Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: puhelinmyysteeri
ViestiLähetetty: 31.10.2022 23:34 

Hei

Tietääkö joku tapauksen

Tietämyskone "niellyt" jo 2 nokialaista puhelinta, 4.2 ja 5.4

Olleet hotspot yhteydessä koneeseen ja kone pimentänyt ne!!

oisko mitään tietoa ja neuvoja asiassa. Kiitos

Toisessa olis tuhatkunta kuvaa mitkä pitäis pelastaa.

Poissa

Viestin otsikko: Re: puhelinmyysteeri
ViestiLähetetty: 04.11.2022 18:31 

iloinen kirjoitti:
Hei

Tietääkö joku tapauksen

Tietämyskone "niellyt" jo 2 nokialaista puhelinta, 4.2 ja 5.4

Olleet hotspot yhteydessä koneeseen ja kone pimentänyt ne!!

oisko mitään tietoa ja neuvoja asiassa. Kiitos

Toisessa olis tuhatkunta kuvaa mitkä pitäis pelastaa.

Tuo kai tarkoittaa sitä, että Noksun puhelimet kestävät käyttöä hotspottina vielä huonommin kuin muiden valmistajien luurit.

Ongelmia tiedetään olevan muillakin: omakin luurini suorastaan hehkuu joskus tuossa käytössä. Toistaiseksi vielä kestänyt.

Mulla kaikki kuvat menevät paitsi luurin muistiin niin myös mun Google Drivelle. Täydellä resoluutiolla jos haluaa kuvansa GDrivelle, niin sitten sitä levytilaa pitää aika pian sieltä Googlelta lisää ostaa ja sehän vähän maksaa. Levytilan voi kuitenkin jakaa koko "perheensä" kanssa (se perhe voi siis olla mikä vain yhteisporukka, sukulaissuhteita ei kukaan tutki).

Suomessa kun puhelimensa vie korjattavaksi, tuppaavat tiedot sieltä kadota. Suurin syy tähän on se, että helposti vaihtavat koko emolevyn: vanhasta luurista jää vain näyttö jäljelle. Aika harvassa paikassa suostuvat piiritason korjaamiseen: risan osan (osien) paikantaminen ja vaihtaminen on hidasta ja vaatii osaamista.

Poissa

ViestiLähetetty: 07.11.2022 21:38 

Kiitos

Hyvää tietää.

uus peruspuhelin hankittu 3v takuulla, joten uskaltaa kokeilla tätäkin.....?

Poissa

ViestiLähetetty: 08.11.2022 09:22 
Käyttäjän avatar

pvalila kirjoitti:
Mulla kaikki kuvat menevät paitsi luurin muistiin niin myös mun Google Drivelle. Täydellä resoluutiolla jos haluaa kuvansa GDrivelle, niin sitten sitä levytilaa pitää aika pian sieltä Googlelta lisää ostaa ja sehän vähän maksaa.

Ja taas vastaavasti ne GDrive kuvat voi sieltä myös ladata alas omalle koneelleen ja poistaa ne GDrivesta tilaa viemästä. Eritoten noista videoista kun tuppaa tulemaan melko suuria kunnon resolla kun videoi, niin ne vastaavasti sitten haukkaavat melkoisen siivun GDrivesta ja siksi niiden pois siistiminen omaan jemmaan on ihan kannattavaakin. Toki saman voisi hoitaa kaapelillakin suoraan puhelimesta ilman GDrivea, mutta tuo GDrive toimii näpsänä backuppina kun ne menee sinne välittömästi kuvaamisen jälkeen jemmaan, joskos phonelle vaikka sattuisikin jotain heti kohta kuvaamisen jälkeen 8-)

Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa

ViestiLähetetty: 08.11.2022 11:14 
Käyttäjän avatar

HiTec kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
Mulla kaikki kuvat menevät paitsi luurin muistiin niin myös mun Google Drivelle. Täydellä resoluutiolla jos haluaa kuvansa GDrivelle, niin sitten sitä levytilaa pitää aika pian sieltä Googlelta lisää ostaa ja sehän vähän maksaa.

Ja taas vastaavasti ne GDrive kuvat voi sieltä myös ladata alas omalle koneelleen ja poistaa ne GDrivesta tilaa viemästä. Eritoten noista videoista kun tuppaa tulemaan melko suuria kunnon resolla kun videoi, niin ne vastaavasti sitten haukkaavat melkoisen siivun GDrivesta ja siksi niiden pois siistiminen omaan jemmaan on ihan kannattavaakin. Toki saman voisi hoitaa kaapelillakin suoraan puhelimesta ilman GDrivea, mutta tuo GDrive toimii näpsänä backuppina kun ne menee sinne välittömästi kuvaamisen jälkeen jemmaan, joskos phonelle vaikka sattuisikin jotain heti kohta kuvaamisen jälkeen 8-)
Voi toisinkin päin tehdä. Itse poistan kuvat puhelimen muistista ulkoiselle levylle piuhan kanssa. Kuvat jää kopiona silti OneDriveen täydellä resolla, jolloin ne on katsottavissa vielä puhelimesta. Aika ajoin sitten voin siirtää OneDrivestakin kuvia ja muita tiedostoja ulkoiselle levylle.

Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa

ViestiLähetetty: 08.11.2022 11:45 

Tervehdys

Yritettiin piuhasiirtoa useamman ATK opastajan kanssa tuloksetta?? Ilmoitti häiriöstä

Yritettiin myös langattomasti tuloksetta - senvuoksi näitä kuvia sinne paljon kertyi, kun ei saanut siirrettyä mihinkään.

Poissa

ViestiLähetetty: 08.11.2022 12:32 

iloinen kirjoitti:
Tervehdys

Yritettiin piuhasiirtoa useamman ATK opastajan kanssa tuloksetta?? Ilmoitti häiriöstä

Yritettiin myös langattomasti tuloksetta - senvuoksi näitä kuvia sinne paljon kertyi, kun ei saanut siirrettyä mihinkään.

Kertyikö niitä kuvia sinne vasta hotspot yhteyden hajoamisen jälkeen vai jo ennen? Ilmeisesti puhelimessa onjotain toimintaa jäljellä? Toimiiko kuitenkin modiilidatayhteys (SIM-kortilla) yhä edelleen, eli vaikka sähköposti? Opastajia ja opastettavia on monenlaisia, osa voi olla epäyhteensopivia ja osa tumpeloita... Kokeiltiinko vaikka micro SD:n kautta siirtämistä, se on ainakin kohtuu helppoa, muttei ehkä vaivatonta?

Poissa

ViestiLähetetty: 08.11.2022 13:05 
Käyttäjän avatar

olli__o kirjoitti:
Kokeiltiinko vaikka micro SD:n kautta siirtämistä, se on ainakin kohtuu helppoa, muttei ehkä vaivatonta?

Tuokin on yksi varteenotettava vaihtoehto, vaihtaa sen puhelimen asetuksista että kaikki kuvat tallennetaan tuolle muistikortille ja näin puhelimen mahd. rikkoutuessa voi tuon muistikortin sieltä irroittaa ja lukea korttisovittimella vaikka tietokoneella. Näin on ne kuvat siirrettävissä yhä jemmaan 8-)

Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa

ViestiLähetetty: 08.11.2022 13:53 

Ajattelin lähinnä että olisi helppo kokeilla siirtää files-sovelluksella niitä vanhoja kuvia micro-SD kortille ja sitten kokeilla siirtää ne sillä vaikka läppärille (uudemmissa on usein sisäänrakennettu lukija). Itse en kopioisi kaikkia yhdellä kerralla(nimenomaan kopiointi eikä siirto, vaikka siinä olisi helpompi nähdä mitkä jo saatu talteen), jos on paljon, SD-korttien kirjanpitokin voi mennä sekaisin jos puhelin temppuilee. Samasta syystä käyttäisin kyllä mieluummin googlen pilveä varmuuskopiointiin kuin SD-korttia, mutta mikään ei tietystikään ole täydellisen varma ratkaisu.

Poissa

ViestiLähetetty: 08.11.2022 23:10 
Käyttäjän avatar

Minä olen (ainakin periaatteessa) kieltänyt kuvien varmuuskopioinnin Googlelle. Toki niitä silloin tällöin oman pöytäkoneen lokeroisin siirretään. (Niin ja sinne omaan kuvapalvelimeen, juu.) Aina silloin tällöin puhelin kysyy varmuuskopiointia, valitsen "ei koskaan" vaihtoehdon. Enhän voi tietää, mitä kaikkea android puuhaa selkäni takana, mutta näinkin on eletty. Eikä edes suuremmin kärsitty... Puhelinkin vielä toimii, vajaan 4 vuotta vanhana... Hotspottinakin toimii, Nokia 5.

Nimim. Olenko kalkkis?

Poissa

ViestiLähetetty: 09.11.2022 10:00 

Minä toimin puhelimen kanssa kuten xm-hannu. Pistän paikannuksen päälle vain kun tarvitsen sitä. PS. En koe olevani kalkkis

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ]