KKA kirjoitti:
Xsarasta -05 puuttuu isofix kiinnikkeet, pystyykö noita jälkikäteen asentamaan?. Jossain xsaran malleissa ilmeisesti kiinnikkeet on olemassa. Onko ne penkin rungossa kiinni, vai onko ne vaan penkin kiinnityspulttien alla,minkä pystyisi tohon omaani helposti asentamaan?.
Anteeksi, ehkä off-topic.
Isofix-kiinnikkeet kait vain ja ainoastaan turvaistumia varten. En tiedä Xsaran EuroNCAP - tuloksista, mutta intuitio sanoo, että olisko parempi etsiä frouvan ja pienten lasten kuljetukseen seuraavan sukupolven turvallisempi auto - C5 esim.
Aikanaan (2009) mulla oli C5 II ja toimari otti työsuhdeautoksi uuden Mersun (2012) ja perusteli turvallisuudella. Katsoin EuroNCAP-tuloksia ja vanha C5 II sai paremmat pisteet siinä kuin hänen Mersunsa... Mites se menikään bisnesautoissa: Mercedes Benz - Berceelleen menz!
Itseasiassa olen vuosi/kymmenvuosikausia ihmetellyt miksi kakkosauto, joka usein Frouvan käytössä, on pienempi ja turvattomampi. Naisten kolarikestävyys kun on heikompi kuin miesten....
Itse aikanaan taisin toimia päinvastoin. GS työmatka-autona -90- luvulla jätti XM:n Frouvan käyttöön. Hmm.... ehkä takana oli kuitenkin GSn ajomukavuus???
hyvää tavoitellen
Risto-Jussi
PS Ja onneksi on tainnut peryityä pojalleni, C5 X7 on turvallisempi kuin Laguna II tai Rellu 21 T