Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 20 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Löytyykö hyviä Black Friday -tarjouksia?
ViestiLähetetty: 21.11.2021 02:12 

Ainakaan minä en ole vielä huomannut ensimmäistäkään.

Toki varsinainen musta perjantai on vasta tulossa.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Löytyykö hyviä Black Friday -tarjouksia?
ViestiLähetetty: 21.11.2021 09:38 
Käyttäjän avatar

Profiili ICQ
Täähän nyt Suomessa onnistuttiin mokaamaan jo aikoja sitten kun on week, weekend ja joillain jopa kaksi viikkoa tullut korvaamaan tuota päivää.

Toki en ole tarjousten perään kytännyt vaan olen jo ostanut mitä tarttee, jos hinta on ok mitä sitä ihmettelemään.

Poissa

ViestiLähetetty: 21.11.2021 11:30 
Käyttäjän avatar

Tarvitaanko tosiaan kaikkia noita kotkotuksia? Nytkin lyhyen ajan sisällä halloween, sinkkujenpäivä, isänpäivä, black friday, joulu, ja joulun jälkeen alennusmyynnit. Onpahan ainakin sirkushuvia ostajille. Minusta vaan tämänlaiset kampanjat ovat aika turhan oloisia. :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 21.11.2021 13:08 

Noniin tekniikkatietäjät auttakaa…
Olen antanut kertoa itselleni paremmin tietävältä ja asiasta päättävältä taholta, että perheeseemme tarvitaan uusi ja iso telkkari.
Itse en tiedä näistä, mutta minkälainen älytelkka olisi hyvä? Tai siis suhteellinen hyvyys toiseen verrattuna tai jtkin… Hintaa alle tonni tavoitteena.
Antishoppailijana voisin kerran elämässä ostaa sellaisen mustana tai vaaleanakin perjantaina.

Poissa

ViestiLähetetty: 21.11.2021 13:09 

Ei taida ainakaan täällä Suomessa olla mitään poikkeuksellisen halpaa tarjousta.Tuolla Black Friday:n alkuperämaassa,missä väkeä on paljon,saattaisi
jotain "Älyhalpaa" löytää? Muuten,olikohan se Robinson Crusoen kaveri todellisuudessa miten musta? :D

"Sell the house
Sell the cars
Sell the kids
I am not coming back"
Poissa

ViestiLähetetty: 21.11.2021 18:13 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Peksi kirjoitti:
Olen antanut kertoa itselleni paremmin tietävältä ja asiasta päättävältä taholta, että perheeseemme tarvitaan uusi ja iso telkkari.
Itse en tiedä näistä, mutta minkälainen älytelkka olisi hyvä?

Osta halvin joka täyttää kuvanlaatu- ja ulkonäkövaatimukset ja liitä siihen chromecast. Paljon smartimpi kuin mikään smartti...

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 21.11.2021 19:26 

Peksi kirjoitti:
Noniin tekniikkatietäjät auttakaa….

Olisko tästä iloa? https://kuluttaja.fi/testit/televisiot-14/

Testi maksaa 3€ joten ei ole iso investointi.

Gigantilla on jos BF-ale.
Verkkokaupasta löytyy https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... -televisio

C5 Break HDi204 A vm 2011
Paikalla

ViestiLähetetty: 22.11.2021 17:28 
Käyttäjän avatar

Xbox Game Pass Ultimaten sais nyt kuukaudeksi eurolla (normaalisti 12,99€), ja PC-version samaan hintaan kolmeksi kuukaudeksi (norm. 3x 9,99€). Noille kun laskee alennusprosentit, niin parempaa tarjousta saa hakea. :ugeek:

Peksi kirjoitti:
Itse en tiedä näistä, mutta minkälainen älytelkka olisi hyvä? Tai siis suhteellinen hyvyys toiseen verrattuna tai jtkin… Hintaa alle tonni tavoitteena.
Antishoppailijana voisin kerran elämässä ostaa sellaisen mustana tai vaaleanakin perjantaina.

Tonnin budjetilla laittaisin itse tämän: https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... -televisio

Samaan hintaan se näkyy olevan kikantissakin, jos tykkää ennemmin asioida siellä.

- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa

ViestiLähetetty: 23.11.2021 01:22 

Ollako vaiko eikö olla? To oled or not to oled...

Eli OLED-telkkareihin liittyy lyhyen eliniän riski. Käytettynä myytävistä OLED-telkkareista ihmeen harva tuntuu olevan priima; kovin monessa on jokin "vähäinen" värivirhe, joka kuitenkin on ollut niin paha, että ruutu on laitettu myyntiin.

Mun mielestäni jo vuosia on korostettu, että kiinnipalamisen riski on lähestulkoon mennyttä aikaa. Osa on saanut uuden paneelin, osa ei.

Do you feel lucky? Mä ajattelin itse päätyä varmuuden vuoksi LCD-telkkariin, ne ovat myös halvempia.

Oledin upea musta tietenkin houkuttelee muakin mutta oikeasti mä en yleensä koskaan katso telkkaria täysin pimeässä tilassa: nuo kaikkein upeimmat tumman pään sävyt menisivät siis multa ohi silmien.

Ihan erikseen pitää vielä varoittaa Samsungista. Sen mallit tuntuvat vuosi vuodelta huononevan: esimerkiksi vuoden 2019 Q70R oli paljon parempi kuin "sama" televisio 2020 (Q70A vai oliko se Q70AA tai Q70T, en muista). Erot ovat mm. taustavalotekniikan toteutuksessa.

Poissa

ViestiLähetetty: 23.11.2021 19:06 

Tässä pätkä eräästä myynti-ilmoituksesta (hp. 450 euroa):

"Ruutuun on palanut aktiivisen käytön takia haaleita kuvioita. Yritin saada näistä kuvaa, mutta ne eivät siinä näkynyt. Eivät häiritse katselunautintoa kauheasti, paitsi jos oikein kiinnittää huomiota niihin ja jos katseltava kontentti on todella värikästä ja kirkasta."

Tuollaisia ongelmia on siis vain Oledin kanssa. Parhaimmillaan kuvanlaatu lienee sitten parasta mitä tarjolla on.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.11.2021 23:54 

Verkkokauppa.com julkaisi vajaat pari tuntia sitten lopulliset BF-tarjouksensa. Black Weekin ajan 53 telkkaria on ollut huonossa tarjouksessa, nyt ihan yhtä kehnossa tarjouksessa on kolme telkkaria enemmän...

Okei, en kauhean tarkasti tutkinut noita kolmea vikaa tarjousta. Ovat minulle liian suuria ruutuja, ihan hinnasta riippumatta.

Yleisvaikutelma on, että telkkarien keskihinta on noussut ja tarjoukset huonontuneet. Euromääräiset hinnat näyttävät äkkiseltään jokseenkin samalta, mutta uudet mallit ovat järkijään huonommin varusteltuja kuin edeltäjänsä. Tämä siis ihan vain näppituntuman perusteella, kattavaa selvitystä en ole vuosimallien eroista tehnyt (Samsungin mallistoa lähinnä olen tutkaillut, mutta epäilen vähän, että sama on tilanne muillakin).

Toisaalta näinhän tämän pitikin mennä, onhan meitä jo kuukausia varoiteltu komponenttipulan seurauksista.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.11.2021 09:20 
Käyttäjän avatar

Jos ei OLEDia uskalla ostaa niin FALD on hyvä korvike, kunhan katsoo että taustavaloalueita on riittävän paljon. Philipsin reilu sata 65" ruudulla on siinä ja siinä riittääkö.

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 26.11.2021 19:57 
Käyttäjän avatar

Näyttötekniikka kehittyy (maailmantilanteesta huolimatta) sellaista vauhtia, että jos on kuvanlaadun perässä niin näytön joutuu uusimaan joka tapauksessa ennemmin muutaman vuoden välein kuin kymmenen. Tulipa siihen ongelmia tai ei.

Kun on kerran opettanut itsensä OLEDin kuvanlaatuun ja — mikä usein jää mainitsematta! — aina laajaan katselukulmaan sekä hyvillä säädöillä filmimäiseen kuvaan (tässä kohtaa laaja dynaaminen alue astuu mukaan peliin) ei ole paluuta LCD-tekniikkaan. Meillä on kakkosnäyttönä Hullujen Päivien tyrkystä ostettu LCD ja kyllähän sitä toljottaa jos saa kunnian istua vastapäätä ruutua. Siitä kun mennään metrikin sivuun niin kuva on ihan luokattoman huono.

Toinen asia mikä myös on mielestäni jäänyt hieman liian vähälle huomiolla (yleisellä tasolla) on se, että OLEDin ohjaamiseen valmistaja yleensä parittaa sitä "parempaa rautaa" ja softaa. LCD:n edullisuus ei tule siis vain huonommasta paneelista vaan kokonaisuudessaan huonommasta tekniikasta.

Itse pidän isompana ongelmana näyttöihin sekä televisioihin väkisin tungettuja ns. älyominaisuuksia. Aivan turhaa touhua, kun ulkoisia ohjainlaitteita kuten jo mainittu Chromecast tai Apple TV on saatavilla. Ne tekevät sisällön hallinnan helpommaksi, tietoturvallisemmaksi ja muutenkin älykkäämmäksi kuin näyttö-/tv-valmistajan loppukiireessä alimmalla prioriteetilla suunniteltu (lue: hutiloitu) käyttöliittymä.

Tämä saattaa nyt vaikuttaa hieman kyyniseltä tilitykseltä, mutta kun näiden kanssa joutuu painiskelemaan alati niin on voinut tulla vain yhteen johtopäätelmään; on huonoa kuraa ja vähän vähemmän huonoa kuraa. :)

ViestiLähetetty: 26.11.2021 21:26 

kaseva kirjoitti:
Näyttötekniikka kehittyy (maailmantilanteesta huolimatta) sellaista vauhtia, että jos on kuvanlaadun perässä niin näytön joutuu uusimaan joka tapauksessa ennemmin muutaman vuoden välein kuin kymmenen. Tulipa siihen ongelmia tai ei.

Kun on kerran opettanut itsensä OLEDin kuvanlaatuun ja — mikä usein jää mainitsematta! — aina laajaan katselukulmaan sekä hyvillä säädöillä filmimäiseen kuvaan (tässä kohtaa laaja dynaaminen alue astuu mukaan peliin) ei ole paluuta LCD-tekniikkaan. Meillä on kakkosnäyttönä Hullujen Päivien tyrkystä ostettu LCD ja kyllähän sitä toljottaa jos saa kunnian istua vastapäätä ruutua. Siitä kun mennään metrikin sivuun niin kuva on ihan luokattoman huono.

Toinen asia mikä myös on mielestäni jäänyt hieman liian vähälle huomiolla (yleisellä tasolla) on se, että OLEDin ohjaamiseen valmistaja yleensä parittaa sitä "parempaa rautaa" ja softaa. LCD:n edullisuus ei tule siis vain huonommasta paneelista vaan kokonaisuudessaan huonommasta tekniikasta.

Itse pidän isompana ongelmana näyttöihin sekä televisioihin väkisin tungettuja ns. älyominaisuuksia. Aivan turhaa touhua, kun ulkoisia ohjainlaitteita kuten jo mainittu Chromecast tai Apple TV on saatavilla. Ne tekevät sisällön hallinnan helpommaksi, tietoturvallisemmaksi ja muutenkin älykkäämmäksi kuin näyttö-/tv-valmistajan loppukiireessä alimmalla prioriteetilla suunniteltu (lue: hutiloitu) käyttöliittymä.

Tämä saattaa nyt vaikuttaa hieman kyyniseltä tilitykseltä, mutta kun näiden kanssa joutuu painiskelemaan alati niin on voinut tulla vain yhteen johtopäätelmään; on huonoa kuraa ja vähän vähemmän huonoa kuraa. :)

Ymmärsinkö viestisi oikein: ei kannata ottaa oledia, siitä tulee helposti riippuvaiseksi? :lol: :lol: :lol:

Olisipa joku kaukonäköinen neuvonut mua myös autonvalinnan kanssa, olisin ymmärtänyt pysyä kaukana Hydractivesta...Nyt mä oon sen suhteen narkki, nyt on myöhäistä enää neuvoa. ;) ;) ;)

Sampalla on kai kaksi erilaista kalvoa, joilla he laajentavat katselukulmaa (wide ja ultra tms.). Näistä parempi kaiketi ihan oikeasti toimii, katselukulma kasvaa riittävän paljon normikäyttäjää ajatellen.

Elokuvia varten mulla on tykki, mutta se on vanhentunut ja jäänyt pois käytöstä. Oikeastaan meillä kukaan ei enää katso elokuvia, mitä nyt tyttäret joskus bussissa jne. omilla kännyköillään.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.11.2021 21:40 

kaseva kirjoitti:

Kaseva, tähänkin liittyy eräänlainen takaisinkytkentä: laitteet kyllä vanhenevat teknisesti yhtä nopeammin, mutta tilannetta korjaa se, että miehen näkö heikkenee vielä nopeammin... :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2021 00:25 
Käyttäjän avatar

Ainut konkrettinen, lompakkoontuntuva BF-tarjous on
Lempäälän Autokatsastuksen Pimeä BlackFriday-tarjous, kuten oli 2020.

Työmaalla vitsattiin korkeasta LAk:n hylkyprosentista kyseisenä päivänä !

Joten maakunnalliset sulovilen-psaistit ajokoon länsireiniläisensä Ideaparkin maisemiin 2022.

Joo, paluumatkalla kotiin kiitospäivän jälkeisenä perjantaina kävin itsekin IP:ssä, Timberland Field Trekkereitä etsiskelin. Eipä niitä ollut esilläkään, joten turhaa hypetystä tänä "älä-osta-mitään-päivänä".

25 C5 X PureTech 225
21 C4 PureTech 130
19 C3 Aircross 110
15 C4 Aircross 1,6i
12 C4 VTi 120 Exclusive
05 C4 1,6i 16v VTR coupé
03 C5 2,0i 16v SX berline
98 Xsara 2,0i VTS coupé
95 ZX 1,9i Volcane berline
93 BX GTI berline
91 Visa 14 TRS berline
Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2021 02:45 

Taas myynti-ilmoitus palaneesta Oledista:

2019 ostettu LG OLED55B8PLA televisio. Kuvissa nähtävissä kiinnipalamista, joka siis pääasiassa näkyy kun kuva vaalea. Kaukosäädin hiiren lailla toimiva magic remote. Kaukosäätimen napeista tekstiä kulunut.

Jotenkin tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että Oledeissa on paneelivikoja.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2021 10:47 
Käyttäjän avatar

Onhan tuo Oledin kuva loistava, -ainakin toistaiseksi..Päivitettiin joku aika sitten. Ainakin tässä LG:ssä (ainoa BX mulla :D ) on jokin näytön pikseleiden elvytystystoiminto johon kuluu noin puoli tuntia. En ole kokeillut. Muutenkin sisältää näytönsäästimen joka pausetilantessa menee noin minuutissa päälle ja tunnistaa lähetyksistä staattiset kuvat kuten vaikka Ylen logon kuvan ylänurkassa ja siirtelee sitä hieman jatkuvasti joitakin pikseleitä. Eli kyllä vaara on ilmeinen. Meillä ongelma on lähinnä digiboxin kanssa jota tulee käytettyä esim ajansiirtoon. Tällöin pausetettuna tv ei osaa mennä näytönsäästäjälle. Onhan näitä ollut jo pitkään myynnissä ja jos olisi suuri ongelma, siitä olisi kuultu varmaan enemmän? Kuluttajalehden testissä oli myös LCD tekniikalla olevia (LG:itä) jotka pääsivät hyvin lähelle Oledeita kokonaispisteissä.

Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa

ViestiLähetetty: 27.11.2021 11:41 

Wesa kirjoitti:
Onhan tuo Oledin kuva loistava, -ainakin toistaiseksi..Päivitettiin joku aika sitten. Ainakin tässä LG:ssä (ainoa BX mulla :D ) on jokin näytön pikseleiden elvytystystoiminto johon kuluu noin puoli tuntia. En ole kokeillut. Muutenkin sisältää näytönsäästimen joka pausetilantessa menee noin minuutissa päälle ja tunnistaa lähetyksistä staattiset kuvat kuten vaikka Ylen logon kuvan ylänurkassa ja siirtelee sitä hieman jatkuvasti joitakin pikseleitä. Eli kyllä vaara on ilmeinen. Meillä ongelma on lähinnä digiboxin kanssa jota tulee käytettyä esim ajansiirtoon. Tällöin pausetettuna tv ei osaa mennä näytönsäästäjälle. Onhan näitä ollut jo pitkään myynnissä ja jos olisi suuri ongelma, siitä olisi kuultu varmaan enemmän? Kuluttajalehden testissä oli myös LCD tekniikalla olevia (LG:itä) jotka pääsivät hyvin lähelle Oledeita kokonaispisteissä.

Tuo muutamalla pikselillä siirtely on mulle tuttu tekniikka 80-luvulta, oi niitä aikoja...CRT-näytöt kärsivät samasta ilmiöstä.

Kovin iso tuntuu olevan niiden Oledien osuus, jotka eivät enää poismyytäessä ole ihan priimakunnossa.

Samsung mainostaa telkkareitaan kymmenen vuoden kiinnipalamistakuulla; ihan yhtä hyvin voisivat tarjota sadan vuoden kiinnipalamistakuun, tuota ilmiötä ei LCD-näytöissä ole.

Mustaakin mustemman mustan merkitys vähenee, jos on tottunut pitämään katselutilassa jonkinlaista taustavalaistusta. Monilla ihmisillä oli pieni taustalamppu telkkariensa takana jo 60-luvulla, Philipsin Ambilight on noiden taustavalojen jälkeläinen.

Poissa

ViestiLähetetty: 29.11.2021 19:43 

Kamalan googlettamisen ja aihepiiriin tutustumisen jälkeen telkkari jäi ostamatta.

Lopulta, varsinaisen Black Fridayn jälkeen viikonloppuna, eteen tuli jotakuinkin siedettävä tarjous.

Mutta minä en katso telkkaria lainkaan eikä vaimokaan olkkariin uutta ruutua kaivannut.

Makkarissa meillä on pikkutelkkari, se riittää vaimolle.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 20 viestiä ]