|
Kirjoittaja |
Viesti |
pvalila
|
Viestin otsikko: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 23.07.2021 15:01 |
Viestit: 3806
|
Voyagerit ja Scenicit, mihin ne katosivat? Mun arvaukseni on se, että osa ostajista siirtyi katumaastureihin. Katumaasturit ovat isohkoja autoja, jotka eivät kuitenkaa ole läheskään yhtä tilavia sisältä kuin samojen äärimittojen tila-autot. Tilan väheneminen ei haitannut, koska sille tilalle ei kai oikeasti koskaan ollut tarvettakaan? Toinen arvaukseni on, että osa porukoista yksinkertaisesti palasi ostamaan farkkuja: vähän vähemmän tilaa, mutta usein kuitenkin aivan tarpeeksi. Eikä parkkiksella tarvitse etsiä sitä suurinta ruutua.
Eniten taitaa olla kyse muodista: MPV on nyt vain out ja SUV in. Järkevää se näinpäin tuskin on mutta koska muoti olisi järjen mukaan mennyt?
Koska muodissa ei mitään järkeä ole jatkossakaan niin ennustan perinteisen sedanin paluuta, ihan puhtaasti ulkonäkösyistä.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 23.07.2021 19:18 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
Isommat lapset lähteneet jo kotoa tai tulleet niin vanhoiksi ettei niitä saa samaan kyytiin kirveelläkään, näin lähipiirin neljällä moisen omistaneilla, ja nykynuoriso kun ei saa ensimmäistäkään aikaan kuin vasta viime metreillä niin mitä sitä tila-autolla.... 4D sedan, ei helvetissä  koita moisella kuskata vaikka polkupyörää.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Jr-
|
Viestin otsikko: Re: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 23.07.2021 20:40 |
Viestit: 148
|
Voi kumpa tulisi jokin yhtä järkevä, mukava ja hyvä kulkine kuin Xsara Piasso ja vaikka sähköisellä voimalinjalla.
|
|
|
|
 |
torneol
|
Viestin otsikko: Re: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 23.07.2021 20:54 |
Viestit: 516 Paikkakunta: Sipoo
|
Hyvin kulkee 4d sedanilla pyörä. Paremmin kuin Picassossa. Tällää vaan tellingin vetokoukkuun, niin autoon mahtuu vielä porukkaakin, kun penkkäjä ei ole kippailtu. Toki koukun saa myös MPV autoihin.
Se fillarin kuskaus on kuitenkin vähäistä, niin oma ajomukavuus menee sen edelle.
|
|
|
|
 |
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 24.07.2021 08:25 |
Viestit: 1929 Paikkakunta: Helsinki
|
No meillä oli aikanaan Partner -99 bränikästä luokkaa 13-14v ajan, joten ihan pirun tyytyväisiä tuohon oltiin, jonka jälkeen kierreltiin vaikka mitä autoja, merkkejä ja malleja läpi, myös SUV Qashqai II muodossa, mutta vuosi sitten palattiin Berlingoon ja vieläpä sen jatkettuun XL-malliin 5-paikkaisena ja nyt on taas hyvä. Tilaa riittää, vetomassaa on as.vaunullekin, eikä tartte sisään astuessa polvista niiailla tahi selkää köyristää Eli tuo tila-auto segmentti on kutistunut tosiaan SUV-muodin myötä, mutta myös sen järjettömyyden vuoksi. Sitä käyttökelpoista tilaa noissa ei ihan hirveästi enempää ole mitä farkussa, mutta hintalappua sen sijaan kyllä riittää = kallis muotoilu on syönyt tilat, joista ehkä karmaisimpana esimerkkinä kaikkien tila-autojen äiti, Espace, kuinka se on niin totaalisen kastroitu ja vastaa nykyisin kooltaan enempi Grand Sceniciä. No kaikesta tästä on seurauksena että ne jotka tosiaan sitä tilaa tarttee, menee näihin paku-pohjaisiin Berlingo, Rifter, Combo, Proace City, jotka muuten kaikki ovat tasan yksi ja sama auto hiukan eri maustein 
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24 Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 24.07.2021 10:47 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
Taitaa täällä pysyä tila-auto vielä useammankin vuoden käytössä, vanhin vintiöistäkin oletettavasti viitisen vuotta vähintään kotosalla asuu, nuorin aika paljon pitempään, ja istuinpaikkojakin tarvitaan enemmän kuin se perus viisi kappaletta. Vaihtoehtoja on aika niukasti tarjolla, ja kun yhtälöön sotketaan ns. nollabudjetti, niin iso osa karsiutuu sitäkin kautta. Yllättävän paljon sopii matkatavaraakin kahden aikuisen, neljän lapsen ja reissutavaroidenkin kanssa, jopa viime lomareissulta mukaan tarttuneet tuplarattaat sopi kaiken mainitun sekaan ongelmitta. Siis C-kasiin...
Irrotettavat/siirreltävät erillispenkit on kyllä luksusta arkeen, tarvittaessa toimii pikkupakuna, tai seitsemän hengen kuljettimena, ja mitä tahansa siitä väliltä. Vielä ei jälkikasvu ole valitellut etteikö olisi tilaa, koirakin kulki vielä kevääseen asti seassa mukana, ja silti sopi talvisetkin reissukamat mukaan...
Seitsenpaikkaisia muita vaihtoehtoja on välillä tullut katseltua, maastureistakin noita löytyy mutta ainakin ne mitä piha/lähipiiristä löytyy ovat paljon pienempia sisältä mitä C8. Farmariautot jää armotta pois, koska silloin pitäisi valita liikkuuko koko porukan kanssa vai matkatavaroiden, ellei sitten vaihtaisi valmistusmaata uudelle mantereelle eli esim jenkkilästä sämpylä-Capricen suuntaan. Pituuttakin olisi heti metri ellei enemmänkin Xm breakiin verrattuna... Ja se miksi paikkoja seitsemälle, pitäähän se viimeinenkin "tyhjä" penkki omilla täyttää...
Onhan tuossa pihassa toki toinenkin mihin koko sakki sekaan sopii, Series Lantikka, mutta sillä ei erinäisten syiden takia edes haaveile lähtevänsä teille missä haluttu nopeus on enemmän kuin 60km/h... Tosin jos sopivasti sattuisi pitkä Series ajautumaan kynsiin, niin semmoisen voisi ehkä rakentaa koko porukan reissupeliksi, tuosta pätkästä ei semmoiseen oikein olisi...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 24.07.2021 11:15 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
torneol kirjoitti: Hyvin kulkee 4d sedanilla pyörä. Paremmin kuin Picassossa. Tällää vaan tellingin vetokoukkuun, niin autoon mahtuu vielä porukkaakin, kun penkkäjä ei ole kippailtu. Toki koukun saa myös MPV autoihin. Sehän likaantuu ja nistit varastaa sen liikennevaloissa. Aikoinaan kun kaveritkin tila-autoja vielä tarvitsi niin ne maksoi täällä aivan päättömiä.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
torneol
|
Viestin otsikko: Re: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 24.07.2021 12:05 |
Viestit: 516 Paikkakunta: Sipoo
|
Xari kirjoitti: Sehän likaantuu ja nistit varastaa sen liikennevaloissa. Omaani kuskatessa parilla liinalla kiinni. Paskastuu se pyörä polkemallakin, niin ei se haittaa. Penkistä kun ottaa pehmusteen sisään, niin ei sekään kastu. Nojapyörässä on sekin hyvä puoli, että ihan joka nisti ei sitä polkemalla varasta  .
|
|
|
|
 |
Säxä77
|
Viestin otsikko: Re: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 24.07.2021 13:12 |
Viestit: 469
|
Xari kirjoitti: Isommat lapset lähteneet jo kotoa tai tulleet niin vanhoiksi ettei niitä saa samaan kyytiin kirveelläkään, näin lähipiirin neljällä moisen omistaneilla, ja nykynuoriso kun ei saa ensimmäistäkään aikaan kuin vasta viime metreillä niin mitä sitä tila-autolla.... 4D sedan, ei helvetissä  koita moisella kuskata vaikka polkupyörää. Eipähän tule penkkeihin ketjurasvaa, muuta likaa ja naarmuja. Noiden kätevien monikäyttömallien kanssa on kiusaus ahtaa mukaa kaikkea teräväkulmaista ja likaista kun kerran kyytiin sopii. Ei se vanhassa käyttöautossa haittaa, mutta uudemmassa autossa jonka jälkimyyntiarvollakin on merkitystä, tarvitaan joko itsehillintää tai apuvälineitä tavaran kuljettamiseen auton katolla tai perässä.
|
|
|
|
 |
torneol
|
Viestin otsikko: Re: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 24.07.2021 14:50 |
Viestit: 516 Paikkakunta: Sipoo
|
Halpa Picasso oli oiva laite. Sillä oli mukava mennä Lappiin, yhtä hyvä oli heittää penkit pois tai kipata nurin ja kuskata polttopuita. Ihan uudella ja oikein siistillä ei ehkä raaskisi.
|
|
|
|
 |
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 25.07.2021 09:06 |
Viestit: 1929 Paikkakunta: Helsinki
|
Säxä77 kirjoitti: Ei se vanhassa käyttöautossa haittaa, mutta uudemmassa autossa jonka jälkimyyntiarvollakin on merkitystä No olisi se yhtä helvettiä jos auton jälleenmyyntiarvoa pitäisi jatkuvasti miettiä. Auto on käyttöesine, joka palvelee tarpeessaan. Jos on tarve kuskata sillä vaikka tiiliskiviä, niin sitten kuskataan, mitä sitä sen enempä päätänsä asialla pähkimään. Toki asianmukainen suojaus jne. pitää olla ettei sitä autoa sentään potkita kuin vierasta sikaa, mutta ei se nyt mikään pyhä lehmäkään sentään ole, herran jestas! 
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24 Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 25.07.2021 14:09 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
HiTec kirjoitti: No olisi se yhtä helvettiä jos auton jälleenmyyntiarvoa pitäisi jatkuvasti miettiä. Auto on käyttöesine, joka palvelee tarpeessaan. Jos on tarve kuskata sillä vaikka tiiliskiviä, niin sitten kuskataan, mitä sitä sen enempä päätänsä asialla pähkimään. Toki asianmukainen suojaus jne. pitää olla ettei sitä autoa sentään potkita kuin vierasta sikaa, mutta ei se nyt mikään pyhä lehmäkään sentään ole, herran jestas!  Aika moni jäis ostamatta jos moisia pitäisi miettiä, varsinkin noissa "paremmissa" arvonpudotus on nykypäivänä todella julmaa, runsas käytettyjen tuonti pudottaa ns. premiumautojen arvoa vauhdilla.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Jr-
|
Viestin otsikko: Re: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 25.07.2021 18:06 |
Viestit: 148
|
torneol kirjoitti: Halpa Picasso oli oiva laite. Sillä oli mukava mennä Lappiin, yhtä hyvä oli heittää penkit pois tai kipata nurin ja kuskata polttopuita. Ihan uudella ja oikein siistillä ei ehkä raaskisi. Pyykinpesukone ja muut kodinkoneet oli myös helppo kuljettaa Picassolla.
|
|
|
|
 |
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 25.07.2021 19:43 |
Viestit: 1929 Paikkakunta: Helsinki
|
Jr- kirjoitti: Pyykinpesukone ja muut kodinkoneet oli myös helppo kuljettaa Picassolla. Meillä on nyt kuskattu täyskorkeaa pakastinta sekä jääkaappia, vaan menipä tuonne kerran 120 leveä runkopatjakin kontin lattialle kuin retkeilyautossa konsanaan 
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24 Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 25.07.2021 23:20 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
Jr- kirjoitti: Pyykinpesukone ja muut kodinkoneet oli myös helppo kuljettaa Picassolla. Prässihousumiehet vei jääkaappipakastinta Nissan Cedricillä, monellakaan nykysedanilla toi ei kyllä onnistu kun tavaratilan kannet on niin lyhyitä. Mut joo, normikoko telkkareissakin alkaa olla joku 55", ei muuten mahdu ihan pieneen autoon.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 26.07.2021 19:10 |
Viestit: 3806
|
Xari kirjoitti: Jr- kirjoitti: Pyykinpesukone ja muut kodinkoneet oli myös helppo kuljettaa Picassolla. Prässihousumiehet vei jääkaappipakastinta Nissan Cedricillä, monellakaan nykysedanilla toi ei kyllä onnistu kun tavaratilan kannet on niin lyhyitä. Mut joo, normikoko telkkareissakin alkaa olla joku 55", ei muuten mahdu ihan pieneen autoon. Tikkurilassa pyörii nätissä kunnossa oleva Cedric taksikyltti katollaan. Omistajalla on noita muistaakseni kaikkiaan kuusi kappaletta. Cedric taisi olla jousitukseltaan erittäin mukavuuspainotteinen? Sitä en kyllä tajua, kuinka sen perään on saatu jääkaappipakastin mahtumaan! Kattotelineellä tavarat vanhaan aikaan kuljetettiin.
|
|
|
|
 |
torneol
|
Viestin otsikko: Re: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 26.07.2021 20:03 |
Viestit: 516 Paikkakunta: Sipoo
|
Ettei ollut farkku? Siinä oli takalasissa kaksi pyyhintäkin, en muista muissa nähneeni.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 26.07.2021 22:23 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
pvalila kirjoitti: Sitä en kyllä tajua, kuinka sen perään on saatu jääkaappipakastin mahtumaan! Kattotelineellä tavarat vanhaan aikaan kuljetettiin. Takakonttiin pystyyn ja köydellä kiinni 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Sitruunaseppä
|
Viestin otsikko: Re: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 27.07.2021 11:19 |
Viestit: 1242
|
Nuo berlingot ja prtnerit ei kai ole varsinaisesti tila-autoja? Minivaneja? Tila-autolla elämäntapa-autoilu alkoi 1998 Opel Sintralla. Niitä tuli Suomen kourallinen, hinta aivan kauhea ja koko mallin loppu tuli kun auto reputti sivutörmäystestit. Sehän on Chevrolet Transportin lyhyempi, Opel-koneinen versio. Tuo sivutörmäysjuttu on voinut olla yksi syy koko genren muuttumiseen, suoralattiaisia ei taida enää olla kuin Ducato-Crafter-Transit aihioista tehdyt bussin irvikuvat. Kaksi Espace II:a oli myös ihan kivoja. Sehän on sen ykkösen, Tähtien Sota-mallin pyöristetty, lasikuitupintainen versio. Viime vuodet on sahattu Peukotti 806:lla. Erinomainen tila-auto! https://petrolblog.com/2014/01/happy-30 ... lt-espace/
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
|
|
|
|
 |
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 27.07.2021 14:36 |
Viestit: 1929 Paikkakunta: Helsinki
|
Sitruunaseppä kirjoitti: Nuo berlingot ja prtnerit ei kai ole varsinaisesti tila-autoja? Minivaneja? No mitäs ne numeroa suuremmat paku-pohjaiset sitten ovat?  Siksi kaiketi puhutaankin melko yleisesti tila-autoista ja paku-pohjaisista, sillä vaikka tilaa molemmat tarjoavatkin, niin tila-autossa se on tehty (kallis) muotoilu edellä, paku-pohjaisissa budjetti ollut selkeästi niukempi ja siten juuri ne tarjoavatkin parhaat tilat hintalapun euroille 
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24 Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
|
|
|
|
 |
Sitruunaseppä
|
Viestin otsikko: Re: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 27.07.2021 20:28 |
Viestit: 1242
|
Säikeen aloittaja haikailee niiden tila-autojen perään, mitä olivat Evasion, Sharan, Voyager, Galaxy, TransSport ja Carnival. People Carrier, kuten sanotaan Brittein saarilla yhä. Sanalla tila-auto tarkoitetaan tietynlaista autoa, myös sanat juppibemari tai kiesi määrittelevät vieläkin tarkemmin merkin, mallin, värin ja vuosikerrankin. Näiden kolmen sanan käyttö ilmaisemaan jotain muuta autoa on vaihtoehtoista totuutta ja halua johtaa harhaan - tai - tietämättömyyttä. Siinä on syyllisenä myöskin autokauppiaat ja jälleenmyyjäketjut. Nettiauto antaa ruksata "tila-auto" vaikka ilmoituksen tekijä tarjoaisi Puntoa. Tila-auto -nimitystä käytetään urpokekseliäästi ns. perheystävällisistä monikäyttöautoista (MPV), vaikka automerkillä on oikea tila-autokin. Esimerkiksi; Sharan-Touran, Carnival - Carens, Espace - Scenic, Galaxy -C-max. Normaali tila-auto maksaa noin 70.000;- euroa, mikä selittää sekä paniikkihäiriöisen tarpeen käyttää nimitystä tila-auto, puolta halvemmista, 4+3=5 -paikkaisista autoista, että oikeiden tila-autojen harvalukuisuuden.
Ne pakupohjaiset putkipenkkisamettivanerilaatikot on pikkubusseja.
Liitteet: |

Ransu.JPG [ 101.45 KiB | Katsottu 5714 kertaa ]
|

806 interior.JPG [ 112.83 KiB | Katsottu 5714 kertaa ]
|
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 02.08.2021 21:28 |
Viestit: 3806
|
Lähinnä ihmettelen sitä, että mihin ihmeeseen se ihmisten tilantarve niin nopeasti katosi? Oliko sitä koskaan olemassakaan? Scenic oli tulevaisuuden auto aikanaan, mutta nyt koko formaatti tuntuu hiipuneen. Noilla kaiketi ei ole luontaista kysyntää: valmistajat toki mallejaan edelleen tarjoavat mutta kyllä markkinoinnin palo on siirtynyt suuntaa SUV. Tila-autoja ostanevat enää ne, jotka tilaa ihan oikeasti tarvitsevat; buumin aikaan niitä ostettiin kaiketi paljon myös siksi, että ne olivat omana aikanaan "cool".
Jossain vaiheessa luultavasti huomataan, ettei mitään järkeä ole autoissa, jotka näyttävät maastoautoilta mutta eivät sellaisia oikeasti ole. Siinä vaiheessa porukat taas sopulimaisesti painavat jonkin uuden suuntauksen perässä (mikä se uusi sitten tuolloin onkaan).
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Mihin katosivat tila-autot? Lähetetty: 02.08.2021 22:35 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Nousiainen
|
Taitaa noiden "häviämiseen" olla parikin syytä. Ensimmäinen varmasti nykyinen trendi polttoaineiden suhteen. Dieselistä on tehty mörkö ja bensan hinta on hilattu pilviin. Toinen tekijä varmasti on trendi haluta mahdollisimman vähän kuluttavia autoja. Itsella vm. -03 Crysler Grand Voyager 3.3 l bensa ja automaatti. Hörppii semmoset 12 l / 100 km keskimäärin. Nuo isokoriset bensa-autot kun eivät koskaan ole vähän kuluttuavia. Vaakakupissa tuossa kulutusasiassa heiluu mukana myös kuluttajien vaatimat moottoritehot. Iso auto ja pieni moottori olisi vähemmän kuluttava, mutta kuka sitä sitten ostaisi jos pitäisi 20 s kelata nollasta sataan... Toki ne ns. tila-autot, joissa on farmarin takaluukkuun lisätty lisäpenkit joissa istuu vain alle 13 v inehmot, kulkevat pienemmällä, mutta ne ei kyllä oikeasti ole mikään ideaali valinta perheelle, missä on 3 tai enemmän lapsia. Matkatavaratkin pitää jonnekin mahtua... Itseasiassa Chryslerin kanssa tiloiltaan kilpailukykyistä autoa ei löytynyt aikanaan kun oikeasti etsin, muuta kuin Rellu Grand Espace. Sitäkään ei sitten löytynyt bensana ja järkevillä kilsoilla. Joten päädyin Chrysleriin. Mikä taasen kelpaa Citroen ihimiselle, koska A. nimi alkaa C kirjaimella B. Alusta on Citroen maisen pehmeä C. Istuimet ovat mukavat Diesel bussia en ostanut, enkä osta niiden hirmuisten käyttövoimaverojen takia. Toki minä saisin linja-autoksi rekisteröityä ajaa, joka olisi verovapaa, mutta milläs sit vaimo ajais jos ja kun hänen auto olisi minullta tai huollossa.... Nyt odottelen mitä sähköiset versiot tuotavat tullessaan. Netti on näytellyt minulle jo Citroenein Jumpyn pohjalle tehtyä täyssähköistä bussia ja näytti oikein lupaavalta. Sille luvattu range tais olla n. 350 km ja se kyllä riittäisi omiin ajoihin 95 % ajoista. Mökille on matkaa 120 km suuntaansa. Tuon Chryslerin kanssa on jo tottunut siihen että tankata pitää 4 - 5 tunnin yhtäsoittoa ajon jälkeen, etenkin jos paljon motaria.... 120 + km/h. Eli voisi sen pakollisen pikalatauksen tauon yhtä hyvin pitää. Noissa taasen alle keskitulorajan elävän pitää tyytyä odottamaan millaista on tarjonta 10 vuotta vanhoina vastaavissa pirsseissä. Toisaalta 10 v päästä en enää tarvitse tilaa, kun kaikki lapset on maailmalla. Silloin riittäisi jo invamopo 
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
|
|