Kyllä se varmaankin kampuran ja veivin irti käyttää tosiaan - ja koneistamon kautta. Öljypumppu varmaankin pitää purkaa edestä pois tuossakin, että kaikkiin veiveihin pääsee käsiksi, mutta sehän menee kyllä ihan ohimennen. Sitten sopivaa laakeria paikalleen. Ja koska yksi on hajonnut, voi epäillä voiteluvian seurauksena vikoja muuallakin, joten pakkohan muidenkin veivien laakerit on käydä läpi ja kyllä tuossa vaiheessa minä ainakin varmuuden vuoksi tsekkaisin yläkerrankin, ennen kuin harkitsisin korjaamista. Edelleen olen sen vaihtomoottorin kannalla (ilman apulaitteita, esim. kansipahvivikainen, saa halvalla).
Ja tuskinpa tarvitsee poteroa alle kaivaa, vaikka veivejä irrottelisikin. ZX:n ja TU-moottorin alakerran kanssa pelaamisesta ei ole kokemusta, mutta ainakin Xantian XU-moottorista saa veivit irroiteltua ihan tunkin tekemässä välikössä helposti ja sylinterinputket+männät naputeltua vapauteen. Asennuskin onnistui samassa välikössä, suurin työ oli ainakin tuommoisessa öljypohjan ruuveissa, kun käsipelillä pyöritteli kaikki auki+kiinni ja pariin kertaan, kun ei sitä millään uskonut ilman kokeilua, että ei sinne väliin voi laittaa tiivistettä
