|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
yason
|
Viestin otsikko: Re: Remppaatko tallissa vai taivasalla? Lähetetty: 27.11.2021 12:48 |
Viestit: 1221 Paikkakunta: Turku
|
Teuski kirjoitti: Mustis kirjoitti: Hessu kirjoitti: . Paletti jotenkin leviää eikä enää tiedä mihin pitäisi keskittyä eli sikäli laajojen tilojen ihannointi runsaiden ja monipuolisten aikaansaannosten mahdollistajana saattaa perustua osin harhakuvitelmille  Allekirjoitan. Kuin myös  Kyllä vaan. Tuossa kun kiroilin pitkin kesää ja syksyä, kun ensin nosturin oli vallannut viikkokausiksi C5 V6 ja sen jälkeen tuo Subaru, niin ei noita olis kerenny valmiiks tehdä, jos olis ollu tilaa säilöä mokomat korjauksineen jonnekin sivuun. On siis onni, että talliin mahtuu vain yksi auto, niin on pakko tehdä entiset loppuun, että saa tarvittaessa jonkun toisen auton korjaukseen, jos hajoaa jotain kiireellistä 
|
|
|
|
 |
|
mikaeli
|
Viestin otsikko: Re: Remppaatko tallissa vai taivasalla? Lähetetty: 28.11.2021 09:22 |
Viestit: 324 Paikkakunta: Nokia
|
|
Meille tehtiin "tarpeeksi iso" lämmin talli, 6x11m, korkeus 5,3m, kun rakennettiin uusi talo ja talli. No, pituus loppui kesken heti, ostin linja-auton. Sitä asuntobussia voi remontoida tallin suojissa vain kesällä, ovi auki, muuten tila on aika sopiva. Sinne sopii kerrallaan vain 1 vene tai 1 asuntoauto/vaunu/paku, eli isommat projektit tulee tehtyä kerralla. Mutta jos roplataan vain henkilöautoja, niitä sopii tarvittaessa 2. Projektiauto peremmälle toiseen reunaan ja käyttöauto tarvittaessa sit vähän rinnakkain tai vinossa perään.
Tavaraa tahtoo kertyä talliin, mut käyttö on onneks sen verran kovaa, että rojun määrä on vakioitunut lähes siedettävälle tasolle. Eli tavaranpaljous ärsyttää vain joka päivä. Työkaluja on ostettu aina tarvittaessa, ja kaverit tuo tullessaan lisää kun korjaavat omia autojaan. 11 vuoden auton korjausten jälkeen melkein, joka remontista selviää olemassa olevilla jotenkin soveltamalla. 320a mig 15 metrin poltinkaapelilla ja 150a pienempi "normaali" kemppi huolehtii hitsauskapasiteetista.
Naapurissa on lisäksi prässi, sorvi, polttoleikkaus välineet, käsi ja cnc plasma sekä alumiinihitsari. Ei tarvi ihan kaikkea tehdä ja osata itse...
Xm V6.24 -91 ikuisuusprojekti "ekojemma" Xantia activa turbo CT 1998 "supersitikka" ZX 1.4i -93 Ë-C4 -22 varaosa-autoja x kpl Transporter T4 carsport -03 Scania Carrus 701 11,6 Td -94 (asuntobussi)
|
|
|
|
 |
|
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: Remppaatko tallissa vai taivasalla? Lähetetty: 29.11.2021 12:10 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
Omassa pihassa on kylmä yhden auton talli, johon olen suunnitellut laittavani jonkinlaista eristystä että saisi vaikka hallilämmittimellä puhallettua mukavaksi. Maanvarainen betonilaatta hohkaa kylmää, joten mitään järkevillä kuluilla aina lämpimänä pidettävää tilaa tuosta ei saa. Toistaiseksi en ole tuossa tallissa tehnyt ensimmäistäkään remonttia, vaikka reilun kolme vuotta olen tässä asustellut. Tällaisenaan tuo tila sopii hyvin yhden auton talvisäilytykseen suhteellisen kuivana tilana. Vuokraan myös erikseen hallitilaa yhden kaverin kanssa, mutta samalla tavalla kylmää tilaa sekin on. Tuossa hallissa toki eristetyt seinät ja yläpohja, joten hallilämmittimellä sen saa kohtuullisen mukavana pysymään jos sietää pienen polttoöljyn katkun. Tuolta hallilta löytyy iso piha aarteiden säilömiseen, nelipilarinosturi ja katon alta tilat parille autolle sekä isolle kasalle osia. Eli hyvät harrastusmahdollisuudet olisi jollekin motivoituneelle ja vähemmän mukavuudenhaluiselle tekijälle. 
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
|
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Remppaatko tallissa vai taivasalla? Lähetetty: 29.11.2021 12:57 |
Viestit: 7832 Paikkakunta: Eurajoki
|
Kyllä sellaisella löpötykillä saa harvassa suulissakin hien pintaan, kunhan kestää sen käryn ja melun  Kuulemma diesel käryttäis vähemmän, en ole vertaillut...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Remppaatko tallissa vai taivasalla? Lähetetty: 29.11.2021 19:37 |
Viestit: 4008
|
Teuski kirjoitti: Kyllä sellaisella löpötykillä saa harvassa suulissakin hien pintaan, kunhan kestää sen käryn ja melun  Kuulemma diesel käryttäis vähemmän, en ole vertaillut... Löpö ja verollinen diesel ovat jo vuosia olleet yhtä ja samaa kamaa (merkkauskemikaalia lukuunottamatta). Eikö ne käryt ole mahdollista ohjata ulos?
|
|
|
|
 |
|
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Remppaatko tallissa vai taivasalla? Lähetetty: 29.11.2021 22:02 |
Viestit: 7832 Paikkakunta: Eurajoki
|
|
Ei kai sen tohon käryjä voi oikein ulos ohjata kun lämpö tulee samasta tuutista.
Tosiaan se vertailu oli varmaankin lämmityspolttoöljyn ja dieselin kesken. Mpö ja diesel varmasti onkin samaa. Mitenköhän my ja nero käryttäis?
Just virittelin sellasen suuliin, tuulilasinvaihtaja tulee huomenna käymään ja pitäis plussan puolella päästä liimaamaan...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
|
Northstar
|
Viestin otsikko: Re: Remppaatko tallissa vai taivasalla? Lähetetty: 30.11.2021 00:09 |
Viestit: 1417 Paikkakunta: Porvoo
|
Teuski kirjoitti: Ei kai sen tohon käryjä voi oikein ulos ohjata kun lämpö tulee samasta tuutista.
Tosiaan se vertailu oli varmaankin lämmityspolttoöljyn ja dieselin kesken. Mpö ja diesel varmasti onkin samaa. Mitenköhän my ja nero käryttäis?
Just virittelin sellasen suuliin, tuulilasinvaihtaja tulee huomenna käymään ja pitäis plussan puolella päästä liimaamaan... Eikös tällaisella saa käryt ulos? https://www.trotec24.fi/koneet/lammitys ... de-50.html
"Sell the house Sell the cars Sell the kids I am not coming back"
|
|
|
|
 |
|
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Remppaatko tallissa vai taivasalla? Lähetetty: 30.11.2021 01:22 |
Viestit: 4008
|
Northstar kirjoitti: Teuski kirjoitti: Ei kai sen tohon käryjä voi oikein ulos ohjata kun lämpö tulee samasta tuutista.
Tosiaan se vertailu oli varmaankin lämmityspolttoöljyn ja dieselin kesken. Mpö ja diesel varmasti onkin samaa. Mitenköhän my ja nero käryttäis?
Just virittelin sellasen suuliin, tuulilasinvaihtaja tulee huomenna käymään ja pitäis plussan puolella päästä liimaamaan... Eikös tällaisella saa käryt ulos? https://www.trotec24.fi/koneet/lammitys ... de-50.htmlTeho 50 kW, Ei tule tuon kanssa vilu ihan heti...Polttoainetta pitää vain olla riittämiin. Yllättävän tehokkaita ovat monet kaasukäyttöiset terassilämmittimetkin: niistä irtoaa luokkaa 25 kW (eli tosi paljon suhteessa laitteen hintaan).
|
|
|
|
 |
|
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Remppaatko tallissa vai taivasalla? Lähetetty: 30.11.2021 07:21 |
Viestit: 7832 Paikkakunta: Eurajoki
|
Northstar kirjoitti: Teuski kirjoitti: Ei kai sen tohon käryjä voi oikein ulos ohjata kun lämpö tulee samasta tuutista.
Tosiaan se vertailu oli varmaankin lämmityspolttoöljyn ja dieselin kesken. Mpö ja diesel varmasti onkin samaa. Mitenköhän my ja nero käryttäis?
Just virittelin sellasen suuliin, tuulilasinvaihtaja tulee huomenna käymään ja pitäis plussan puolella päästä liimaamaan... Eikös tällaisella saa käryt ulos? https://www.trotec24.fi/koneet/lammitys ... de-50.htmlTollasella savutorvella varustettuun en ennen ole törmännytkään, mitenköhän toimii? Sittenhän on vaihtohtona pö-käyttöinen infrapunalämmitin tyyliin AirRex, mutta sitten mennään ihan eri sfääreihin hinnan kanssa. No siis samaa luokkaa ton sun linkkaaman mallin kanssa, mutta kun perustohon saa alta kolmella sadalla.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
|
|