|
Kirjoittaja |
Viesti |
yason
|
Viestin otsikko: EW10J4 vs EW10A Lähetetty: 22.01.2023 21:02 |
Viestit: 1220 Paikkakunta: Turku
|
J4:n ongelmat tiedetään, mutta olikos EW10A:ssa jotain sille ominaisia tyyppivikoja?
Jos C5:sta on kyse, niin oliko niin, että A-koneessa ei ole tuota pahamaineista lisäilmapumppua?
Muuttuva nokkien ajoitushan siinä on myös, vaan oliko kummallekin nokalle vai imupuolelle vain? Voisko arvata, että VVT-solenoidi ja öljykanavat joskus jumittavat, niinkuin lähes kaikissa VVT:llä varustetuissa moottoreissa?
Kun EW10A:lla hakee googlesta, niin öljynkulutuksesta löytyy valitusta ja vuotavista venttiilikopan tiivisteistä... Rakennehan sinänsä taitaa olla sama kuin J4:ssa, ominaisuuksia vaan hiposteltu lisää.
|
|
|
|
 |
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: EW10J4 vs EW10A Lähetetty: 23.01.2023 18:32 |
Viestit: 724
|
Eipä ole VVT-ongelmia varsinaisesti näkynyt. Imunokka on pelkästään säätyvä.
Öljyvuodot noissa on yleisempiä kuin vanhemmassa. Venttiilikopat, jotka kannattaa suoraan vaihtaa uusiin kuin yrittää liimailuja. Toinen on "välikannet", eli nokkapukit, jotka vuotaa samalla tavalla kuin V6:ssa. Sitten on vauhtipyörän alla öljykanavan porauksen tulppa, joka on usein löysällä ja sen takia vuotaa. Vastaava tulppa on myös vastakkaisella puolella. Sinänsä venttiilikoppia lukuunottamatta osien puolesta varsin halpaa korjata, jos itse haluaa harrastaa.
Noista öljynpoltoista en osaa sanoa. Yhdestä yli 400tkm ajetusta otin pakosarjan pois niin vähän näytti siltä, että venttiilivarrenkumeista olisi vuotanut, mutta en nyt osaa ihan varmaksi sanoa oliko näin oikeasti käynyt. Jokuhan tällä foorumilla oli männänrenkaat vaihtanut, kun öljynsyönti oli mennyt älyttömäksi, mutta siinä taisi olla aika rajua huollon laiminlyöntiä tehty.
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
|
|