zX-files kirjoitti:
Ja kuten laakeri vihjaileekin niin E-hyväksytty muutosxenon on siis mahdottomuus
Tuota valokuviotahan on liki mahdoton saada heijastinumpiossa kohdalleen johtuen xenonin ja hehkun rakenne-erosta. Se valaiseva kohta kun on sen verran erikokoinen ja -muotoinen.
Jep, juurikin näin. Ja tämän vuoksi kannattaa jättää ihan suosiolla ne halogeenikantoihin & -umpioihin tulevat xenonit sinne hyllylle. Tai ihan sama tietenkin, jos tavoitteena on vain reilusti valoa, eikä valon suunnalla ole mitään väliä. Sumareihinkin vielä xenonisarja, suuntaus taivaalle ja sumarit jatkuvasti päälle... Laittaa vielä varmuudeksi sisävalotkin päälle aina kun lähtee ajamaan, että on sitä valoa varmasti riittävästi
ealab kirjoitti:
Lyhtyjen, umpioiden pesusta: riittää tiskiaine+ vesi, huljuttelut ja monet huuhtelut, viimeinen huuhtelu tislatulla vedellä.
No tuota, muistelisin kyllä, että ykköskoppasen Xantian umpioista alkoi heijastinpinta juosta karkuun, kun sille käsitiskiainetta tarjosi. Mietoa nestesaippuaa kesti.
svc kirjoitti:
Kannattaa varautua vaihtamaan samalla kaikki neljä H1 polttimoa. Se on paljon helpompaa, kun lamppu on irti.
Vanhat H1 polttimot eivät mutenkaan juuri kestä käsittelyä.
Helpompaa kyllä, mutta onneksi Xantiassa (no kokemusta vain ykköskoppaisesta 1.8 8v:stä ja kakkoskoppaisesta 2.0 16v:stä) on ajovalojen takana sen verran hyvin tilaa, että mahtuu ihan hyvin vaihtamaan polttimot lamppujen paikoillaan ollessakin. Ja sen verran hyvin vanhat H1:t kestävät käsittelyä, että ne voi ihan rauhassa irrottaa siitä lampusta sitten, laittaa pöydälle ja sitten ennen lampun paikoilleen laittamista kiinnittää taas. Ei tuntunut polttimoiden elinikää moinen käsittely lyhtentävän. Kunhan muistaa vain asianmukaisen polttimoiden käsittelyn, eikä sotke niitä rasvaan.