Wesa kirjoitti:
Onkohan ruotsalaisten testi ollut kokoajan sama, vai onko nekin muttaneet sitä ISO normin mukaiseksi? Vai mikä mahtoi olla vertailu ko videolla? Sinänsä kiinnostava testi ja hyväkuntoisen näköisiä autoja. Oliko se vihreä VSX?
Mutta mitä tulee uusien autojen tuloksiin, niin olisi kiva tietää ulostulonopeus keilakujasta? Kovin nopeasti näyttää ajohallinta vauhdin syövän pois. Tämä on tietysti hyvä turvallisuusmielessä, mutta ajettavuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Ruotsalaisten testi on ollut koko ajan sama.
Hispanojen testissä rata on kapeampi, ja Activat kallistelevat reilusti enemmän kuin pitäisi. Ihmeellistä huojahtelua, ikäänkuin kallistussäädin olisi jumissa, ja reagoi vasta kun kori näkyvästi kallistuu. Se vihreä oli VSX.
Ruotsalaiset tekee testin maksimikuormalla, ei pelkällä kuskilla. Se varmasti jossain määrin suosii automaattisella tasonsäädöllä varustettuja autoja. Ei se noita Activoita olisi nopeammaksi tehnyt, mutta verrokkeja se olis varmasti hidastanut enemmän.
Hispanot toteaa itsekin tossa videon lopulla ettei testi ole vertailukelpoinen ruotsalaisten tekemän testin kanssa.