Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: THP 156
ViestiLähetetty: 19.10.2021 11:18 

Viestit: 461
Paikkakunta: Tuusula
Mikä on totuus tästä myllystä? Nettipalstat pursuaa kritiikkiä ja sieltä saa käsityksen että aivan toivoton , hajoaa jatkuvasti ja hirmu kassista korjata.
Olisko niin että pieni osa omistajista pitää tälläista meteliä. En ymmärrä miten se voi olla niin huono kun teillä kulkaa paljon autoja joissa sellainen kone vie autoa ettenpäin.
Alkoi kiinnostaa uudemman vanhan auton hankinta mutta niissä kaikissa on tuo THP moottori. Vanhempien, huonosti pidettyjen autojen hinta on noussut vuoden aikana mahdottomaksi vaikka ovet olleet myynnisttä yli puoli vuotta ja ei kuulemma ole juuri tinkimisen varaa. Näyttää siltä että ne ovat sijoituksia myyjille kun hinnat jatkaa nousua.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 19.10.2021 17:18 

Viestit: 1242
Toivottavasti vastaukseni on THP156 koneelle. Olikos se nyt niin, että kyseisen moottorin takaisinkierrätyssysteemi, eli EGR syöttää imukanaviin sellaista tauhkaa, että lopulta venttiilit karstottuu, palotila ylikuumenee, mäntä kypsyy ja kone hajoaa? Kun kone on kuulemma suorasuihkutteinen (perinteinen ruutta "pesee" venttiilejä) ja turbo kuumentaa lautaset niin, että kaikki vihreä siirtymä palaa kiinni lautasiin, koneen käyttötunnit loppuu lyhyeen ilman puhdistusta. Jos vaan ajaa ja ajaa, lopulta pistää auton vaihtoon, kun kone ei enää vedä kuin uutena?

Kulemma, moottorin kanavat ja palotila puhdistetaan puhaltamalla kovia, tarkoitukseen tehtyjä muovirakeita imukanavan kautta pieksemään paikat puhtaiksi.
Itse korjaajalle ihan kivaa puuhaa, mutta marmoritiskille avaimet vievälle tuottaa kipua. Muita kohteita, useita ihan loogisia juttuja löysin yhdellä googlauksella;
https://www.northamericanmotoring.com/f ... -read.html
Referoin nyt huoltovälejä, mitä k.o. tekstistä luin;
- Imuventtiilien puhdistus 50-60tkm.
- happianturi, 80-120tkm, vaihda ennen kuin hajoaa
- MAP, imupuolen paineanturit 2kpl, puhdistus 30tkm. välein.
- ketjun kiristimen jousi veltto tai kiristin jumittaa, ketju hyppää silloin helposti, ECU korjaa, väärän ajoituksen voi nähdä OBD":sta LTFT, "pitkän aikavälin polttoaineensyötön korjaus".
- Sähköinen jäähdytysveden termostaatti; vaihto 70tkm.
Linkki yhden ihmeliemifirman kertomukseen, kuinka ongelmat hanskataan suoraan pullosta;
https://tecflow.com/en/the-best-solutio ... -problems/



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 20.10.2021 15:49 

Viestit: 461
Paikkakunta: Tuusula
Kiitos. Se oli selkeä ja asiallinen tietoisku. Liekö eu:n tarkoitus tehdä bensamottoreihin niin paljon rajoituksi että niiden teko tulee niin vaikeiksi että ihmiset etsii uusia ratkaisuja ilman pakollisia sääntöjä. Junien etten höyryveturi ja Suomessa voidaan palata häkäpönttöautoihin kunnes kaikki on lopulta siirtyneet patteriautoihin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 20.10.2021 19:00 

Viestit: 729
Kyllä tuossa jakoketjussa on ihan reilua venymää ja sen vuoksi ajoitus menee poskelleen. Alkuperäisiä ja tarvikeketjuja voi mennä reilusti alle 50tkm, mutta päivitetyllä OEM-ketjulla pääsee jo yli 100tkm?

Öljynsyöntiä nuo harrastaa viimeistään 100tkm ajettuna. Suurimmat syyt tuohon on venttiilivarrenkumit ja myöskin rikki mennyt huohotusjärjestelmä, joka on integroitu venttiilikoppaan. Todennäköisesti noilla ei kuitenkaan vielä saa kulutusta täysin kuriin vaan pitäisi laittaa (päivitetyt) uudet männät tai vähintään männänrenkaat.

Uutta turboa voi alkaa katselemaan viimeistään 200tkm kohdalla, kun hukkaportin ohjauksessa alkaa olemaan niin paljon väljää, että paineet karkaa harakoille. Polttoaineen korkeapainepumppuja menee fiilispohjalta sanottuna noin 75tkm välein ja suomihinnoilla se on osalle jo melkein tonnin paukku.

Jäähdytysjärjestelmässä näkee usein vuotavia termostaattikoteloita (perseestä vaihtaa ja riskinä vesipumpun ja kotelon välisen putken rikkoutuminen), toimimattomia turbon lisäjäähdytyspumppuja, sekä vuotavia vesipumppuja. Ainakin aftermarkettina nuo vesipumput on onneksi tehty muovin sijaan auton moottoriin kuuluvista materiaaleista, joten nykyään vuodot lienee harvinaisempia.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 21.10.2021 20:42 

Viestit: 1242
Nii, siitä englanninkielisestä tarinasta unohdin poimia, että kuulemma ruiskutuksen softan vanhat versiot vikautuu tms. jolloin softapäivitys tulisi tehdä. Tällaisen luulis olevan jo "hiljaisen takaisinkutsun" asia, päivittääköhän ne marmoritiskin taakse viedyt autot sitä mukaa, kun niitä saavat käsiinsä?

Mutta; konehan on hurja peli viemään uutta autoa minne haluaa ajaa. Nämä luetellut asiat, viat, jos niitä sellaiseksi haluaa sanoa, olis kyllä hanskattavissa - varsinkin jos paidan alla asuu yhtään sellaista Kummelin poikasta. Muistatteko ne kaverit, jotka kattoi käytettyä autoa koko yön ruutuvihkoa täyttäen? Meinaan, että kai sitä jollain ilveellä saisi pidettyä auton ihan tikissään, kuin lentokoneen huolto-ohjelmalla ikään?

https://www.youtube.com/watch?v=AckYsQvBbEw



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 22.10.2021 18:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Sitruunaseppä kirjoitti:
kai sitä jollain ilveellä saisi pidettyä auton ihan tikissään, kuin lentokoneen huolto-ohjelmalla ikään?


Eikös ainakin osittain tuohon perustu Toyotan maine luotettavana pelinä? Kun merkkihuollossa tinataan kampe aina uutta vastaavaan kuntoon niin ajaahan sillä taas huoletta seuraavaan huoltoon. Siinäkö syy, miksi eivät ole ihan ilmaisia ostaa?

Jaa.... jostain syystä noi lähipiirissä olevat vanhat Toyotat, jotka eivät ole enää vuosiin nauttineet merkkihuollon palveluista näyttää repeilevän ihan samalla tavalla sieltä sun täältä kuin muutkin kuolevaiset. :shock:



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 22.10.2021 19:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2163
kaseva kirjoitti:
Sitruunaseppä kirjoitti:
kai sitä jollain ilveellä saisi pidettyä auton ihan tikissään, kuin lentokoneen huolto-ohjelmalla ikään?


Eikös ainakin osittain tuohon perustu Toyotan maine luotettavana pelinä? Kun merkkihuollossa tinataan kampe aina uutta vastaavaan kuntoon niin ajaahan sillä taas huoletta seuraavaan huoltoon. Siinäkö syy, miksi eivät ole ihan ilmaisia ostaa?

Jaa.... jostain syystä noi lähipiirissä olevat vanhat Toyotat, jotka eivät ole enää vuosiin nauttineet merkkihuollon palveluista näyttää repeilevän ihan samalla tavalla sieltä sun täältä kuin muutkin kuolevaiset. :shock:


Onko niissä lähipiirin Toyota:ssa yhtään yksilöä, joihin on tehty 5 kertaa jakopää 200tkm? Taitaa patongista ainakin löytyä sellainen DS 5 THP:llä?

Lähes kuukausittain tarjotaan sellaista, missä öljypumpun sähköinen säätö laittanut öljynpaineet nollaan, tai kumisilppua öljykanavat täynnä. Jos Toyotalla olisi jotain vastaavaa, niin olisi ollut niin massiivinen takaisinkutsu kampanja, että asiakaan ei olisi tarvinnut moista murehtia.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 23.10.2021 17:28 

Viestit: 1242
Mulle laitettiin aikaa sitten uusi hammashihna nelivuotiaaseen, 1,2 Peukottiin, kolmisylinteriseen turbottomaan n. 54tkm kohdalla. Kattelin öljykorkista, että ompa mennyt nätti hihnan selkä mutuisen näköiseksi. Näin ei ollut vielä viime kuussa, selkäpuoli oli nättiä, pientä salmiakkikuviota, vesi kielellä sai ihailla... salmiakkia .... salmiakkia... hollantilaista....iso purkki... eläinkuvioita ... mä oon toi rokotiili... No, asiaan. Sanoi autokorjaamoon tsiiffi, notta laitettiin uusin, neljäs versio hihnasta. Muistan sanan nylon. Beta ei varmaan erehdy kertomuksessaan, onhan noita <4 version hihnoja varmaan leijonan osa, tilastollisesti asiaa tarkastellen, täällä "5 vuotta tai 120tkm" - Suomessa?



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 23.10.2021 19:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Toyotan bensakoneet varmaan keskimäärin luotettavampia ainakin uudemmissa, toki VVTi-koneita vaihdettiin takuuseen uusiin kun öljyä söi pirusti. Ja dieselmoottoriahan ne ei ehtineet edes oppia tekemään. THP kyllä on sellainen kasa paskaa mitä ei toivoisi pahimmalle vihamiehelleenkään.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 23.10.2021 20:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2163
Xantippa kirjoitti:
Toyotan bensakoneet varmaan keskimäärin luotettavampia ainakin uudemmissa, toki VVTi-koneita vaihdettiin takuuseen uusiin kun öljyä söi pirusti. Ja dieselmoottoriahan ne ei ehtineet edes oppia tekemään. THP kyllä on sellainen kasa paskaa mitä ei toivoisi pahimmalle vihamiehelleenkään.


Toistakymmentä uutta Land Cruiseria omistaneena ei hirveesti ole dieseleistä moitittavaa. Yksi oli ihan paska, kun ajoi Tanskan läpi kaasua kertaakaan hellittämättä 200km, niin surkeuttaa ruiskupumppu ja ohjaustehostajan pumppu leikkasi kiinni, eli onhan ne aivan paskoja. ;)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 23.10.2021 23:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Onko taikasana noissa juurikin se uusi? Kuten todettu, ei näytä Toyotakaan olevan timanttia jos niillä vain ajetaan ilman merkkihuollon hellää huolenpitoa. Ovat varmasti keskivertoa laadukkaampia nyrkkipajalla huollettuinakin, mutta siten myös referenssilaatua? Ei. Ei ei.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 23.10.2021 23:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2163
kaseva kirjoitti:
Onko taikasana noissa juurikin se uusi? Kuten todettu, ei näytä Toyotakaan olevan timanttia jos niillä vain ajetaan ilman merkkihuollon hellää huolenpitoa. Ovat varmasti keskivertoa laadukkaampia nyrkkipajalla huollettuinakin, mutta siten myös referenssilaatua? Ei. Ei ei.


Kuinka ajattelet Toyota/Lexus verrattuna Citroen/DS? ;)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 24.10.2021 09:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
betaromeo kirjoitti:
Xantippa kirjoitti:
Toyotan bensakoneet varmaan keskimäärin luotettavampia ainakin uudemmissa, toki VVTi-koneita vaihdettiin takuuseen uusiin kun öljyä söi pirusti. Ja dieselmoottoriahan ne ei ehtineet edes oppia tekemään. THP kyllä on sellainen kasa paskaa mitä ei toivoisi pahimmalle vihamiehelleenkään.


Toistakymmentä uutta Land Cruiseria omistaneena ei hirveesti ole dieseleistä moitittavaa. Yksi oli ihan paska, kun ajoi Tanskan läpi kaasua kertaakaan hellittämättä 200km, niin surkeuttaa ruiskupumppu ja ohjaustehostajan pumppu leikkasi kiinni, eli onhan ne aivan paskoja. ;)


Kai ne vanhemmat kasassa kesti, mutta kun olis pitänyt saada päästöt alas ja tehot ylös, niin siihen se sitten tyssäsi.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 24.10.2021 09:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2163
Xantippa kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Xantippa kirjoitti:
Toyotan bensakoneet varmaan keskimäärin luotettavampia ainakin uudemmissa, toki VVTi-koneita vaihdettiin takuuseen uusiin kun öljyä söi pirusti. Ja dieselmoottoriahan ne ei ehtineet edes oppia tekemään. THP kyllä on sellainen kasa paskaa mitä ei toivoisi pahimmalle vihamiehelleenkään.


Toistakymmentä uutta Land Cruiseria omistaneena ei hirveesti ole dieseleistä moitittavaa. Yksi oli ihan paska, kun ajoi Tanskan läpi kaasua kertaakaan hellittämättä 200km, niin surkeuttaa ruiskupumppu ja ohjaustehostajan pumppu leikkasi kiinni, eli onhan ne aivan paskoja. ;)


Kai ne vanhemmat kasassa kesti, mutta kun olis pitänyt saada päästöt alas ja tehot ylös, niin siihen se sitten tyssäsi.


Niin PSA konsernihan osaa tehdä mahtiteholla olevia V6 dieseleitä ja muitakin, vai pitikö nekin ostaa Fordilta?
Ajatella miten tyhmiä ihmisiä maailmalla onkaan yli 10 milj. vuodessa, jotka ostavat Toyotan? Osaisivatpa lukea täältä miten ala-arvoisia tuotteita ne on. ;)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 24.10.2021 16:16 

Viestit: 5876
Paikkakunta: Lahti
Jos 4 litrasesta koneesta otetaan ulos vaivaiset 100 heppaa niin kait se nyt kestää tuolla viritysasteella :lol:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 24.10.2021 17:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
betaromeo kirjoitti:
Niin PSA konsernihan osaa tehdä mahtiteholla olevia V6 dieseleitä ja muitakin, vai pitikö nekin ostaa Fordilta?
Ajatella miten tyhmiä ihmisiä maailmalla onkaan yli 10 milj. vuodessa, jotka ostavat Toyotan? Osaisivatpa lukea täältä miten ala-arvoisia tuotteita ne on. ;)


Kyllä ne V6-dieselit on enemmän PSAta mitä Toyotan Bemarilta ostetut. Uusi Suprakin on oikeasti BMW. :mrgreen:

Tojota on massojen valinta joille pääasia on päästä paikasta A paikkaan B luotettavasti muista ominaisuuksista välittämättä.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 24.10.2021 17:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2163
Xari kirjoitti:
Jos 4 litrasesta koneesta otetaan ulos vaivaiset 100 heppaa niin kait se nyt kestää tuolla viritysasteella :lol:


Jos kuitenkin "kunniajäsen" hiukan päivittäisi tietojaan tähän päivään! :D

Ehkä kuitenkin Toyota on näyttänyt taitonsa myös itse moottorin valmistajana, vaikka Lexus LFA:n kautta?
Otsikossa on taidettu mainita THP moottori ja jos Toyotan valintaan päätynyt on ajatellut siirtyvänsä A:sta-B:hen luotettavasti, niin THP moottorin valinnut ei ole lainkaan ottanut huomioon, että saapuisi ollenkaan varmasti sinne B:hen, vaan jokainen matka on varmasti täynnä erilaisia vaihtoehtoja, missä matkan pää voikaan olla?

Citroenillahan näyttää kuitenkin olevan valoisa tulevaisuus sentään teidän rohkeiden takia, jotka luotatte sen erinomaisuuteen hamaan tappiin asti!



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 24.10.2021 19:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Eipä valitettavasti kiinnosta Sitikat jatkossa kun hydet katos ja mallisto muodostuu vain katumaastureista ja tilaihmeistä. En oo silti Tojotaan vaihtamassa. :lol:



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 02.11.2021 00:38 

Viestit: 108
Olen ajellut sillä ”paskakoneella” vuodesta 2015 lähtien ja olen edelleen siihen tyytyväinen. Tosin kilometrejä tulee vuodessa vain n. 15000. Ei ole vielä koneen mikään osa poikinut. Ei liioin ole osoittanut tukehtumisen oireita eli ei ainakaan pahasti karstan tukkima. Tosin sitä oiretta taitaa esiintyä lähes joka merkkisessä autossa, myös dieseleissä. Eikä ainakaan ole hiukkassuodattimen ongelmia. Nekään ei taida ihan halpoja olla. Taidan saada samaan hintaan THP:n puhtaaksi, kun sen aika tulee, joten se siitä paskasta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 02.11.2021 07:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2163
maramutteri kirjoitti:
Olen ajellut sillä ”paskakoneella” vuodesta 2015 lähtien ja olen edelleen siihen tyytyväinen. Tosin kilometrejä tulee vuodessa vain n. 15000. Ei ole vielä koneen mikään osa poikinut. Ei liioin ole osoittanut tukehtumisen oireita eli ei ainakaan pahasti karstan tukkima. Tosin sitä oiretta taitaa esiintyä lähes joka merkkisessä autossa, myös dieseleissä. Eikä ainakaan ole hiukkassuodattimen ongelmia. Nekään ei taida ihan halpoja olla. Taidan saada samaan hintaan THP:n puhtaaksi, kun sen aika tulee, joten se siitä paskasta.


Tämä onkin ollut keskustelu, jota olen kaivannut THP koneista, niitä käyttäviltä? Kovin hiljaista on ollut tähän asti ja ajatellut heidän olevan niin häpeissään valinnastaan, että eivät ole liiemmin huudelleet.
Oli kuitenkin ilahduttava tuulahdus kuulla, että laskujeni mukaan jo 90tkm ajettu auto, on toiminut moitteitta tähän asti. :) Kuulisin mielelläni lisääkin!

Viime viikolla, kun kävin hakemassa XM V6:n helsinkiläisen korjaamon pihalta, niin ei oltu montaa lausetta keritty vaihtamaan, kun jo keskustelu kääntyi THP moottoreihin. Olin tietysti tietoinen jakopää, öljypumppu ja karstoittumis ongelmista, mutta itselle tuli täysin uutena tietona, että moottoreita on vaihdettu lukemattomia, kun sylinterit ovat olleet soikeat, lähinnä kananmunaa muistuttavat.

Harmi kuitenkin, että se on saanut jälleen vedettyä Citroenin maineen lokaan, kun vuosikymmenet oli olleet nämä "rapeat ranskalaiset" jotka ruostuvat käsiin ja kun se maine alkoi pikkuisen hälvetä, niin maine mennyt täysin näiden moottoreiden vuoksi.

Onko sitten hyvä, vai huono, kun rahallinen arvostus on tippunut aika alamaihin, sillä viimeviikolla oli jossain kainuussa 2013 mallinen hyvillä varusteilla oleva C5 farkku THP aj. 177tkm hintaan 3900€, joka ei mielestäni kuulostanut pahalta?
Seurattuani toisen otsikon alla olevaa keskustelua C5 X7 hinnoista, niin en taida mitään niistä ymmärtääkään?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 02.11.2021 11:46 

Viestit: 5876
Paikkakunta: Lahti
betaromeo kirjoitti:
Harmi kuitenkin, että se on saanut jälleen vedettyä Citroenin maineen lokaan, kun vuosikymmenet oli olleet nämä "rapeat ranskalaiset" jotka ruostuvat käsiin ja kun se maine alkoi pikkuisen hälvetä, niin maine mennyt täysin näiden moottoreiden vuoksi.


Nykymallitkin vielä ruostuukin taas, muutaman X7:n pohjaa ostomielessä katselin, väitän että ykköskopan vitosista voi löytää vähemmän ruosteisia alustoja, pienempiin on vaihdeltu ovia takuuna.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 02.11.2021 13:23 

Viestit: 1220
Paikkakunta: Turku
Nettiautossa on tällä hetkellä 1 kpl yli 300tkm ajettuja 2010-luvun VTi/PureTech/THP-koneisia ja kourallinen 200-300 tkm ajettuja. Ylivoimaisesti suurin osa alle 200tkm. Tästähän ei vielä pysty sanomaan mitään, mutta itse käytän sitä signaalina.

Aina, kun olen ennen itselleni tuntemattomalla moottorilla autoa haikaillut, olen yksinkertaisesti katsonut nettiauton paljon ajettujen määrän. Jos niitä on tarpeeksi, uskallan ostaa auton sillä moottorilla. Esimerkkinä, kun ostin C5-I:n joskus 2010-luvun alkupuolella, niin tuolla 300-400 tkm välillä oli ew10j4-koneisia tieliikennekelpoisia tarjolla riittävä määrä, eli useampi kuin kourallinen. Samoin C5-dieseleillä oli jo silloin ajettu parhaimmillaan yli puoli miljoonaa ja siitä tiesi, että automallin koritekniikkakin on kunnossa, vaikka olinkin bensakonetta ostamassa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 02.11.2021 20:41 

Viestit: 108
Harmi kuitenkin, että se on saanut jälleen vedettyä Citroenin maineen lokaan, kun vuosikymmenet oli olleet nämä "rapeat ranskalaiset" jotka ruostuvat käsiin ja kun se maine alkoi pikkuisen hälvetä, niin maine mennyt täysin näiden moottoreiden vuoksi.

Onko sitten hyvä, vai huono, kun rahallinen arvostus on tippunut aika alamaihin, sillä viimeviikolla oli jossain kainuussa 2013 mallinen hyvillä varusteilla oleva C5 farkku THP aj. 177tkm hintaan 3900€, joka ei mielestäni kuulostanut pahalta?
Seurattuani toisen otsikon alla olevaa keskustelua C5 X7 hinnoista, niin en taida mitään niistä ymmärtääkään?]

Sitä sitikan mainetta taidetaan parhaiten huonontaa näillä Sitikkapalstoilla. Väitän, kun puhutaan thp:n ongelmista joita varmasti on, mutta niitä syntyy paljon lisää, kun vikoja korostetaan maininnoilla, varmasti jakopää hajoaa pitää kunnostaa jo ... välein, korkeapaine pumppu hajoaa ... välein, turbo kestää enintään jne. Omassani nuo kaikki olisi jo pitänyt uusia kertaalleen, jotkut osat kolmeen kertaan.
Totuin jo II koppasen aikana, että palstan ”asiantuntijoiden” tietojen mukaan siihen olisi pitänyt tulla varmoja vikoja yhteen jos toiseen laitteeseen, vaan ei tullut vaikka ajelin reilun km määrän noita varmoja rajoja enemmän. Nyt taitaa käydä samoin.
Mainitsin jo, että THP:n puhdistaminen koetaan ongelmana, koska se on vika, mutta ei dieselin hiukkassuodattimen puhdistusta, vaikka taitavat olla samoissa hinnoissa jne. Dieselin loukon puhdistus kuuluu asiaan ja on siksi huoltotoimenpide.
Sitä välillä olen ihmetellyt, samat laitteet kestävät jopa ns. yhteistoimintamerkeissä vaan ei samalta nauhalta valmistuneessa sitikassa.
Sitikan mainetta tuskin lisää tieto, että vain kaheli ostaa THP:n sitikan ja vastaavat asiattomuudet.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 02.11.2021 21:50 

Viestit: 516
Paikkakunta: Sipoo
THP koneesta en tiedä muuta, kuin että pidän näppini erossa, mutta dieselin hiukkassuodattimen hinnasta ja vaihdosta näkee myös ihmeellisiä tarinoita. Että maksaa auton verran jne.

Jos en ihan väärin muista, niin Artikkelista saa esim. C5 X7 2.0 hdin purkin alle 300 eurolla. BM Catalyst taisi olla firma, eli brittien tekele.

Toki siihen vaihto päälle, mutta ei se nyt aivan älyttömältä kuulosta, jos purkki vaihtuu uuteen about 500 eurolla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: THP 156
ViestiLähetetty: 02.11.2021 22:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Nii-i. Muistan miten tuli kauhea haloo aikanaan (2006 ehkä...?) kun paalasin CX:n enkä suostunut antamaan CX:n osia ilmaiseksi Sitruunapatongin "harrastajille" vaan halusin niistä kohtuullisen korvauksen (vähintään irrottamista ja lähetystä vastaan). Kun ei niistä kuulemma kannata maksaa. Hmm. Siinä mielestäni Citroënisti määritteli oman arvostuksensa harrastustaan kohtaan. Mun näkökulmasta romumies arvosti Citroënia enemmän. :roll:

Ihan samasta asiasta kirjoitti nyt maramutteri. Jos näitä vehkeitä ei arvosteta edes omassa piirissä, niin kuka sitten? Nyt sitten tarkkana. En peräänkuuluta hypetystä, jota mm. betaromeo edelleen jostain syystä näyttää löytävän Citroënistin — vai sittenkin patonkilaisen? — maailmankuvasta. Ei yksikään Citroënilla ajeleva aidosti kuvittele ajavansa maailman parhaalla autoteollisuuden tuotoksella. Citroënistin paras voimavara on itseironia. ;)

Multa on muuten mennyt varmaan joku poistettu viesti ohi tästä ketjusta, kun en mitenkään hoksaa missä vaiheessa THP-moottoria on väitetty Toyotan moottoreita paremmaksi? Itse auoin päätäni jossain kohtaa, etten ole vakuuttunut Toyotan ylivertaisuudesta vaan lähinnä luottavani heidän huoltoverkostoon vahvasti mutta toki tuonkin voi ymmärtää kehuksi THP-moottorille. Eikö muutenkin olisi aika absurdia edes lähteä vertailemaan Toyotaa Citroëniin? Kaksi eri maailmaa, kahdet eri tarpeet, kahdet eri mieltymykset.

Sitä paitsi tuollainen "mikä kestää" debatti on ihan turhaa. Mä olen puskenut menemään erilaisilla tuotteilla ja kaikkia niitä on yhdistänyt kaksi asiaa: Ne on toimineet määräaikaishuoltojen varassa jos niillä on ajettu paljon koko ajan (lue: ei kauppakassi- tai pätkäajoa). Joukossa on ollut autoja/moottoreita joiden näiden nykyajan Esso-baarissa kuultujen puheiden mukaan olisi pitänyt kilsoillani hajota jo monta kertaa.

Mitä se Jaakko Parantainen sanoikaan... "Auto tykkää, kun sillä ajetaan." Niih. 8-)



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 27 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: