Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xm, etutolppien mutterin kiristysmomentti
ViestiLähetetty: 17.12.2009 00:17 

Viestit: 126
Paikkakunta: Pirkanmaa
Taas kun tuli vähän pakkasta niin ilmaantui Xm:n alle vihreetä... Oik etujousitolpan yläpäästä tiputteli, lakkasi jälleen 27mm mutterin kiristämisellä. Väänsin "tiukkaan" lenkkiavaimella ja samalla mietin mikä mahtaisi olla momentti jos oikein ko.avaimella kiristäisi?



C5 2.0 Hdi Tourer-08 AT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm, etutolppien mutterin kiristysmomentti
ViestiLähetetty: 17.12.2009 10:18 

Viestit: 126
Paikkakunta: Pirkanmaa
...mitäs sitten tehdään kun mutterin kiristäminen ei enään auta...? Vuoto kyllä väheni, mutta ei pahus lakannutkaan kuten luulin.



C5 2.0 Hdi Tourer-08 AT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm, etutolppien mutterin kiristysmomentti
ViestiLähetetty: 17.12.2009 10:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Sitten korjataan vika :)

Onkos siellä tiiviste paikallaan?



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm, etutolppien mutterin kiristysmomentti
ViestiLähetetty: 17.12.2009 10:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Kuis paljo se kusee? Mulla on kaikki merkanneet pakkasilla reviiriään hieman, tihkunut kumiletkun ja metallisen liitoksesta. Olen ajatellut sen olevan normaalia materiaalien eri tahtiin elämistä lämpötilan vaihdellessa.

edit: niin piti mainita, että vuotoa on ollut sen verran runsaasti konehuoneen puolella, jotta silmämääräisesti arvioiden voisi luulla vuotokohdaksi sylinterin yläpäätä. Tai sit mulla on vuotanut kaikissa yläpää. Autossa pakkasilla, kuskissa muulloinkin. :roll:



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm, etutolppien mutterin kiristysmomentti
ViestiLähetetty: 17.12.2009 11:07 

Viestit: 1496
kaseva kirjoitti:
Kuis paljo se kusee? Mulla on kaikki merkanneet pakkasilla reviiriään hieman, tihkunut kumiletkun ja metallisen liitoksesta. Olen ajatellut sen olevan normaalia materiaalien eri tahtiin elämistä lämpötilan vaihdellessa.


Voisiko olla noin, kun minulla on tuo viimeisin ostos (vm´97 V6 Xantia) näiden kovien pakkasten (mm. tänään -24C) aikaan myös alkanut tiputella vihreää tallin lattialle. Enempää en ole ehtinyt tihkumista tutkia, mutta jostain se hiukan tiputtaa ja valuu edessä keskellä alhaalla olevaa jousipalloa pitkin maahan. Nollakeleillä ei vuotoja ole ollut.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm, etutolppien mutterin kiristysmomentti
ViestiLähetetty: 17.12.2009 12:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Vois kai, mulla ei ole perinteisellä jousituksella varustetut itkeneet pakkasilla. Ainoastaan Hydractivet joista tuo kumi-metalli -liitos löytyy painepuolelta.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm, etutolppien mutterin kiristysmomentti
ViestiLähetetty: 17.12.2009 12:26 

Viestit: 1496
kaseva kirjoitti:
Vois kai, mulla ei ole perinteisellä jousituksella varustetut itkeneet pakkasilla. Ainoastaan Hydractivet joista tuo kumi-metalli -liitos löytyy painepuolelta.


Tarkoitatko perinteisellä jousituksella hydrauliikkaa ilman Hydractivea vai niitä vieterille taivutettuja metallikeppejä? Nimittäin minunkaan Hdi ei ole omistukseni aikana LHM:ää vuotanut ja se on ilmeisesti ilman Hydractivea (siinä ei ole sitä jousitusnappia).


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm, etutolppien mutterin kiristysmomentti
ViestiLähetetty: 17.12.2009 12:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Perinteinen jousitus = kaasunestejousitus ilman Hydractivea



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xm, etutolppien mutterin kiristysmomentti
ViestiLähetetty: 17.12.2009 14:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 683
Paikkakunta: KUOPIO
Ei mullakaan Picasso ole jostain syystä koskaan tiputellut LeHMää :mrgreen: voisko johtua just niistä metallikepeistä?; Xanttu kyllä merkkaa joskus tipan tai kaks...
Mutta jos se sieltä alhaalta keskeltä valuu, niin olisko se juuri se varaajapallo joka vuotaa; miten esim. sen tiiviste??



Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: