Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Jumpy 2.0 120HDI vm 2007 ahtopaine
ViestiLähetetty: 15.06.2023 20:58 

Viestit: 15
Ahtopaineen pienuudesta valittaa. Missähän se alipainemuunnin on, kun ei koneen etupuolelle. Turbo on ikävästi koneen ja rintapellin välissä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy 2.0 120HDI vm 2007 ahtopaine
ViestiLähetetty: 15.06.2023 21:16 

Viestit: 15
Siis obd virhekoodi P0299


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy 2.0 120HDI vm 2007 ahtopaine
ViestiLähetetty: 15.06.2023 21:45 

Viestit: 712
Jakopään puolella ja rintapeltiä päin.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy 2.0 120HDI vm 2007 ahtopaine
ViestiLähetetty: 12.07.2024 21:27 

Viestit: 15
No se muunnin oli eteenpäin siinä laturin alapuolella.
Se että muuntimia saattaakin olla 2 tämä joka näkyy on siinä laturin alapuolella, ja toinen on piilossa - myöskin etupuolla.
Alipaineletkuja seuraamalla voi päätellä että näkyvissä oleva ohjannee imupuolen läppäventtiiliä, joka menee sammutuklsessa kiinni sulkien imuilman.
Se "piilossa oleva" kiinnostaa, kun sitä ei nä ilman purkamista, ja sitä lähtevä alipaineletku koukkaa tosiaankin ahtimelle päin.
Onko rakenne jollekkin tuttu, RHK -moottori HDI120 2.0L ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy 2.0 120HDI vm 2007 ahtopaine
ViestiLähetetty: 13.07.2024 19:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7787
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Ainakin 163HDi:ssä alipaineletkut on sellaista kovaa putkea, joka vanhuuttaan katkeaa. Mulla oli poikki ihan alipainepumpun pään pikaliittimen juuresta, mutta pysyi jäykkyyttään paikallaan hämäävästi.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumpy 2.0 120HDI vm 2007 ahtopaine, ** Selvisi
ViestiLähetetty: 13.08.2024 11:54 

Viestit: 15
Itse itselleni vastaten: vika oli muuntimelta ahtimen ohjaukselle lähtevässä kovamuovisessa alipaineputkessa joka oli salakavalasti kulunut puhki n. 4cm matkalta sen suojaavan "verkkosukan" alta moottorin päältä, joten sitä ei nähnyt vetämättä sitä verkkosukkaa syrjään. Katkaisin huonon pätkän pois ja laitoin jäykän kumiletkun pään väliin, sen jälkeen ahtaa ja vetää täysillä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: