Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: france moteur laatu?
ViestiLähetetty: 07.06.2022 16:41 

Tytär on käyttänyt C5:aan muutamia kertoja Francella.

Kalliiksi on tullut, viime aikoina.

Remontin jälkeen on joutunut remontoimaan reippaasti lisää.
Eli korjattu mitä pitikin, mutta samalla rikottu muita osia.

Onkohan muillakin samankaltaisia kokemuksia osaamisen/laadun laskusta?

Aikoinaan oli kyllä osaava ja luotettava paikka

Poissa

Viestin otsikko: Re: france moteur laatu?
ViestiLähetetty: 07.06.2022 20:05 

Mikä oli remontti mikä meni pieleen?

VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa

ViestiLähetetty: 07.06.2022 23:03 

tekevälle sattuu... mutta sielläkin tämmöstä on ilmeisesti ollu juu...

Poissa

ViestiLähetetty: 09.06.2022 13:54 
Käyttäjän avatar

Aika hurjalta kuulostaa, että olisi suoranaisesti rikottu autoa huollossa. Varsinkin kun on vielä merkkiin erikoistunut pitkän linjan toimija.

Varmaan kannattaa olla suoraan yhteydessä pääkallopaikalle, minulle ainakin on aina vastattu puhelimeen tai keskusteltu hyvässä hengessä siinä tiskin äärellä. Valittamista tosin ei ole ollut vaan hommat on hoituneet hienosti. Toki varsinkin uudemman Citroënin kohdalla huollattaminen on kallista, ihan jäätävän hintaisia osia näihin ropposiin näköjään laitetaan jo tehtaalla.

Sellainen erikoisuus muuten Francella, ettei tarjolla ole minkäänlaista sähköpostiosoitetta. Sinne olisi helppo kirjailla niin mielipahat kuin kiitokset. Samoin ajanvaraukset tai tarjouspyynnöt sujuisi kätevästi.

Täällä Patongissa voi tietty napista, mutta tuskin se sitä omaa henkilökohtaista tapausta muuttaa suuntaa tahi tai toiseen. Saa vaan näitä näsäviisaita kommentteja :lol: :lol: :lol:

ViestiLähetetty: 14.06.2022 09:05 
Käyttäjän avatar

Mitään en tapauksesta tiedä, mutta kyllä aloittaja voisi pikkuisen enemmän avata mitä on hajonnut, mitä on korjattu ja mitä sen jälkeen on hajonnut? Tarkoitan, että jos aluksi korjataan vaikka etupäätä ja sitten tulee vikaa auton takapäähän niin niillä harvoin on mitään muuta yhteyttä kuin keulamerkki ja malli.
Ja mitä tulee hintoihin, Citroen on itse korottanut varaosahintoja aina tietyissä sykleissä mallien vanhetessa, joten jos C5 huollot osien osalta ovat nousseet niin siitäkään en pajaa syyttäisi. Nyt aloituksessa ei tuotu esille, oliko huolto ollut tyyris osien vai työtuntien osalta? Ja jos esille tulisi tehty työ niin siihenkin kolleegium varmasti osaisi vastata onko se iso vai pieni työ, eli kertyykö siitä runsaasti niitä työtunteja.

Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa

ViestiLähetetty: 14.06.2022 15:33 

France oli tehnyt jakopään mun edelliseen citikkaan... eikä jako ollut aivan kohdillaan...
Seuraava laittaja otti "siitä" oikein valokuvan... tuli hieman potkua lisää sitte...
Ku mulla tuli 100000km täyteen "edellisestä"...

Poissa

ViestiLähetetty: 17.06.2022 23:25 
Käyttäjän avatar

Eipä tuo uunonkaan postaus tuo mitään uutta valoa itse asiaan. Ainoastaan luo varjoa, mutta mihin ja miksi?

edit: Minulla ei ole muuta suhdetta France Moteuriin kuin asiakkuus. Ihan stanasti olen sinne rahaa kantanut, mutta suurin osa siitä on mennyt juurikin Citroënin ylihintaisiin varaosiin. Ei työtunteihin.

ViestiLähetetty: 18.06.2022 10:40 

Joo, kyllä asiaa pitäs enemmän avata Xm Breakin. Tommoset "heitot" ovat ihan turhia ilman kunnon selostusta.
Kaikilla korjaamoilla sattuu joskus vahinkoja, ne pitää selvittää asianmukaisesti korjaamon kanssa, ei tällä tavalla.
Hintatasosta olen samaa mieltä, varaosien hinnat on aikamoisia ja nostaa kokonaisuutta. Nykyaikaisten autojen korjaaminen vaatii myös kallista laitteistoa, joka vaikuttaa myös.
Mielestäni France Moteurin laatu/ hintataso on minun tapauksissani ollut asiallisella tasolla.
Tälläiset vajavaisilla tiedoilla olevat postaukset eivät muuta k.o korjaamoon suhtautumistani millään tavalla.

Poissa

ViestiLähetetty: 18.06.2022 22:50 

Juu... sinne vaan....

Poissa

ViestiLähetetty: 19.06.2022 00:42 

Auto mennyt ilmastoinnin kennon vaihtoon, minkä jälkeen vuosi reippaasti jäähdyttimen nestettä. (Samalla meni sitten öljynsuodattimen jalka ja vesiletkua.)

Oli kuulemma vesipumppu rikki.
KTS. edellä olevat viat, eli tuli teetettyä turhan aikaisin jakopääremppa. (Ajettu noin 80 tkm.)

Kampuran hihnapyörästä kuulemma lähtenyt metallilastu. Ei vaan meille sitä näytetty. Vaihdatettu uusi hihnapyörä jakopääremontin yhteydessä. Vanha pyörä aivan ehjä.

Ajettu auto korjuuseen.
Maxi-sulakeekkeen vaihdon jälkeen soitto, ettei auto käynnisty.
Kuulemma polttoainepuolella vikaa, eli tankin pumppu uusittava tms.
Maagisesti auto käynnistynyt kun aikomus oli mennä katsomaan.
(ilmeisesti ei maltettu odotella koneiden boottaamista akun irrotuksen jälkeen, ei tiedetty vai rahastus mielessä)

Vaihdettuja osia ei aina saatu mukaan.

Kuten aluksi mainitsin, on ollut paljon hyviä kokemuksia aikaisemmin, mutta viimeisen vuoden, puolentoista aikana on ainakin meidän "joukkueen" kohdalla laatu laskenut ja alkanut korvaavan etsiminen Tampesterin suunnilta.

Olisiko vihjeitä?

Poissa

ViestiLähetetty: 19.06.2022 17:28 

Siis kaikki nuo viat kun kenno vaihdettiin ja viellä lastu irronnut hmm kyllä on ollut joku taitamaton ehkä oppilas työssä ei ihme jollet enää vie sinne korjattavaksi mitään.

VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa

ViestiLähetetty: 20.06.2022 20:48 

Tuo sulake-episodi oli toisella kerralla

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ]