Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hydractive 3+ kysymyksiä
ViestiLähetetty: 16.06.2022 10:39 

Viestit: 39
Hei.

Auto on C5 crosstourer vm 2014. Alla on 19 tuumaiset vanteet uusilla 245 renkailla (vahingossa ostin kun vanhat olivat tuon kokoiset. Nyt ostaisin kapeammat).

Auto tuntuu melko kovalta verrattuna vanhempaan karvalakki-hyde mk2 ceevitoseeni. Sellainen ikävä tärinä tuntuu ratissa. Kuopat tuntuvat. Kuitenkin tavallaan jousitus toimii oikein pehmeästi. Ongelma on terävät kuopat ja epätasainen tie. Alapallonivelet (ne kummalliset tassun näköiset) on vaihdettu. Raidetangot myös. Renkaiden suuntaus on tehty. Koiranluista en muista. Liekö ongelma tuentaperäinen enemmän kuin jousitus.

Tänään aamulla kytkin Lexian ja poistin paineet systeemistä. Onneksi avasin konepellin, koska LDS:ssää alkoi suihkuta nätissä kaaressa tankin korkin reiästä. Sitä tuli puolisen litraa kaikkineensa. Kuitenkin sitä ennen olin katsellut että kun auto on ala-asennossa niin nestettä näkyy tankissa hyvin vähän. Mitähän tuommoinen liikaneste tekee systeemille? Neste oli myös melko tummaa.

Lexian mukaan todellinen alin asento on sentin alempi kuin asetettu. Muuten todelliset korkeudet ovat lähellä asetettuja. Jotkut RH ja LH body sensorit eivät olleet oppineet oikein jotakin asiaa oikein. Tätä on nyt vaikea tämän tarkemmin selittää kun lapsiasioiden takia jäi Lexian kanssa puuhailu lyhyeen. Löytyi Dynamique/parameter measurements- osion alta.

Onkos valistuneita veikkauksia/neuvoja mitä voisi tehdä ja mistä lähteä asiaa tutkimaan? Ilmeisesti tuo Crosstourerin korotus on itsessään yksi syy eikä nuo Carsson-citikasta jotenkin tähän ajautuneet 19-tuumaiset varsinaisesti asiaa paranna. Voikohan autoa madaltaa normikorkeuteen Lexialla?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydractive 3+ kysymyksiä
ViestiLähetetty: 16.06.2022 10:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Kyllähän nuo renkaat vaikuttaa. Crosstourer korkeus pitäisi normalisoitua jossain 40-50km/h nopeudessa tavalliseksi, hitaammissa vauhdeissa kulkee korkeammalla ja jousitus silloin kovempi.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydractive 3+ kysymyksiä
ViestiLähetetty: 16.06.2022 11:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 375
Kun palloista katoaa painetta, niin järjestelmän nestetilavuus lisääntyy. Eli ei kannata turhaan lisäillä nesteitä vaikka olisi täyttömerkkien alapuolella. Jos auto nousee siististi yläasentoon, niin nestettä on tarpeeksi.
Ja ennen paineen poistoa kannattaa säiliö tyhjentää.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: