Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Peugeot 207 1,4l VTI bensa
ViestiLähetetty: 24.07.2023 19:51 

Viestit: 213
Hei!
Auto on 2008 mallia ja ajettu vain 116000km. Huollettu aina Veholla. Käyntiongelmia on; käy kolmella pytyllä. Ei kuitenkaan savuta ajossa, tehot tietysti hukassa. Moottorin vikavalo palaa.
Kiinnostaa mielipiteet tuosta koneesta. Luin Hainesin kirjasta, ettei sylinterinkansia saa/voi kunnostaa. Ei ole aiemmin sattunut tätä mallia kohdalle. Onko tuo kone venttiilikoneiston osalta jotenkin ihan poikkeuksellinen, vai eikö vain toimiteta osia? Ainakin imuventtiilien jousistoja varotettiin purkamasta vaarallisten jousivoimien vuoksi!
Käyntiongelma voi johtua sytytyspuolen ongelmista (puolat? ), mutta siltä varalta ettei puristuksia löydy, kyselen tietäviltä millaiseen pulaan tässä joutuu.

Ja huomenna selviää puristukset
Hakapajamies


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Peugeot 207 1,4l VTI bensa
ViestiLähetetty: 24.07.2023 21:20 

Viestit: 714
Yleensä puola, mutta on noissa venttiilejäkin sulanut öljynkulutuksen takia ja venttiili-istukoita tipahtanut paikaltaan ylikuumenemisen takia. Onhan se venttiilikoneisto erilainen, kun tosiaan on se muuttuva venttiilinousu, mutta ei se kunnostuksesta millään tavalla mahdotonta tee.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Peugeot 207 1,4l VTI bensa
ViestiLähetetty: 25.07.2023 08:11 

Viestit: 213
Hei!
Kiitos vastauksesta. Ihmettelinkin , että mikä siinä nyt on niin merkillistä ettei kannen kunnostus onnistu. Toivon kumminkin että vähemmällä selviää. Menen mittaamaan puristukset tänään. Koneen käyntiäänet ja savuttomuus viittaa juuri puolavikaan.
Kohta selviää

Hakapajamies.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Peugeot 207 1,4l VTI bensa
ViestiLähetetty: 25.07.2023 13:34 

Viestit: 1242
Olikos tämä se moottori joka kaipaa sitä imukanavien puhdistusta niillä mustapippurin näköisillä ryyneillä puhaltamalla? Mun arvaus olisi, että kyseisen sylinterin imukanvan ahtautuminen laittaa katin havaitsemaan laihan seoksen ja sulkemaan ruiskutuksen siltä pytyltä ja sitten se käy kolmella? Tommonen oli BMW:ssä vikana. Puhdistus auttoi.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Peugeot 207 1,4l VTI bensa
ViestiLähetetty: 25.07.2023 14:17 

Viestit: 213
Hei!
Kyllä tässä oli se melkein pahin mahdollinen vika! Kolme ekaa sylinteriä antoivat puristusmittauksen tuloksena n. 12 baria, nelospytyssä ei viisari värähtänyt sen vertaa kuin vanhalla kasakalla: tasan nolla bar!

Minulla ei ole tuosta kannesta aiempaa kokemusta, mistäköhän netin syövereistä löytyisi purku-tarkastus-säätö ohjeita ? Tuo imuventtiilien noston säätölaite ainakin on mulle outo peli. Voihan olla, että elektroniikka hoitaa toimintopuolen, kunhan kootessa tekee kaiken oikein.

Hakapajamies


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: