|
Kirjoittaja |
Viesti |
nimi62
|
Viestin otsikko: Jumpy 2.0 120HDI vm 2007 ahtopaine Lähetetty: 15.06.2023 20:58 |
Viestit: 15
|
Ahtopaineen pienuudesta valittaa. Missähän se alipainemuunnin on, kun ei koneen etupuolelle. Turbo on ikävästi koneen ja rintapellin välissä.
|
|
|
|
 |
nimi62
|
Viestin otsikko: Re: Jumpy 2.0 120HDI vm 2007 ahtopaine Lähetetty: 15.06.2023 21:16 |
Viestit: 15
|
Siis obd virhekoodi P0299
|
|
|
|
 |
Akseli
|
Viestin otsikko: Re: Jumpy 2.0 120HDI vm 2007 ahtopaine Lähetetty: 15.06.2023 21:45 |
Viestit: 712
|
Jakopään puolella ja rintapeltiä päin.
-00 Xantia Activa V6 -97 Xantia V6 Automaatti
|
|
|
|
 |
nimi62
|
Viestin otsikko: Re: Jumpy 2.0 120HDI vm 2007 ahtopaine Lähetetty: 12.07.2024 21:27 |
Viestit: 15
|
No se muunnin oli eteenpäin siinä laturin alapuolella. Se että muuntimia saattaakin olla 2 tämä joka näkyy on siinä laturin alapuolella, ja toinen on piilossa - myöskin etupuolla. Alipaineletkuja seuraamalla voi päätellä että näkyvissä oleva ohjannee imupuolen läppäventtiiliä, joka menee sammutuklsessa kiinni sulkien imuilman. Se "piilossa oleva" kiinnostaa, kun sitä ei nä ilman purkamista, ja sitä lähtevä alipaineletku koukkaa tosiaankin ahtimelle päin. Onko rakenne jollekkin tuttu, RHK -moottori HDI120 2.0L ?
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Jumpy 2.0 120HDI vm 2007 ahtopaine Lähetetty: 13.07.2024 19:51 |
Viestit: 7787 Paikkakunta: Eurajoki
|
Ainakin 163HDi:ssä alipaineletkut on sellaista kovaa putkea, joka vanhuuttaan katkeaa. Mulla oli poikki ihan alipainepumpun pään pikaliittimen juuresta, mutta pysyi jäykkyyttään paikallaan hämäävästi.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
nimi62
|
Viestin otsikko: Re: Jumpy 2.0 120HDI vm 2007 ahtopaine, ** Selvisi Lähetetty: 13.08.2024 11:54 |
Viestit: 15
|
Itse itselleni vastaten: vika oli muuntimelta ahtimen ohjaukselle lähtevässä kovamuovisessa alipaineputkessa joka oli salakavalasti kulunut puhki n. 4cm matkalta sen suojaavan "verkkosukan" alta moottorin päältä, joten sitä ei nähnyt vetämättä sitä verkkosukkaa syrjään. Katkaisin huonon pätkän pois ja laitoin jäykän kumiletkun pään väliin, sen jälkeen ahtaa ja vetää täysillä.
|
|
|
|
 |
|
|