Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus.
ViestiLähetetty: 23.06.2022 20:43 

Viestit: 31
Hoi tietäjät.

Muutama vuosi meni taas ilman kaasuneste-sitikkaa…

Kolmos koppanen c5:nen pomppasi katsastuksesta. Tuli hylky, ”vaimennuskyky riittämätön”.

Asiaa tutkineena päädyin siihen tulokseen että etupallot vaihtamalla vika korjaantuu.

Milläs konstilla palloja nykyään irrotellaan. 15 vuotta sitten BX:tä irrottelin itsetehdyllä ketjuvääntimellä.

Onko ajatuksia

Kiitos.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus.
ViestiLähetetty: 24.06.2022 16:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
Jousipallon irroitamiseen voi koittaa terävällä tuurnalla napakkaa iskua, tai riittävän isoilla leuoilla varustettuja pihtejä.

Oletettavasti kuitenkin vian aiheuttaja ei ole siinä jousipallossa, vaan ohivuotavassa jousisylinterissä? On yleinen vika X7 korisissa.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus.
ViestiLähetetty: 24.06.2022 18:48 

Viestit: 31
Juu, ajattelin kokeilla nyt ensin halvemman kautta…

Onko jousisylintereitä saatavissa jostain kohtuu hinnalla?

Riittääkö jos laskee jousituksen ala-asentoon hellittämään paineet järjestelmästä, pallon irroitukseen. BX:ssä oli muistaakseni sellainen löysättävä ruuvi siinä varaajapallon kupeessa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus.
ViestiLähetetty: 24.06.2022 19:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
suokuokkaj kirjoitti:
Juu, ajattelin kokeilla nyt ensin halvemman kautta…

Onko jousisylintereitä saatavissa jostain kohtuu hinnalla?

Riittääkö jos laskee jousituksen ala-asentoon hellittämään paineet järjestelmästä, pallon irroitukseen. BX:ssä oli muistaakseni sellainen löysättävä ruuvi siinä varaajapallon kupeessa.


Tarvitsee tietokoneen paineen poistoon. Täältä löytyy oik. etutolppa tehdasuusi, mutta löytyy noita tietty jo tarvikeosien välittäjiltäkin.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus.
ViestiLähetetty: 24.06.2022 19:34 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Laske auto alas, siinä se ei painetta.



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus.
ViestiLähetetty: 24.06.2022 20:09 

Viestit: 31
Eipä sitten ollutkaan niin helppoa kuin itselleni uskottelin. Pitääköhän kaivella Kiinan-lexia taas jostain, ei taida vaan ohjelmisto riittää tähän uudempaan c5:een….

Löytyyköhän palstalta Citikka-ohjelmisto osaajia?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus.
ViestiLähetetty: 25.06.2022 06:39 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Suokukka ja Jussi? Selitä nyt mikä on menossa, mihin tarvitset apua.



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus.
ViestiLähetetty: 25.06.2022 07:02 

Viestit: 31
Mistähän johtuu ettei nyt viestit mene läpi…


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus.
ViestiLähetetty: 25.06.2022 07:03 

Viestit: 31
Sen verran innostuin taas, säästämään, yrittämällä itse tekemällä. Liettuasta löyty käytetyt tolpat, palloineen alle 200€. Saas nähdä mitä tulee. Asennus videokin löyty.

Siis tarvitseeko auto depresseroida vai riittääkö alas laskeminen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus.
ViestiLähetetty: 25.06.2022 07:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
Miksi emme uskoisi nimimerkkiä "catmattia"? Kokemus on selvästi tuonut varmuutta ja itselläni ei ole kuin 4-5 tolpan vaihdosta kokemusta. :cry:

Säästäminen on aina hyve ja voihan olla, että ostamasi edulliset jousitolpat ovat olleet juuri vaihdettu ja siten uuden veroiset? Jos kuitenkaan näin ei ollut, niin varmasti voi palauttaa ja eihän siinä ole menettänyt kuin muutaman tunnin aikaa per puoli ja uudestaan purkamisen, mutta omalle työllehän ei kannata mitään kustannuksia laskea?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus.
ViestiLähetetty: 25.06.2022 08:54 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Näin on 8-)



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus.
ViestiLähetetty: 25.06.2022 09:39 

Viestit: 1222
Paikkakunta: Turku
suokuokkaj kirjoitti:
Kolmos koppanen c5:nen pomppasi katsastuksesta. Tuli hylky, ”vaimennuskyky riittämätön”.


Ihan kiinnostuksesta, millä prosenteilla tämä tarkkaan ottaen todettiin? Käytännössä iskaritestissä voidaan saada tietoa vain saman akselin iskunvaimentimien keskinäisistä eroista ja hylky voi tulla vain, jos ero on liian iso, joten oliko toisella puolella korkeat prosentit ja toisella matalat?

Jos näin, niin päädytään mielenkiintoisiin lopputulemiin. Yleensä olen mehusitikoiden akselit katsastanut iskaritestin prosenteilla 50-60%. Toki samaa luokkaa arvot kummallakin puolella. Jos toinen puolisi olisi 70-80%, niin melkeinpä sanoisin, että se puoli on se rikkinäinen...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus.
ViestiLähetetty: 25.06.2022 10:20 

Viestit: 987
Kuinka suuri merkitys katsastuksen lukemille mahtaa olla renkaiden ja rengaspaineiden erossa?
Pääseekö halvimmalla kun vaan täyttää vajentuneet renkaat?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus.
ViestiLähetetty: 25.06.2022 11:51 

Viestit: 31
Tämmöiset lukemat: etuakseli. Vasen 20,0 oikea 24,0 ero 17%

Ennen katsastus vaihdoin renkaista talvi-ilmat kesä-ilmoihin, hyvällä paineella.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus.
ViestiLähetetty: 25.06.2022 23:36 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Siis mistä on kymys onko ilmat vai kaljat loppu



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 hdi vm2010. Etujousipallon irroitus.
ViestiLähetetty: 26.06.2022 02:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2164
catmatti kirjoitti:
Siis mistä on kymys onko ilmat vai kaljat loppu


Kymyksethän on varmaan selvät, kun asiantuntia antoi ohjeet tolppien vaihtoon! Kaljaa varmaan on ja ilmathan on hyvät. :)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 16 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: