Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5II V6
ViestiLähetetty: 22.04.2022 18:45 

Viestit: 348
Paikkakunta: Nakkila
Kukas tää jakohihna expertti oli,oli Kokemäellä loppuvuodesta remmiä vaihtamassa,jos tiedät ni laitappa yhteystietoja seppalajaska@gmail.com tai 045-78760297.P1135 vika,nokkaakselin pyörät ok,mitäs seuraavaksi kokeillaan,molemmat säätösolenoidit päästää öljyä läpi,onko rikki??



Iso mies ja pienet sitruunat.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II V6
ViestiLähetetty: 22.04.2022 23:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 818
Paikkakunta: Ylivieska
jotunen kirjoitti:
molemmat säätösolenoidit päästää öljyä läpi,onko rikki??

Jos pihalle päästää öljyt niin varmaankin on rikki.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II V6
ViestiLähetetty: 23.04.2022 00:45 

Viestit: 348
Paikkakunta: Nakkila
Netin ihmeellisestä maailmasta löyty n.50€kpl(matonet 189€).Hihnan vaihto ohjeissa käsketään avaamaan imunokan pultteja 1/4 kierros,mutta eihän noita tamperproof torxeja varmaankaan kuulu hipelöidä?Service boxista ohjeet otettu



Iso mies ja pienet sitruunat.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II V6
ViestiLähetetty: 23.04.2022 08:03 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Aika vaikeaa saada remmi paikalleen jollei löysää torxeja sen keskimmäisen rullan vuoksi.



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II V6
ViestiLähetetty: 23.04.2022 16:07 

Viestit: 348
Paikkakunta: Nakkila
Kukaan tunne tätä hemppaa?



Iso mies ja pienet sitruunat.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II V6
ViestiLähetetty: 23.04.2022 19:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1717
Paikkakunta: Korpilahti
Ne pultit, joita ohjeistetaan avaamaan 1/4 kierrosta, oli (tuossa 2001 C5 V6:ssa) nokkien hihnapyörien, pultit m6:sia, 10mm. kuusiokannalla, eli kun nokat on lukittu tapeilla paikoileen, nuo hihnapyörät pääsee asettumaan hihnan mukaisesti , ja sitten kun hihna on paikoillaan, kiristin ja ohjainrullat paikoillaan, kiristetään nuo pikkupultit kiinni, ja otetaan lukitustapit pois, pyöritetään konetta parillinen määrä kierroksia, ja katotaan, että kiristín on ok, sitten kokeillaan, että lukitustapit menee sormin paikoilleen, jos ei mene, niin löysätään nuo hihnapyörien pultit uudelleen, laitetaan tapit paikoilleen, ja kiristetään takaisin, ja toistetaan niin montakertaa, että ne tapit menee paikoileen koneen pyörittäisen jälkeen. omassa piti tehdä 3x, ennenkuin asettui. Ja tuossa omassakin oli takimmaisen sylinteriryhmän hihnapyärät ainakin hampaan pielessä etummaisen sylinteriryhmän nokkiin verrattuna, eli ei ehkä oltu tarkistettu riittävän montaa kertaa. Kones tuntuu nyt paljon herkemmältä, ja kulutuskin tippui liki pari litraa.

Ja toinen VVT-solenoidi antoi tässäkin öljyä päädyn läpi ulkopuolelle, vuoti koneen kylkeä pitkin alas... piti vaihtaa sen takia. toiminta on saattanut ollakkin ok.

(Hemppaa en tunne...)



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II V6
ViestiLähetetty: 23.04.2022 21:25 

Viestit: 348
Paikkakunta: Nakkila
Juu olis selvää pässinlihaa vanhemman myllyn kanssa,mutta kun tässä ES9A koneessa ei ole enää niitä M6 pultteja imunokissa joilla säätö mahdollinen..



Iso mies ja pienet sitruunat.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II V6
ViestiLähetetty: 23.04.2022 21:49 

Viestit: 714
Eipä niihin säätöpultteihin kannata koskea, jos vanhalla hihnalla jako on kohdillaan ja uuden laitettua pysyy edelleen kohdillaan.

Kahta ongelmaa olen internetissä ja omakohtaisesti kohdannut tuon vikakoodin kanssa. Joko se nokka-akselin asentotunnistimen tunnistin rinkula nokka-akselissa on pyörähtänyt tai nokkapyörä nokka-akselissa on pyörähtänyt suhteessa nokka-akseliin. Olettaen siis, että ajoitus on hihnan puolesta kohdallaan.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II V6
ViestiLähetetty: 30.04.2022 22:23 

Viestit: 348
Paikkakunta: Nakkila
Ja Vapun kunniaksi jakopääjumppa tehty,eipä tuo lopuksi kumma ollut,työläs kyllä.En koskenutkaan hydesäiliö/pumppu systeemiin.Kiitoksia vaan neuvoista.



Iso mies ja pienet sitruunat.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II V6
ViestiLähetetty: 30.04.2022 22:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 818
Paikkakunta: Ylivieska
Juu ei se oo paha kun vaan rupiaa.
Mutta seuraavan juhannuksen kunniaksi kosket hyd.pumpun moottoriin kun alkaa polttaa sulaketta. :twisted:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II V6
ViestiLähetetty: 05.05.2022 06:34 

Viestit: 142
jotunen kirjoitti:
Ja Vapun kunniaksi jakopääjumppa tehty,eipä tuo lopuksi kumma ollut,työläs kyllä.


Hävisikö P1135 vikakoodi?
Oliko tapit vai poranterät lukitteina ja mitä muuta voisit mainita?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5II V6
ViestiLähetetty: 05.05.2022 08:41 

Viestit: 348
Paikkakunta: Nakkila
Kaiken netistä löytyneen tiedon perusteella tossa olisi sakarapyörät oikeissa asennoissa.Tilasin uudet anturit ja solenoidit,saa nähdä saako vian kuitattua.



Iso mies ja pienet sitruunat.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: