Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 3/3 [ 64 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Vanha Citikka - vanhako PC?
ViestiLähetetty: 04.12.2009 13:22 
Käyttäjän avatar

Suutari kirjoitti:
Keskusteluun, käyttöjärjestelmistä on pakko sen verran sohasta, että meillä kotona pyörii neljä konetta, joissa pääkäyttiksenä on joku linux distro, eikä meillä ole ollut mitään ongelmia ko. käyttiksen kanssa! itse olen linuxeja käyttänyt monta vuotta
Lainaa:
Läppäriäni käytän "testialustana" johon tulee harvase viikko asennettua joku uus distro ja sitä sitten ihmetellään ja testaillaan. Ubuntua olen monelle suositellut ja monelle asentanutkin

Ei kai tuommoisella linux-kokemuksella olekaan mikään ihme, ettei niiden kanssa ole ongelmia. ;)

Olen mäkin asentanut äidilleni Ubuntun, kun totesin että pääsen itse siinä paljon helpommalla. Valintaa toki helpotti se, ettei äitini ole ikinä käyttänyt Windowsia. Eikä hänellä ole Ubuntun kanssa ollut mitään ongelmia, mutta kyllä se asennus vaati hyvän tovin säätämistä silloin pari vuotta sitten (läppäri + PCMCIA-3G-modeemihärpäke).

- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa

ViestiLähetetty: 14.12.2009 17:57 
Käyttäjän avatar

Noniin,nyt on valkoinen laatikko avattu ja tutustuminen omenaan 10.6:lla alkaa.Otin tämän macbookin,ei tuntunut järkevältä maksaa mbp lisähintaa :roll:
Onhan tämä himpun outoa wintoosa käyttäjälle,tosin ei minuuttia mennyt,kun oli jo sitruunapatonki auki :P En osaa näköjään edes safaria kokoruudulle laittaa ;) Aika jännä myös ohjailla lasilevyllä sormia liikuttelemalla.Noh kai tähän oppii :lol:
Niin ja täällähän tuntuu löytyvän tuota omenatukeakin ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 16.12.2009 15:21 

Onittelen mäkkihankinan johdosta.
Pian opit, oppi vävypoikakin, vannoutunut winkkarin käyttäjä, päivässä. Kehu vielä, en ikinä olisi wintoosan kanssa pelehtinyt jos olisin tämän tiennyt.
On mäkeissäkin joitain kompurointeja, Safari ei joskus kykene joitain sivuja avaamaan. Laita firevoksi rinnalle.
Sitten joudut perehtymään siihen kumallisuuteen, että ylen eläväarkisto, mtv ja jotain muuta tarvii erityistooimenpiteitä.

Poissa

ViestiLähetetty: 16.12.2009 16:39 
Käyttäjän avatar

Onnittelut täältäkin. Sitä koko ruudulle venytystähän Apple ei osaa, vaan ikkuna pitää itte repiä täyttämään koko ruutu, jos niin haluaa. Applen mielestä nääs käytettävyys heikkenee jos yksi ohjelma täyttää koko ruudun... ;)

Tänään olen toiminut puhelintukena Windows 7:llä varustetun miniläppärin ostaneelle Mac-käyttäjälle... "pieniä vivahde-eroja" uuden koneen ensikäynnistyksessä Win vs. Mac. :lol: Erikoisinta oli että osa dialogeista tuli winkkarissa englanniksi, vaikka kieleksi oli valittu suomi. Ja heti kun työpöydän sai näkyviin, Windows ilmoitti ettei se osannut toipua jostain virhetilanteesta, ja se piti käynnistää uudelleen. :?

- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa

ViestiLähetetty: 17.12.2009 05:09 
Käyttäjän avatar

Hyvää
-käynnistyy r i v a k a s t i
-nukkuu,herää,makaa,kierii :mrgreen:
-sammuttaminen,no,se on niinkuin headshot.Ei mitää odota sitä ja tätä tekstiä ;)
-VLC toimii hyvin,kokonäytössäkin
-"hiiri"
- virtajohdon magneetti,itse seinäjohto on samaa paskaa kuin muillakin,joten se sai jäädä pakettiin.Käytän pelkkää laturia omalla virtajohdollani(onneksi tämä vaihtoehto löytyi pakkauksesta)
-Ei mitään lämpöongelmaa,sanoisin,että huoneenlämpöisenä käy!Tämä on vähintään outoa :shock:
-yleareenan podcastit ;)
HUONOA
-minä uuden käyttöjärjestelmän kanssa
-äänenlaatu
-näyttö on keskinkertaista tasoa
-hinta(varauksin)

Poissa

ViestiLähetetty: 17.12.2009 08:54 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Esa66 kirjoitti:
Hyvää
-käynnistyy r i v a k a s t i
-nukkuu,herää,makaa,kierii :mrgreen:
-sammuttaminen,no,se on niinkuin headshot.Ei mitää odota sitä ja tätä tekstiä ;)
-VLC toimii hyvin,kokonäytössäkin
-"hiiri"
- virtajohdon magneetti,itse seinäjohto on samaa paskaa kuin muillakin,joten se sai jäädä pakettiin.Käytän pelkkää laturia omalla virtajohdollani(onneksi tämä vaihtoehto löytyi pakkauksesta)
-Ei mitään lämpöongelmaa,sanoisin,että huoneenlämpöisenä käy!Tämä on vähintään outoa :shock:
-yleareenan podcastit ;)
HUONOA
-minä uuden käyttöjärjestelmän kanssa
-äänenlaatu
-hinta(varauksin)

Onneksi olkoon!
Maccia ei tarvitse sammutella- kansi vaan kiinni ja nukkumaan. Quicktimekin pelaa hyvin kun lataat siihen Perian ja Flip4mac lisäosat. Laturiinhan on 2 päätä paketissa, se pikkuplugi ja pidempi jatkojohto.
Äänenlaatu ei voi peukalonpään kokoisilla kaiuttimilla olla hifiä. Näyttö on nykyisissä jo paree kuin mun pari vuotta vanhassa mustassa Macbookissa-ellei sun kone ole sitä vanhempaa sarjaa joiden loppueriä on myyneet eri liikkeet 699e:llä. Jos kysyttävää tulee niin koitetaan neuvoa. http://hopeinenomena.net/ tuolta lisää...

Poissa

ViestiLähetetty: 17.12.2009 10:32 
Käyttäjän avatar

Esa66 kirjoitti:

Tähän Sitikkapuoskari ehtikin jo vastaamaan, mutta tahtoo vielä lisätä, että olet selkeästi löytänyt kulminaatiopisteen jolla tehdään eroa MBP:hon. Apple on aina osannut hmm... myydä (rahastaa?) ominaisuuksilla, koska tietää suurimman osan mac-käyttäjistä olevan juuri niistä kiinnostunut ja valmis niistä maksamaan. Mut pärjäähän tuolla MacBookin näytölläkin ihan ok, jos ei tarvi grafiikkaa tai valokuvia vääntää. Ja tässä kohtaa tulee vastaan myös muut parametrit.

Esa66 kirjoitti:
-äänenlaatu

Joo ei kannettavasta taida hifiä irrota omilla kaiuttimillaan, mutta suosittelen tökkäämään piuhan kylkeen ja toiseen päähän stereot, laadukkaat tietokonekaiuttimet, mitä vain hyvään äänentoistoon kykenevää niin löydät yhden "omppumaisuuden" lisää. Kun et soita mitään, laite (äänikortti) on hiljaa, ei suhise/pörise/napsu/siritä/jne vaan on hiljaa. Sitten kun haluat kuunnella niin... sitten kuunnellaan niin hyvin kuin toistoketju antaa myöden. Täydellinenhän omppukaan ei tietysti ole, mutta lähinnä vertaan nyt vastaavan tasoisiin/hintaisiin PC-läppäreihin joita olen kokeillut.

Varmasti törmäät vielä ongelmiinkin (joskus todella omituisiin) sillä kuten todettu ei Appletkaan täydellisiä ole, mutta niiden käyttäjissä on mielestäni paljon samaa kuin erään ranskalaisen automerkin harrastajissa... Ongelmista kerrotaan avoimesti ja niihin saa pyyteetöntä apua. Näin yleensä, aina tietty on poikkeuksia. :o

ViestiLähetetty: 17.12.2009 10:45 
Meillä tuo toinen on "joutunut" käyttämään muutaman vuoden windowsia, hintaero Macciin oli sen verran suuri, mutta viimeksi eilen kuulin kiukuttelua siitä miten "Windowsissa mikään ei toimi, Macci toimi ihan eri lailla, olis pitänyt vaan hinnasta huolimatta ostaa Macci" :lol: . Mut joo, sen koneessa onkin vista :mrgreen:

ViestiLähetetty: 17.12.2009 12:31 
Lemon kirjoitti:
:lol: . Mut joo, sen koneessa onkin vista :mrgreen:

Sano sille "toiselle" , että ostaa ja asentaa sen Seikan niin ei tarvii enää kiukutella. :)

ViestiLähetetty: 17.12.2009 16:26 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
quai_de_javel kirjoitti:
Lemon kirjoitti:
:lol: . Mut joo, sen koneessa onkin vista :mrgreen:

Sano sille "toiselle" , että ostaa ja asentaa sen Seikan niin ei tarvii enää kiukutella. :)

Senkin rahan kannattaa laittaa säästöpossuun ja ostaa Macci kun on rahat kasassa- 7 on kuitenkin windows siellä alla rekistereineen karvoineen.. :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 19.12.2009 06:24 
Käyttäjän avatar

Niin tämähän on uusinta mallia,tietenkin :mrgreen: ,led näyttö13,3"(MBP on sama näyttö,tosin voihan siitäkin olla jo uus mallia?) Jos tässä on tosiaan "kaiuttimet" ;) niin ne on varmaan tuuletusritilöihin piilotettu,koska mitään reikiä ei ole näkyvissä(niino,tietenkin siellä saranoiden välissä ne tuuletusritilät,jos sinne haluaa kurkkia)ulospäin.Täytyy vielä saada kuunneltua kuulokkeilla,jos läpäisee testin,niin riittää minulle!No on minulla lääkkeet siihenkin,jos ongelmia tulee.Mutta,mitä vähemmän palikoita,sitä parempi.
Niin ja tuo dvd-asema on prkl äänekäs toiminnoiltaan.Ja,sehän kelkaton.Verrattuna PS3:een,niin metsään on menty(tosin tilaakin on vähemmän)

Poissa

ViestiLähetetty: 19.12.2009 11:02 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Ääni ulos reiästä saat myös optisen ulos sovittimella- silloin on varmasti äänet hifiä :). Ajele ohjelmiston päivitys useaan kertaan peräkkäin niin kauan kun ei tule uusia päivityksiä, juuri päivittivät sen cd aseman herätysklonksahduksen pois.
PS3:n dvd äänet ei kuulu sen muun hurinan yli... itsellä moinen.
Led näyttö on hyvä, katso järjestelmäasetukset näyttö kohdasta onko sulla säädöt kunnossa, itse ainakin väriasetukset laitan Adobe tai sRGB gammalle heti, sillä voit myös kalibroida näytön kohdalleen.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.12.2009 19:11 
Käyttäjän avatar

Kuulokkeilla äänenlaatu on hyvä,vaatii kuitenkin kuulokevahvistimen "hifikäyttöön".Uusina päivityksinä löytyi vain joku kamera RAW juttu.
Tuo ps3 äänekkyys on aiheuttanut keskustelua todella paljon :) Itsellä paksu 40G,ja hiljaisempaa laitetta saa hakea.Onni on suosinut,tässä lotossa :mrgreen:
Näytöstä sain mielekkäämmän,kiitos neuvoista.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.12.2009 19:21 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Samanlainen PS3 meilläkin, on toki hiljaisempi kuin Xbox 360, eikä se hurina häiritse kun on muutenkin meteliä pelissä tai elokuvissa.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/3 [ 64 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3