Larsanjus kirjoitti:
Käytös muuttui paremmaksi vasta kun nollasi oil wear counterin koneella. Uusilla öljyillä itseasiassa paukutti 2-3 vaihtoa vielä pahemmin kuin vanhoilla.
Suunnilleen noilla ohjeilla.
https://youtu.be/EAb9p8Wph-MKyseessä 6-vaihteinen Aisin AM6 ja on sama C5, C6 ja 407 malleissa, vääntömomenttikesto diisseleissä korkeampi.
Pitäisikö tuo AL4 laittaaa eri aiheeseen?
Suunnilleen noin, mutta PSA:ssa on tarkka ohje miten tehdä. Varoittavat, että öljyn taso ei saa olla väärä. Pitää käyttää testerillä vaihteistoöljy 60 asteeseen ja tasaus(pikku)proppu auki ja kun tiputtaa öljyä lorauksen jälkeen ylivuodosta, niin ok.
Öljylaskurin arvo ei pitäisi vaikuttaa laatikon toimintaan, mutta ei uskalla väittääkään.
Olen vaihtanut 6 kertaa laatikkoon öljyt 250 tkm aikana ja toimii kuin uusi, silti joskus paukauttaa kolmosella ja jää renkaiden luistamisen jälkeen kylmänä ykköselle, ominaisuuksia ei vikoja... Mobilin 3309 öljy po. sitä samaa kuin originaali Esson PSA-kertatäyttö, mutta ei ole tarkaa analyysiä.