|
Kirjoittaja |
Viesti |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Erään aikakauden loppu Lähetetty: 27.03.2023 05:46 |
Viestit: 2154
|
pvalila kirjoitti: betaromeo kirjoitti: pvalila kirjoitti: :(
Minäkin olen hyvin monista asioista eri mieltä kuin Xantippa, mutta Xantipalla on kuitenkin täysi oikeus omiin mielipiteisiinsä.
Mielipiteensä hän myös ilmaisee hyvin ja perustelee niitä myös. Ja jos olen Xantipan kanssa ollut välillä asioista eri mieltä, niin aina hän on pysynyt kohteliaana.
On ihan ok, jos asiat tappelevat. Mutta ei kiva, jos mennään henkilökohtaisuuksiin ja miehet alkavat tapella.
Ihmisiä tässä kaikki ollaan. Väärässä vähän väliä, ja joskus ihan vahingossa jossain yksittäisessä asiassa ehkä oikeassa. Missä olen häneltä kieltänyt mielipiteittensä esittämisen, saati mennyt henkilökohtaisuuksiin? En minä kirjoittanut sinusta. Minä kirjoitin itsestäni ja Xantipasta ja eri mieltä olemisen jalosta taidosta. "Tämä KIN ketju pilalla" on kommentti, joka antaa aiheen huolestua siitä, että palsta on taas vaarassa menettää yhden mielenkiintoisen kirjoittajan. Se olisi menetys. Xantippa on aivan ilmeisesti henkilö, jonka tietoisuus ei rajoitu automalliin nimeltä Xantia. Nimimerkki viitannee enemmän samannimiseen pakinoitsijaan kuin Sokrateen vaimoon. Olet oikeassa, että katoa on käynyt ja hyvin selvä yhteys ollut siihen parin viime vuoden aikana, kun tietyt tahot on hakenut elävöitymistä patonkiin! Se ei ole ollut oikein onnistunutta Citroen harrastajien keskuudessa. Joitakin menetettyjä en ole lainkaan jäänyt kaipaamaan ja vieläkin olisi varaa menettää joitakin, tämä kuitenkin vain oma mielipiteeni. Ilokseni kuitenkin huomannut heidän löytäneen uuden alustan, missä vaihtaa mielipiteitä ja keskustelut pysyneet hyvin menemättä henk.kohtaisuuksiin, politiikkaan, tai edes opastamisessa siirtymään eri uutissivustoille.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Erään aikakauden loppu Lähetetty: 27.03.2023 12:43 |
Viestit: 3806
|
Näkyvin lähtijä taitaa olla Jekkeri. Jekkeri oli vauhdikas kirjoittaja ja hänellä oli paljon Sitikoihin liittyvää osaamista ja tietoa. Miehen tapa kirjoittaa mm. naisista oli vain sellainen, että se vaikutti väistämättä siihen kokonaiskäsitykseen, jonka ko. henkilöstä sai.
Minä en ole somen kautta törmännyt Jekkeriin, mutta Viron lehdissä hänestä on jotain kirjoiteltu.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Erään aikakauden loppu Lähetetty: 27.03.2023 13:11 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
betaromeo kirjoitti: Olet oikeassa, että katoa on käynyt ja hyvin selvä yhteys ollut siihen parin viime vuoden aikana, kun tietyt tahot on hakenut elävöitymistä patonkiin! Se ei ole ollut oikein onnistunutta Citroen harrastajien keskuudessa. Citroën harrastaja kun on tottunut siihen sivistyneempään kulttuuriin jota Ranska menestyksellä edustaa, kuka sitä nyt junttien suomalaisten juttuja... https://www.youtube.com/watch?v=VhPf4HmJpZISe toi Pariisilainen keskustelukulttuuri ja toisen huomiominen on vähän toisenlaista https://www.youtube.com/watch?v=Gv4clJRyP1Q
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Erään aikakauden loppu Lähetetty: 27.03.2023 14:00 |
Viestit: 2154
|
Xari kirjoitti: betaromeo kirjoitti: Olet oikeassa, että katoa on käynyt ja hyvin selvä yhteys ollut siihen parin viime vuoden aikana, kun tietyt tahot on hakenut elävöitymistä patonkiin! Se ei ole ollut oikein onnistunutta Citroen harrastajien keskuudessa. Citroën harrastaja kun on tottunut siihen sivistyneempään kulttuuriin jota Ranska menestyksellä edustaa, kuka sitä nyt junttien suomalaisten juttuja... https://www.youtube.com/watch?v=VhPf4HmJpZISe toi Pariisilainen keskustelukulttuuri ja toisen huomiominen on vähän toisenlaista https://www.youtube.com/watch?v=Gv4clJRyP1QSuomalaisuudella tarkoitit varmaan jotain tuollaista, mitä eilen postasit? Se toi hyökkäävä esitystyyli kertoo vaan heikosta itsetunnosta ja epävarmuudesta, epävarmuus pitää peittää meuhkaamisella  Mielenkiintoinen analyysi, mutta mistähän olet saanut koulutuksen arvioiden tekemiseen, saati asiantuntemuksen?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Erään aikakauden loppu Lähetetty: 27.03.2023 15:33 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
betaromeo kirjoitti: Xari kirjoitti: betaromeo kirjoitti: Olet oikeassa, että katoa on käynyt ja hyvin selvä yhteys ollut siihen parin viime vuoden aikana, kun tietyt tahot on hakenut elävöitymistä patonkiin! Se ei ole ollut oikein onnistunutta Citroen harrastajien keskuudessa. Citroën harrastaja kun on tottunut siihen sivistyneempään kulttuuriin jota Ranska menestyksellä edustaa, kuka sitä nyt junttien suomalaisten juttuja... https://www.youtube.com/watch?v=VhPf4HmJpZISe toi Pariisilainen keskustelukulttuuri ja toisen huomiominen on vähän toisenlaista https://www.youtube.com/watch?v=Gv4clJRyP1QSuomalaisuudella tarkoitit varmaan jotain tuollaista, mitä eilen postasit? Se toi hyökkäävä esitystyyli kertoo vaan heikosta itsetunnosta ja epävarmuudesta, epävarmuus pitää peittää meuhkaamisella  Mielenkiintoinen analyysi, mutta mistähän olet saanut koulutuksen arvioiden tekemiseen, saati asiantuntemuksen? Tuotahan en kohdistanut kehenkään mutta kuten vanha suomalainen sananlasku sanoo: se koira älähtää mihin kalikka kalahtaa. Mut noi Ranskalaiset arvot, Vapaus, Veljeys ja Tasa-arvo, kuten uutisvideoistakin selvästi näkee niin poliisihan pamputtaa tasa-arvoisesti kaikki jotka vaan pampun ulottuville sattuu, siellä ei erotella kohdetta mitenkään etnisyyden tai ulkonäön mukaan, tai automerkin 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Erään aikakauden loppu Lähetetty: 27.03.2023 16:26 |
Viestit: 2154
|
Noin toimivat miehet, jotka täysin munattomia ja itse tehneet itsestään "kunniajäsenen"! Tämä oli sitten kohdistettu suoraan nimimerkille "Xari" Kuinka Ranskan mellakat muuten liittyivät tähän?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Erään aikakauden loppu Lähetetty: 01.04.2023 09:22 |
Viestit: 1114
|
Tuosta C5 I ja II versus X7 myyntimääriin ihan rehellisenä mutu-kommenttina; ekat X7:t tuli 2008 markkinoille. Tuolloin taisi olla finanssikriisi päällä, jos en väärin muista, sillä lienee vaikutusta ostokäyttäytymiseen. Toisaalta itsekin olin X7 sedanista ensinäkemältä sitä mieltä, että pitikö siitä tehdä Audikopio. Ajoltaan ensivaikutelma oli hieman samaa sarjaa (vertailua BX ja Xantia). Mutta kun sitten saatiin vähän enemmän ajettu vähemmän uusi Tourer automaagi koeajoon pariksi päiväksi, mieli muuttui.
Eiköhän tuo hydepuoli ole kallis valmistaa, myyntimäärät pieniä ym ym joten bisnes ratkaisi. Myös Citikan rooli ja target PSA:n sisällä taisi muuttua kuluttajaluokan autoksi, Pösö hieman paremman luokan mallistoksi ja DS sitten tavoitteli premiumia.
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Erään aikakauden loppu Lähetetty: 01.04.2023 11:07 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
Sopivaa X7 etsin mut ei oikein löytynyt mieleistä ja toi laatuvaikutelma vähänkin enemmän ajetuissa, sisusta kulahtanut ja ruosteisuus + viimeisissä taas tarjolla oli jotain robottilaatikkoa ja muuta, VTi/THP koneita... Ruotsin tarjonta taas tuntui siltä ettei Citroëniä siellä osta kuin vähänvaraiset, karvalakin karvalakkia, DS5:ttä olis sit ollut kaikilla herkuilla mut kun siiihen ei enään saa parempia iskareita Ja tämä varaosameininki, ei mulla oo kiinnostusta pitää käyttöautona vehjettä mihin varaosat on 10v jälkeen NFP. Kevennyksenä Ranskalaista konserttitaltiointia, huomatkaa vanhan sivistysmaan osallistuva yleisö https://www.youtube.com/watch?v=N-roGMGyFu0
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Erään aikakauden loppu Lähetetty: 01.04.2023 21:19 |
Viestit: 3806
|
sitikkaporo kirjoitti: Eiköhän tuo hydepuoli ole kallis valmistaa, myyntimäärät pieniä ym ym joten bisnes ratkaisi. Myös Citikan rooli ja target PSA:n sisällä taisi muuttua kuluttajaluokan autoksi, Pösö hieman paremman luokan mallistoksi ja DS sitten tavoitteli premiumia. PSA:lta loppui sekä rahat että osaaminen kesken, kun piti rakentaa uusi premium-merkki. Toyota ymmärsi, että ensimmäisen Lexuksen pitää olla niin hyvä, että oksat poikki. Ei siellä mietitty sitä, että kustannukset pitää saada takaisin kahden ekan vuoden aikana. Eikä tyydytty siihen, että Toyota Crownin nokalle laitetaan uusi merkki. DS on oleva ikuinen wannabie-premium, koska se eka DS oli jotain ihan muuta kuin Lexus 400LS. Tietenkin olisi ollut kauhean kallista aloittaa uusi brändi tuomalla DS nykypäivään. Olisi pitänyt suunnitella über-hydractive ja Diravi 2.0 ja ties mitä, mutta sen uhrauksen tuloksena PSA:lla olisikin sitten ollut käytössään oikea ranskalainen premium-merkki. Niitä halvempia, tuottavia DS:iä olisi voinut tehdä sitten myöhemmin, aivan kuten Toyota alkoi myydä Toyotan tekniikkaan perustuvia Lexuksia heti, kun brändin loisto kesti nuo vähäpätöisemmät rahastusmallit. Tiedättekö, mikä konserni voisi tuottaa Ranskan presidentille aidosti presidenttitason auton? Umpisaksalainen VW. Heillä on käytössään ainoa oikeasti huippuluokkaa oleva ranskalainen brändi, Bugatti. - Mitä mielikuvia teille muuten tulee automerkistä Talbot? Tämä vai tämä? https://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_ ... S_1979.jpghttps://www.guideautoweb.com/en/article ... t-auction/ Talbottiin verrattuna DS:ää ei ole vedetty pahastikaan lokaan.
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Erään aikakauden loppu Lähetetty: 06.04.2023 11:57 |
Viestit: 2749 Paikkakunta: Koria
|
XM-Hannu kirjoitti: Jospa noista kustannuksista kaikki ovat oikeassa. Niitä kun on niin monen tasoisia. Oma esimerkkini Jagge S-Typen kuskin ikkunahissi reilu vuosi sitten:(taas hataran muistini mukaan)
Merkkikorjaamossa merkkiosin 800-1400€ (arvaus, ei tieto) Motonet- ei löydy Merkkiliikkeen varaosa 300-600€ (arvaus, en edes uskaltanut kysyä) ... Tässä katkelma toiselta foorumilta Jaguar XF:n keskuslukko-ongelmasta: "Näillä tiedoilla vein merkkihuoltoon ja oletin että joku anturi oli rikki, takaisin sain auton jossa keskuslukitus ei toiminut enää ollenkaan ja sanoivvat että osia pitäisi tilata 15000€ edestä, ja sitten uutta softaa mitä saa vain merkkiliikkeestä, ja vielä että käytetysä autosta otetut osat eivät välttämättä saada toimimaan. Softan kanssa oltiin ainakin pelleilty kunnolla koska auto käyttäytyi monessa asiassa aivan eri tavalla kuin sinne viedessä. " Eli korjaus voi olla kallis, tai halpa, tai jotain siltä väliltä. Tekstin lihavointi on minun tekemäni, muuten originaali.
|
|
|
|
 |
yason
|
Viestin otsikko: Re: Erään aikakauden loppu Lähetetty: 06.04.2023 12:25 |
Viestit: 1209 Paikkakunta: Turku
|
Xari kirjoitti: Ja tämä varaosameininki, ei mulla oo kiinnostusta pitää käyttöautona vehjettä mihin varaosat on 10v jälkeen NFP. Onko muuten muilla valmistajilla varaosia tarjolla vuosikymmenten ajan automallin myynnin loppumisen jälkeen? Toki sellaisia osia on, joita on käytetty myöhemminkin, kuten PSA:llakin ehkäpä koiranluita ja pyöränlaakereita ja vilkkuviiksiä  , joita saa varmaan edelleen OEM-osina (halutessaan), kun niitä on käytetty vuosikymmenet ja aina on jotain alle 10-vuotiaita malleja markkinoilla, joihin niitä pitää joka tapauksessa myydä. Mutta saako varsin mallikohtaisia osia (kuten tyypillisesti ohjaustehostimen OEM-putkia) kuinka moneen 2000-luvun alun automalliin nykyisin marmorilta? Ja onko hinta järkevä vai sitä tasoa, että ei niitä kukaan osta? Mä olen aina ajatellut, että kun ajelee 10-20 vuotta vanhoilla autoilla, niin pitää vaan tarkoituksella suosia sellaisia yleisiä malleja, joihin osia saa tarvikkeena ja purkuosana. C6 on hyvä esimerkki siitä, että harrastaminenkin käy hankalaksi, mutta ottaen huomioon mallin myyntimäärät, niin ei PSA:takaan voi kovin syyttävällä sormella tuomita... Sentään yrittivät ― ylämäkeen ja tuulimyllyjä vastaan.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Erään aikakauden loppu Lähetetty: 06.04.2023 17:19 |
Viestit: 2154
|
yason kirjoitti: Xari kirjoitti: Ja tämä varaosameininki, ei mulla oo kiinnostusta pitää käyttöautona vehjettä mihin varaosat on 10v jälkeen NFP. Onko muuten muilla valmistajilla varaosia tarjolla vuosikymmenten ajan automallin myynnin loppumisen jälkeen? Toki sellaisia osia on, joita on käytetty myöhemminkin, kuten PSA:llakin ehkäpä koiranluita ja pyöränlaakereita ja vilkkuviiksiä  , joita saa varmaan edelleen OEM-osina (halutessaan), kun niitä on käytetty vuosikymmenet ja aina on jotain alle 10-vuotiaita malleja markkinoilla, joihin niitä pitää joka tapauksessa myydä. Mutta saako varsin mallikohtaisia osia (kuten tyypillisesti ohjaustehostimen OEM-putkia) kuinka moneen 2000-luvun alun automalliin nykyisin marmorilta? Ja onko hinta järkevä vai sitä tasoa, että ei niitä kukaan osta? Mä olen aina ajatellut, että kun ajelee 10-20 vuotta vanhoilla autoilla, niin pitää vaan tarkoituksella suosia sellaisia yleisiä malleja, joihin osia saa tarvikkeena ja purkuosana. C6 on hyvä esimerkki siitä, että harrastaminenkin käy hankalaksi, mutta ottaen huomioon mallin myyntimäärät, niin ei PSA:takaan voi kovin syyttävällä sormella tuomita... Sentään yrittivät ― ylämäkeen ja tuulimyllyjä vastaan. Sen verran taas pitää osallistua keskusteluun, kun oli aikaisemmin väittämä, että C5:n kolmen putken rykelmää olisi tarjolla ja niinkin edulliseen hintaan, kuin 150€. Tylsä kun olen ja uskon ainoastaan faktoihin, niin selvitin asian ja todellakin on hintaan 149€, mutta viimeksi ollut saatavana toimittajalta 2022 heinäkuussa ja seuraavan satsin tulosta ei tietoa. Mitä sitten tulee näihin vuosikymmenien vanhoihin ja niiden osien saatavuuteen, niin koittakaapa saada vaikka 2012 malliseen X7:aan 163hv moottorilla ohjaustehostajan putkea?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Erään aikakauden loppu Lähetetty: 06.04.2023 18:47 |
Viestit: 1169
|
Pitää harrastaa 2CV kulkimia, niin osia saa varmaan vaikka maailman tappiin.
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Erään aikakauden loppu Lähetetty: 06.04.2023 19:06 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
yason kirjoitti: Onko muuten muilla valmistajilla varaosia tarjolla vuosikymmenten ajan automallin myynnin loppumisen jälkeen? Autoista mitään tiedä mut ainakaan Mondeosta kukaan ei ihmeemmin valittele vanhempien mallien kanssakaan, Scorpio on sitten vähän haastava joidenkin osien kanssa ja muut erikoisemmat mallit samoin, merkkiliike saattaa monesti olla jopa halvin vaihtoehto. Lainaa: Mitä sitten tulee näihin vuosikymmenien vanhoihin ja niiden osien saatavuuteen, niin koittakaapa saada vaikka 2012 malliseen X7:aan 163hv moottorilla ohjaustehostajan putkea? Aika paha, V6 myös mut niitä nyt ei paljoa ole, tehtaalla on katsottu että mitä väliä, ei kukaan jollain yli 10 vuotiaalla ikälopulla ryskällä ajava kumminkaan uutta osta, mitä niitä palvelemaan 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
torneol
|
Viestin otsikko: Re: Erään aikakauden loppu Lähetetty: 07.04.2023 10:08 |
Viestit: 516 Paikkakunta: Sipoo
|
Miten Betan mainitsema 2012 vuotuisen 163 hdin ohjaustehostimen putki eroaa 2008 vuotuisen 136 hdin vastaavasta putkesta? Vai eroaako mitenkään?
Olen ymmärtänyt että X7:n tehostajan putkia ei ole uutena saatavana ja käytettynäkin vähintäänkin rajallisesti.
Toinen kivi kengässä noiden kanssa on sähköinen käppäri. Uutta saa Artikkelista muikeaan 1150 euron hintaan. Toki saa myös irto vaijereita 125 euron kappale hintaan, jos haluaa ennakkoon vaihtaa.
|
|
|
|
 |
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: Erään aikakauden loppu Lähetetty: 07.04.2023 13:44 |
Viestit: 712
|
torneol kirjoitti: Miten Betan mainitsema 2012 vuotuisen 163 hdin ohjaustehostimen putki eroaa 2008 vuotuisen 136 hdin vastaavasta putkesta? Vai eroaako mitenkään?
163hdi:n kanssa on pellistä väännetty apurunko kun taas 136 on alumiininen, eli lienee hieman eri muotoinen joistain paikoista. En tarkistanut onko osanumero sama, tuskin. Lainaa: Onko muuten muilla valmistajilla varaosia tarjolla vuosikymmenten ajan automallin myynnin loppumisen jälkeen? Tojotalla taitaa saada aika hyvin osia ainakin 90-lukulaisiin. Hintaa tosin niillä on, mutta saapi kuitenkin.
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
Vehvis
|
Viestin otsikko: Re: Erään aikakauden loppu Lähetetty: 08.04.2023 23:27 |
Viestit: 309 Paikkakunta: Konnevesi
|
Ja kaikesta huolimatta Subaru on toiminut jo monta sataa kilometriä moitteetta. Myyjäliikkeen laskuun asennettu lohkolämmitin ja sisähaara ja kaikki jarrulevyt ja palat uusittu sekä asennettu vetokoukku. Jousitukseen en kyllä ole tottunut.
Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Erään aikakauden loppu Lähetetty: 09.04.2023 10:59 |
Viestit: 5776 Paikkakunta: Lahti
|
Forresteri oli minusta motariajossa vähän nyökkivä mitä kokeilin, muutenhan se jousitus oli aika mukava, tämä oli -18.
Outback edelleen vähän houkuttelisi kun olisi aika ainoita vehkeitä jossa saisi entisen kokoa olevat sisätilat isommalla maavaralla ja nelivedolla, muissa pitää kärsiä pienemmistä tiloista, tai pistää rahaa tolkuttomasti.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
|