttämäni CRC-tuote on QUICKLEEN, ei siis esim. handcleaner. Jos Kimmon 40 päivää pitää paikkansa, olen ihan tyytyväinen, on pikkujuttu käsitellä nuo lukkomekanismit 40 päivän välein talven aikana. Kärsittyäni muutaman talven noita zeksin ovia olen valmis epätoivoisiinkiin kokeiluihin, on aika ärsyttävää istua autossa parkkipaikalla ja odottaa, että se ehtii lämmetä niin paljon, että ovi pysyy kiinni ja uskaltaa lähteä liikkeelle. Kerran on takaovi auennut liikenteessä kun olin ajanut jonkun matkaa ja auto lämmennyt, ei sentään onneksi lentänyt ihan selälleen ... Näitä aineita sattui vaan tällä kertaa löytymään tallista (jonne ei mahdu minkäänlaista autoa...)

ViestiLähetetty: 05.12.2009 16:22 

Ennenvanhaan CRC oli yleissana kaikille ruosteenirrotusaineille nykyään on litkuja sen tuhansia ja mitä sopimista siinä on ottiko hermoon vai jäikö lääkitys heikolle? Ja pääasia on jos hyöty on saavutettu vai ? :lol: :lol:

C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa

ViestiLähetetty: 05.12.2009 17:02 
Tämä on ollut hyvä aihe, joten jatketaan: mikä olisi paras hoitoaine nahkapenkeille, sellainen joka olisi helppokäyttöinen ja lopputulos olisi hyvä?

ViestiLähetetty: 05.12.2009 20:29 
Käyttäjän avatar

Ihan vaan nahan hoitoaine.
Äidin kaapista löytyy kaikki, mutta jos saman aineen eteen lisätään autonhoitotuote, niin hintakerroin on neljä. :D

Poissa

ViestiLähetetty: 05.12.2009 20:49 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
Tämä on ollut hyvä aihe, joten jatketaan: mikä olisi paras hoitoaine nahkapenkeille, sellainen joka olisi helppokäyttöinen ja lopputulos olisi hyvä?
Tuossa erään toisen foorumin keskustelua aiheesta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... hka*+hoito
ja
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... hka*+hoito

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 38 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2